Marius2002 Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 (endret) Endelig ble det ny bil igjen etter nesten halvannet år med en ganske fornuftig Rav4. Jeg var ikke akkurat ufornuftig i valget denne gangen heller, men valget havnet utrolig nok på en F45 225xe med M-Sport. Det er mitt første møte med hybrid og jeg har ikke lært meg hvordan jeg lader enda, det er neste på agendaen ikveld. Noe rekkevidde har den derimot ikke, men det var jeg inneforstått med og det er heller ikke derfor valget kom på denne. Jeg tenker heller at det er mye bil for pengene. Jeg skal prøve å være flink å oppdatere og skrive litt om hvordan den funker. Det står 17" originale M-Sportfelger på sommer og 18" Brock-felger på vinter som er en look-a-like sommerfelgene ish, så ja, vinterfelgene er større enn sommerfelgene. Ikke vil jeg bruke ei krone for å endre på dette heller. Ingen planer for bilen annet enn gummimatter all-over. Legger ut bilde fra forhandler idag, så skal jeg prøve å få tatt noen bedre bilder i morgen selv. Bildene under er på sommerfelger. Og når jeg så over nå, så har jeg glemt å fjerne beskyttelsen på fothvileren. Det må gjøres i morgen Så har jeg forsket litt i Connected Drive, som dere ser har jeg ikke vært fornuftig i eDrive enda(bare 1 stjerne), men måtte spare batteriet så jeg fikk vist madammen. Hun har nemlig ikke sett den enda(sjansespill much?), men ble litt kjøring og med skikkelig vinterføre idag ble det testing av både 4x4 og bakhjulstrekk for å se hvordan bilen oppførte seg. Tomt for batteri, men får ladepunkt ikveld eller i morgen og så må jeg lære meg å lade Så tok jeg to bilder idag før mørket kom, de var av dårlig kvalitet, men her ser man vinterfelgene iallefall Endret Februar 4, 2021 av Marius2002 Eivind320x, Ron Jeremy, fxslin og 23 andre reagerte på dette 26 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer 😊 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer så mye 😀😀. Må jo være deilig dette kontra Raven. Så jo meget pen ut . Igjen grattis 😀. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer med finfin brukis! Får mye pepper disse F45ene, og jeg skjønner det rett og slett ikke. Alltid tenkt at det er en god bil i sin klasse, og som du sier, mye bil for pengene. Fikk disponere en slik en dag for litt siden og ble positivt overrasket. Meget god å kjøre og har liksom alt man trenger i en bruksbil. Komfortabel, frisk nok, hybrid, firehjulstrekk, godt med utstyr, og generelt sett det meste av praktiske ting man trenger i hverdagen. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer med ny interessant bil og egen tråd. Håper på mye spennende lesing i denne tråden... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2019 (endret) Ladepunkt er oppe og går og jeg klarte faktisk å lade. Jeg satt seriøst og studerte instruksjonsboken på hvordan dette skulle gjøres. Men det var ikke værre enn å plugge i 🤷♂️ i frykt for å gjøre noe feil var dette likevel en milepæl Edit: Endret Januar 9, 2019 av Marius2002 mslello, Fredrik og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 (endret) Gratulerer igjen - blir kjekt å følge med på «livet med 225xe» og finfin farge da! Hvordan ser utstyrslista ut? Endret Januar 9, 2019 av papertiger Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2019 4 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer igjen - blir kjekt å følge med på «livet med 225xe» og finfin farge da! Hvordan ser utstyrslista ut? 1CASelection of COP relevant vehicles1CBCO2 package205Automatic transmission230Extra package EUspecific249Multifunction f steering wheel2PAWheel bolt retainer2TTBMW LA wheel M Doublespoke 4832VBTire pressure display2VCTire repair kit2VGPerformance Control302Alarm system316automatic trunk lid mechanism337M Sports package3AARoof railing black3AGReversing camera3DEOmission of specific design scopes402Electric panoramic roof420Sun protection glazing423Floor mats velours428Warning triangle and first aid kit470IsofixSystem473Armrest front481Sports seat493Storage compartment package494Seat heating driverpassenger4NEBlowby