Gå til innhold

F11 salgsprosjekt [solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er morsomt å se at det skal så lite til for å løfte inntrykket av en bil så betraktelig. Gleder meg til å se det blir tatt noen skikkelige bilder av bilen og hvordan biler egentlig burde presenteres i salgsøyemed.

Takk for det, er ikke så altfor mye som skal til - det meste ligger i detaljene :) For enkelte er det vel bare greit å bli kvitt bilene sine fort og billig og bruke minst mulig tid på annonse - vedkommende jeg kjøpte denme av hadde bestilt seg en splitter ny Alfa Romeo Stelvio Quadrofoglio med 510 gamp, så hadde sikkert greit nok med penger vil jeg anta :P Så da er det muligheter for andre å få ut det siste lille potensialet, og det er jo litt artig!

10 minutter siden, lagunilla skrev:

Kom deg på kontoret ditt du😛, å skru er ikke for alle.

Hehe ja, jeg oppdaget i kveld at advokat + tapetkniv ikke var en optimal kombinasjon ;) Gikk greit heldigvis, og ramma er nå på plass i bilen - skal få lagt ut en liten beskrivelse og noen bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Walkabout skrev:

Hehe ja, jeg oppdaget i kveld at advokat + tapetkniv ikke var en optimal kombinasjon ;) Gikk greit heldigvis, og ramma er nå på plass i bilen - skal få lagt ut en liten beskrivelse og noen bilder. 

Siden jeg har gjort samme feil med samme kniv, må jeg si du virkelig kunne gjort det kuttet mye bedre. Jeg har jo 24 sting i venstre hånden. Så du må steppe opp kutte gamet her altså 😂

Bilen blir vell som alltid lekkert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Siden jeg har gjort samme feil med samme kniv, må jeg si du virkelig kunne gjort det kuttet mye bedre. Jeg har jo 24 sting i venstre hånden. Så du må steppe opp kutte gamet her altså 😂

Bilen blir vell som alltid lekkert :D 

Hehe ja, jeg har mye å lære her skjønner jeg!😅 

Etter mye om og men fikk jeg LCI skjermrammen til å passe. Som nevnt er pre-LCI levert med skjermer fra både JCI og TPO, mens LCI kun har skjermer fra TPO. Derfor er det kun skjermer fra TPO som er click and fit, mens JCI må modifiseres noe.

Først ut med interiørlisten, også skru ut to skruer for å ta ut skjermen og rammen. Skjermen løsnes fra rammen ved å skru ut fire skruer, og skjermen kobles fra ved å ta ut to kabler på baksiden. Siden rammen måtte modifiseres så la jeg teip på skjermen for å beskytte, da der ble mye testfitting. 

Måtte skjære vekk en del plast i toppen og borre fire hull nederst for å få ramma innpå. Kun ett av skruehullene passet (i toppen), så valgte å teipe fast resten og lime festene på plass. Henger som et skudd nå og ble en betydelig oppgradering. Vel verdt blod, svette og tårer dette ;) 

B07D713A-278A-4C1A-BEDB-C0E6BF343285.jpeg

734526CE-AC28-4415-A231-48A1CB82ADC0.jpeg

DA7CF8A7-B62C-404C-BC55-E2827B837086.jpeg

E059E326-5B23-4866-B0DC-2ACD343E5AE0.jpeg

0F39940E-DFCF-40F7-8EEE-01D9B934D44D.jpeg

F0C0A528-504B-42E5-9432-EB93744577BE.jpeg

D327EB65-92C3-45CF-9AD4-BD17DB054126.jpeg

AE5C809B-B319-4202-A761-DF4C011B3DCF.jpeg

6CFCA40D-5B96-4CE5-BDF4-5D2C762A1B0D.jpeg

B03B5656-9FDF-4F64-ABC1-74EE93362910.jpeg

141BA040-171F-449B-9923-6053610E162E.jpeg

7D588F95-CC04-481D-8642-E1B12D6772B8.jpeg

55A74848-1712-4E3F-8071-FCC9377A7CB2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en nydelog bil som er blitt enda finere :)

Flink du !

DiY av småting er gøy å se ,men enda bedre ,er det at en advokat sitter og mekker og skrur .Fantastisk.

Når jeg tenker advokat,tenker jeg automatisk på en som skal kverulere og diskutere på alt som finnes :)

Så ja digger trådene dine  Lawyer :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ///M-ini95 skrev:

DIY småprosjekter er skikkelig tilfredstillende :D

Rart hvordan to kromstriper gjør så mye

Ja, det er gøy å få det til! Synes det gjør mye med interiøret. Sammen med "NBT"-knappen så løfter det interiøret et par hakk synes jeg. Hvis ikke jeg får knappen i posten snart så setter jeg bare over den jeg har, også monterer den nye på min. Må med på salgsbildene iallfall, venter bare på grillen fra Polen nå så er det klart for bildetaking :) 

18 timer siden, sveigis skrev:

Dette er en nydelog bil som er blitt enda finere :)

Flink du !

DiY av småting er gøy å se ,men enda bedre ,er det at en advokat sitter og mekker og skrur .Fantastisk.

Når jeg tenker advokat,tenker jeg automatisk på en som skal kverulere og diskutere på alt som finnes :)

Så ja digger trådene dine  Lawyer :).

Tusen takk for hyggelig ord Sveigis, det setter jeg pris på :) 

Hehe, de fleste på jobb spurte hvorfor jeg "gadd å gjøre dette for å potensielt tjene så lite penger", men det er jo mer som en hobby. Hadde ikke gjort det om jeg ikke synes det var interessant å stelle med. Er gøy å se hvordan en kan få en bil til å se litt bedre ut med små detaljer og litt pleie. Mange jeg treffer sier "du slår meg ikke som noen typisk advokat", og det skal jeg ærlig innrømme at jeg alltid tar som et kompliment, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurer på om det var nødvendig med en skinnrens, så er svaret ubetinget ja! Forsøkte meg på en 50/50 på sitteputen her, og ser tydelig forskjell. Gikk med to kluter, som begge var helt møkkete etter utført rens. Men nå ble det bra her, og må si at interiøret ser veldig velholdt og fresht ut nå :) 

BB4D18E4-9440-42C7-A738-0B04219A30BF.jpeg

25419634-14AF-40C0-9F6A-98B9055AE426.jpeg

EB874DFF-BA64-4E66-BB6D-E2B77FCE49A6.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Ser ratt litt shiny ut Litt rens for ett matt/nytt look kanskje....😊

Har hatt rens på rattet også, men er ganske shiny likevel. Mulig tidligere eier har hatt på noe blankt middel her som sitter godt? Virker også som skinnet er litt annerledes/hardere enn rattet på den hvite F11’en min. Kanskje det er en forskjell mellom sportsratt og M-sport? Det virker littegrann tynnere enn M-sportrattet også. Får ta et par omganger til med rensen i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎10‎.‎2018 den 23.40, Walkabout skrev:

Der satt den endelig!

64A00145-151A-45F3-A14A-18D477DCAE80.jpeg

hva er forskellen? er det kun crom listene? Hva mather de med? Har du fjernet refleksene bak da? Ikke gjør det. det set "biltema" ut :) hehe

 

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...