Gabz Skrevet Desember 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2019 14 minutter siden, Khan87 skrev: aha, hvor får man kjøpt scc sine? oslo? De er kjøpt fra Koed. Om du vil få tak i noen i Oslo så selger GS spacere fra H&R som jeg også kan anbefale Khan87 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 Kjører på med enda en oppdatering her da jeg idag har fått ordnet både taktrekk og service Delene står klart til aksjon. Setter rett igang med demontering av taktrekket. Og etterhvert var det klart for å dras ut. Og etter litt krangling var det omsider ute. Litt spaghetti å feste opp på nytt. Da var neste å maskere klart og legge teppe over interiøret slik at jeg kan få sprayet det framskyvbare trekket om til svart da jeg ikke fant det til fornuftig pris. Bruker denne fra GS. Underveis: Og så etterhvert som ting kommer på plass nærmer det seg slutten (nakkestøtte på passasjerside ble fjernet når trekkene skulle ut og inn). Og litt mer montering så er det klart bak. Og alt på plass. Dessverre kun mobilbilder i meget dårlig lys å komme med akkurat nå, får ta nye senere i dagslys. Men ble vanvittig forskjell, gjør utrolig mye med svart taktrekk Så var det maskineriet under her som skulle få ny veivhusventilasjon, luftfilter og kupéfilter etter 30k siden sist. Demontering iverksatt. Og etter enda litt mer demontering nærmer jeg meg. Filtere klare. Ut med luftfilter. Støvsuge ut blader, sand, støv og annen møkk. Og nytt filter klart. Så ganske krise ut på den "jakken" der, men selve filteret var ikke så ille egentlig Så var det ut med gammel vhv og klart for ny. Og på plass. Luftfilter også inne. Da var det diverse deksler som skulle på igjen så setter i gang. Og før de siste delene skrus fast er det kupéfilteret sin tur. Litt forskjell her også. Og alt montert. Men her var det møkkete og fælt etter mange mil på veien, så det måtte gjøres noe med. Megiuars motorrens sprayes liberalt på. Og jobbes inn med børste. Får så virke litt. Deretter litt kanon-action. Dette også får virke litt. Før alt så skylles skånsomt av. Og etter det fikk tørke ble det ganske så mye bedre. Dog litt møkkete igjen helt fremme ettersom bildet ble tatt etter kjøreturen hjem. Menmen, hjalp veldig. Resten av bilen fikk selvsagt også en runde når jeg var igang. Så ble en ellers produktiv kveld også avsluttet med brimming av tanken. lagunilla, danskiii, macrorain og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Virkelig fin denne coupeen din må jeg si, du har hevet den MANGE hakk etter innkjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Ble bra med nytt tak. 😊 Det grå er skikkelig kjipt å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 @papertiger Tusen takk, veldig hyggelig å høre! @Thundercoil Takktakk! Ja, svart skulle utvilsomt vært standard i alle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Meget nice med sort taktrekk ja! Veldig glad for at min har det. Skulle ha vaska motorrommet i min og, men er svært skeptisk til det Btw hvordan er M3 stolene komfortmessig sammenlignet med de vanlige sportstolene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 (endret) Takker! Haha, ja, er alltids litt skummelt å gå all inn på motorrommet men går som regel helt fint så lenge man ikke bruker høyttrykkspyling. Egentlig er det ikke så stor forskjell, faktisk. Merket man satt litt mer plantet i dem med bedre støtte, men ikke noe natt og dag forskjell. Byttet i hovedsak for å gå over til skinn samt for kosmetikkens skyld. Skulle egentlig ha vanlig sportsseter i skinn men når jeg kom over komplett M3-interiør kunne jeg ikke dy meg Endret Desember 16, 2019 av Gabz Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 1 time siden, Gabz skrev: Takker! Haha, ja, er alltids litt skummelt å gå all inn på motorrommet men går som regel helt fint så lenge man ikke bruker høyttrykkspyling. Egentlig er det ikke så stor forskjell, faktisk. Merket man satt litt mer plantet i dem med bedre støtte, men ikke noe natt og dag forskjell. Byttet i hovedsak for å gå over til skinn samt for kosmetikkens skyld. Skulle egentlig ha vanlig sportsseter i skinn men når jeg kom over komplett M3-interiør kunne jeg ikke dy meg Okei. 