heater4WEAlu Hexagon Accent Perlglanz chrome507Park Distance Control PDC rear520Fog lights521Rain sensor534Automatic air conditioning544Cruise control with brake function548Kilometercalibrated speedometer563Light package5A4LED headlight with expanded content5AVActive Guard654DAB tuner698AreaCode 2 for DVD6ACIntelligent emergency SOS call6AETeleservices6AGeDrive services6AKConnected Drive Services6FWMedia6NSConvenience phone expanded Smartphone6UNNavigation710M leather steering wheel715M Aerodynamics package760High gloss shadow line775Headlining anthracite7LFModell M Sport7NHBMW Service Inclusive842Coldclimate version851Language version German877Delete crosspattern operation879Onboard vehicle literature German8APDummySALAPA8KADummySALAPA8R9Refrigerant R1234yf8TFActive pedestrian protectionMB39MINERALGRAU METALLICN4LED.DAKOTA M.PERF. SWAKZENT BLAUPDLED.DAKOTA M.PERFORIERUNG SCHWARZPDN4LED.DAKOTA M.PERF. SWAKZENT BLAUUB39MINERALGRAU METALLICWB39MINERALGRAU METALLICYB39MINERALGRAU METALLIC Fredrik og papertiger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer med ny bil:) Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2019 1 time siden, Tony Soprano skrev: Gratulerer 😊 Takk 1 time siden, sveigis skrev: Gratulerer så mye 😀😀. Må jo være deilig dette kontra Raven. Så jo meget pen ut . Igjen grattis 😀. Takk! Ja det er noe helt annet enn RAV4en. Med det sagt var RAV4en en god bil til seg å være 1 time siden, Gabz skrev: Gratulerer med finfin brukis! Får mye pepper disse F45ene, og jeg skjønner det rett og slett ikke. Alltid tenkt at det er en god bil i sin klasse, og som du sier, mye bil for pengene. Fikk disponere en slik en dag for litt siden og ble positivt overrasket. Meget god å kjøre og har liksom alt man trenger i en bruksbil. Komfortabel, frisk nok, hybrid, firehjulstrekk, godt med utstyr, og generelt sett det meste av praktiske ting man trenger i hverdagen. F45 er ligger vel ikke direkte i dnaet til BMW, så det er nok derfor de får pepper. Uansett er jeg enig med deg 39 minutter siden, Fredrik skrev: Gratulerer med ny interessant bil og egen tråd. Håper på mye spennende lesing i denne tråden... Takk Fredrik Jeg lover å prøve å være flink med bilder og detaljer ! Det skaper også litt liv enn bare et bilde her og der, men det er fort gjort at det blir slik. Men vi prøver likevel 23 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer igjen - blir kjekt å følge med på «livet med 225xe» og finfin farge da! Hvordan ser utstyrslista ut? Takk igjen! Utstyrslista hev jeg inn over her som du så 8 minutter siden, Chris A skrev: Gratulerer med ny bil:) Takk Fredrik og papertiger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer Ser ikke så gale ut med M-Sport Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 (endret) Mye fint i utstyrslisten, men hva er 8APDummySALAPA?... Jeg liker virkelig den blå sytråden på dashboardet, setene etc. og ikke minst sidevinduene foran som gir en slags panorama effekt (mer enn man skulle tro)... Endret Januar 9, 2019 av Fredrik Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2019 (endret) 8 minutter siden, Fredrik skrev: Mye fint i utstyrslisten, men hva er 8APDummySALAPA?... Vel, jeg tror det er bare oversettelsen på utstyrslistesiden som er dårlig. Slik jeg skjønte det ved google(mener det var slik på E91en også) skal det være et tysk ord som ikke oversetteren klarte, og da blir det Dummy Salapa. Aner ikke hva det egentlig er Edit: 8AP - Interne code 8KA - BMW onderhoudssysteem - Condition Based Aner fortsatt ikke hva det er da 🤷♂️ Endret Januar 9, 2019 av Marius2002 Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 Gratulerer 🙂 Veldig fin farge. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2019 Share Skrevet Januar 9, 2019 25 minutter siden, Marius2002 skrev: Edit: 8AP - Interne code 8KA - BMW onderhoudssysteem - Condition Based Aner fortsatt ikke hva det er da 🤷♂️ Nederlandsk - onderhoudssysteem - et eller annet med vedlikeholdssystem. Så gjenstår bare "DummySALAPA"... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå