Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om de er Android-baserte, men etter hva jeg leste på deres siste oppdatering i overgang januar/februar, var de første panelene klare for utsendelse i løpet av april. Hvorvidt dette er forsinket som følge av viruset vet jeg ikke. Selskapet holder til i Nederland og heter id4motion. Her er en link og en link til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, vi vil gjerne se litt E7x-bilder her. Synes E70 og E71 holder seg vanvittig godt, og ekstra morsomt er det jo at man kan oppgradere disse til å bli nymotens med blant annet "6WB instrumentpanel" etc. :) 

Helt enig, nesten så jeg vurderer en E70 LCI, nydelig biler og «moderne nok». Men «må» ha CIC og 8 trinns kassa.

E70 er X seriens svar på det E39 er for 5 serien og E46 er for 3 serien.

31F12177-5948-4580-B20B-879506B30037.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er usikker på om de er Android-baserte, men etter hva jeg leste på deres siste oppdatering i overgang januar/februar, var de første panelene klare for utsendelse i løpet av april. Hvorvidt dette er forsinket som følge av viruset vet jeg ikke. Selskapet holder til i Nederland og heter id4motion. Her er en link og en link til. :) 

Ja, fant det etter litt mer googling på indiegogo. Var ikke mulig å henge seg på der lenger, da det var stengt. Produktet så ihvertfall ekstremt pent ut og med såpass mye muligheter for å bestemme utseende selv, kom dette brått inn i listen over ting som man gjerne vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Ja, jeg spekulerte fælt på LCI eller ei, men tok det trygge valget på en pre-LCI. Pluss at man sparte litt penger da. Det er ikke så store forskjeller på modellene at jeg følte jeg MÅTTE ha LCI, selvom jeg gjerne kunne tenkt meg det.

Jeg må si det, etter denne runde med deleskift og 4-hjulskontroll, så er bilen helt nydelig å kjøre. Liker virkelig dynamic drive på en sånn bil, det gir mening enn på en touring eller sedan, selv om det jo er fint der også. Nå kjører jeg i standard modus hele tiden, men det er meget behagelig. Det er en flott bil å rulle rundt med (ikke velte altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Otis skrev:

@Ron Jeremy Ja, jeg spekulerte fælt på LCI eller ei, men tok det trygge valget på en pre-LCI. Pluss at man sparte litt penger da. Det er ikke så store forskjeller på modellene at jeg følte jeg MÅTTE ha LCI, selvom jeg gjerne kunne tenkt meg det.

Jeg må si det, etter denne runde med deleskift og 4-hjulskontroll, så er bilen helt nydelig å kjøre. Liker virkelig dynamic drive på en sånn bil, det gir mening enn på en touring eller sedan, selv om det jo er fint der også. Nå kjører jeg i standard modus hele tiden, men det er meget behagelig. Det er en flott bil å rulle rundt med (ikke velte altså).

Hvorfor er pre LCI det trygge valget? Er kvaliteten bedre pre LCI, eller mer solid?

Bra du er fornøyd, tur å kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Det er utelukkende pga motor. LCI bruker n57 og Bosch CP4 dieselpumpe. Begge er kjent for havari i vesentlig større grad enn M57 og Bosch CP3 dieselpumpe som er i pre LCI.

Jeg ville selvsagt hatt 8 trinnsautomat, men da MÅ jeg ha n57, så da ble det ikke det. De gamle 6 trinnsautomat er gode nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Ja, fant det etter litt mer googling på indiegogo. Var ikke mulig å henge seg på der lenger, da det var stengt. Produktet så ihvertfall ekstremt pent ut og med såpass mye muligheter for å bestemme utseende selv, kom dette brått inn i listen over ting som man gjerne vil ha!

Tror det var en forhåndsgreie med noen rabatterte priser (prisen var lavere for en måneds tid siden - lavere enn at valutaendringene er årsaken). Ville sendt de en mail! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Litt info de interesserte.

Hadde denne båten etter i dag. Totalt veier det bare ca 900kg alt i alt, så det er ikke så tungt. Men det er godt vindfang i dette, så forbruket endte på 1,32 l/mil med 60km/t. Mye bakkar og berg der jeg kjørte.

Flott bil å trekke henger med, den er vesentlig bedre enn den forrige e61 mtp kjørbarhet, giring og veifølelse.

 

20200501_140007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de nye bremsene er faktisk et "must" for utseende. Ulempen er jo at jeg ikke kan ha 18" felger og kun noen få 19". Tenkte på det for vinterhjul, da 275 er egentlig for bredt på slaps og litt løs snø. Nu vel.

Den er allerede tuklet med, men jeg er usikker på om jeg skal beholde det, og heller kjøpe av @TRF. Jeg vet ikke hvem som har gjort det en gang. Forrige eier husket ikke det. Men den fungerer fint, synes jeg. Usikker om det er bra selvsagt.

Kan man merke at noe sånt er dårlig på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, jeg er i tankene på å kjøpe ny grill! (jeg har allerede kjøpt en ny en, men den var ødelagt da jeg mottok den. Brukt fra finn.no) Og da var det sportgrillen jeg så etter, den med titanfarge og chrome riller.

Men du mener altså doble med svart og chrome?

@humpfy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ikke uenig, men jeg synes det ble riktig kledelig med chrome ramme på min gamle hvite. Skal se om jeg finner bilde. Er et par telefoner siden...🤔
 

edit: ja @Otis. Sorte doble riller og chrome ramme. Men ser for meg at titan kan være pent på grå bil. Det så ikke ut på min hvite - synes jeg.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...