🤔 Hadde lett slått til på M3 interiør selv om jeg først skulle ha byttet hele interiøret Sliter litt med at jeg av og til får vondt i korsryggen når jeg kjører lenge. Har jo sportseter selv med sånn justerbar sidebolstring og korsryggstøtte. Mulig jeg ikke har funnet en god nok posisjon enda. Komfortstoler burde vært en ting i 3 serie syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 Haha, ja, komfortstoler er et evig savn 😛 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 nå begynner det å ligne noe her ! mangler bare oppgraderinger fra trf nå 1 time siden, Daniel. skrev: Okei. 🤔 Hadde lett slått til på M3 interiør selv om jeg først skulle ha byttet hele interiøret Sliter litt med at jeg av og til får vondt i korsryggen når jeg kjører lenge. Har jo sportseter selv med sånn justerbar sidebolstring og korsryggstøtte. Mulig jeg ikke har funnet en god nok posisjon enda. Komfortstoler burde vært en ting i 3 serie syns jeg sliter med det samme selv... eneste sportsetet fra bmw jeg takler er det fra e34, ellers så går det hardt utover nakke og rygg, egentlig surt for jeg sikler endel på div 335d/ alpina d3 allrad Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 39 minutter siden, Ingvaldsen skrev: sliter med det samme selv... eneste sportsetet fra bmw jeg takler er det fra e34, ellers så går det hardt utover nakke og rygg, egentlig surt for jeg sikler endel på div 335d/ alpina d3 allrad E34 sine seter er ganske bra uansett om det er sport, komfort eller standard Ser den. Fare for at jeg "må" gå tilbake til 5 serie igjen etter 335en om dette er et problem som ikke går vekk haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 16, 2019 Share Skrevet Desember 16, 2019 Se her, gjør så stor forskjell med sort taktrekk! Nydelig jobb! Kan ikke bare sette inn noen komfort stoler da, passer vel inn And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 Mange takk! Vel, jo, vinkelsliper gjør nok mirakler den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2020 (endret) Kjører en liten update her etter dagens lille økt hvor jeg fikk gjort litt små men tilfredsstillende oppgraderinger. Først hadde jeg gulvmatten på passasjersiden foran som har hatt en stygg og uhelbredelig brett i seg siden jeg kjøpte bilen. Har ikke prioritert den på en stund, men fikk nylig tak i en ny (brukt) original matte så da var det smal sak å endelig få byttet over den. En liten støvsuging trengtes sårt først. Og inne. Endelig vekk med den fæle folden. Neste på listen var innstegslistene da jeg har fått tak i et sett originale M-sport lister. Så da var det ut med disse. Ny vs. gammel: På plass! Litt penere og mer moderne innstegsparti, synes jeg. Så montert på førersiden også. Så var det ny runde med støvsuging i hele bilen. Også bagasjerom. Etterfulgt av en god vask av alle overflater. Har også anskaffet "ny" original mappe til bilens dokumenter i skinn, da jeg synes den er mye finere enn den gamle i stoff. Flytte over alt. Og inn på plass igjen. Alt på plass, samt rent og pent Sånn vi liker det. Ellers har bilen også bydd på ny morro i form av varsellampe. Fant ut med Carly at det er noe tull som gjør at clutchen til framhjulene ikke kobler på slik at bilen har konstant bakhjulstrekk til problemet er fikset. Ble ikke så mye klokere av det, så fikk tatt diagnose med BMW-utstyr og viste seg at det er noe problem med strømmen til fordelingskassen eller noe sånt, så har ordnet ny time hos @lagunilla om et par uker for å se nærmere på saken. Så da er førstepri foreløpig å få fikset det. Etter det igjen så er det tuningen og å gå over alle bremsene igjen og bytte mistenkt dårlig kaliper som står på planen i første omgang iallefall. Endret Januar 11, 2020 av Gabz Designer, ogee1, Daniel. og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 11, 2020 Share Skrevet Januar 11, 2020 Smakfulle detaljer, dette! 😊 Lykke til med x-drive! Får håpe det ikke blir svinedyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå