sveigis Skrevet Mai 16 Skrevet Mai 16 Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳 Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen. Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes . Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy . Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy . Ampera reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Mai 16 Skrevet Mai 16 Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄 Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå?
Slavearbeider'n Skrevet Mai 16 Forfatter Skrevet Mai 16 (endret) 2 timer siden, RF91 skrev: Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄 Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå? Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel? Da må jo noe være alvorlig gærent? 4 timer siden, sveigis skrev: Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳 Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen. Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes . Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy . Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy . Ja, det begynner å bli mye med denne bilen nå. Når den først funker, herrevæla så morsom bilen er. Fikk kjørt en del i går og for å si det sånn, å kjøre daily drivern er som å kjøre en sofa i forhold. Ja du koste deg da. Den går enda bedre nå, det må du få testa en dag. Endret Mai 16 av Slavearbeider'n Olaandref, CHNilsen og sveigis reagerte på dette 2 1
RF91 Skrevet Mai 17 Skrevet Mai 17 22 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel? Da må jo noe være alvorlig gærent? Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos? Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎
Slavearbeider'n Skrevet Mai 17 Forfatter Skrevet Mai 17 6 timer siden, RF91 skrev: Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos? Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎 Var ingen hvit eksos nei. Det kjenner jeg igjen for å si det sånn haha RF91 reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet Mai 23 Forfatter Skrevet Mai 23 (endret) Elektro fagets Mr Bean bestemte seg i kveld for å se på hvorfor bilen ikke lader. Har voltmeter på dashbordet og ser hele tiden om bilen lader eller ikke. Fikk demontert dynamoen greit etter litt krangling og banning med ekspansjonstanken. Denne er uansett tom nå, så passet egt bra at kjølevannnet lakk ut. Da slapp jeg å demonere fuel rail, dyser og kompressoren for å komme til oljerøra fra oljefilterhuset. Litt lettere å komme til her ja Dynamo jeg hadde liggende montert Reim montert på Tok en test i kveld av dynamoen for å se om den lader noe særlig og det gjør den ikke. Prøvde først å spinne dynamoen med muttertrekker og koblet den rett på multimeteret. Da ga den 0.38v. Noe sier meg at den da ikke lader mer. Tok så og koblet alt med ett batteri for å se hva den klarer å lade da. 13.13v er utgangspunktet gør jeg spinner opp dynamoen med muttertrekker. Når trekker’n spinner den opp blir avlesningen 13.08v. Så dynamoen har nok gjort sitt Endret Mai 23 av Slavearbeider'n Otis, Dusy og Ampera reagerte på dette 3
E.C. Skrevet Mai 23 Skrevet Mai 23 Om du kun koblet + på den store plusspolen og - på godset så er det ikke sikkert at du har testet riktig. Ladelampa (der den er fysisk koblet opp mot dynamo) slutter faktisk en krets som gjør at dynamoen begynner å lade. Uten denne sammenkoblingen kan du spinne så lenge du vil, uten at noe skjer. Så med mindre du spant opp den andre dynamoen din på samme måte og den er av samme type OG du fikk lest av ordentlig ladespenning hadde i alle fall jeg ventet med å skrote den der. Kvasi reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet Torsdag kl. 19:42 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:42 Sånn helt seriøst. Er det noen som er keen på en delebil? Siste test før ny EU kontroll i morgen. Bilen gikk som en kule ett par timer. På vei hjem begynte det plutselig å ryke hvitt bak bilen og jeg kjente lukten av bensin. Bilen døde tilslutt ut i ett lyskryss. Fikk ikke start så her er det nok ikke noe bensintrykk. Det postive er at bilen nå lader etter bytte av dynamo Stawky, Olaandref, RemyNG og 4 andre reagerte på dette 1 6
Kvasi Skrevet Torsdag kl. 20:00 Skrevet Torsdag kl. 20:00 Nå har du plagdes så mye med denne at bimmers egentlig skulle dratt i gang en spleis og fått verdensmesteren i mekanikering til å fikse den for deg
Slavearbeider'n Skrevet Torsdag kl. 20:43 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 20:43 Haha nei jeg tar ikke i mot allmisser. Men hadde vært fint om bilgudene kunne skånet meg for all denne uflaksen
Kvasi Skrevet Torsdag kl. 21:39 Skrevet Torsdag kl. 21:39 53 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Haha nei jeg tar ikke i mot allmisser Du skal uansett ha cred for pågangsmotet. Det er dessverre gjerne sånn det er å ha trimmet bil og noe man ikke blir informert om i forkant, veldig frustrerende og veldig dyrt 😕
Nyheim Skrevet Torsdag kl. 22:19 Skrevet Torsdag kl. 22:19 Merkelig at den skulle begynne å ryke hvitt... Bensintrykk regulator som trengs ny?
RF91 Skrevet Torsdag kl. 22:26 Skrevet Torsdag kl. 22:26 Ha bilen spydd ut ei eller anna væske? Ser ut so at da e vått på bakken bak bilen 🤔
Slavearbeider'n Skrevet Fredag kl. 06:32 Forfatter Skrevet Fredag kl. 06:32 8 timer siden, Nyheim skrev: Merkelig at den skulle begynne å ryke hvitt... Bensintrykk regulator som trengs ny? Rykte ikke hvitt som vann i cylinderne, men var en klar røyk bak bilen. Da jeg gikk ut av bilen og så under så var den en væske som rant. Det lukte bensin i bil før det skjedde og det lukta sterk bensin rundt bilen. Spent på hva det er. Motoren gikk dårlig de siste sekundene også, feiltenning. Mend et gir jo mening at motoren går dårlig når den kun får luft og tenning. 8 timer siden, RF91 skrev: Ha bilen spydd ut ei eller anna væske? Ser ut so at da e vått på bakken bak bilen 🤔 Jaa. Det lukta bensin i bilen rett før det skjedde og det lukta bensin rundt bilen. Ble væske både bak og foran bilen.
*MrB* Skrevet Fredag kl. 07:21 Skrevet Fredag kl. 07:21 Denne tråden har gått under radaren min, men måtte inn og lese litt etter innlegget i den andre tråden din. Motgang er vel eneste rette ordet her. Det krever litt stamina å bare bygge opp en motor nesten fra bunnen. Å bygge opp det samme flere ganger etter all slags mystiske feil, og så måtte slite med andre ting i tillegg hadde tatt motet fra de fleste. At du er på nippet til å resignere nå tror jeg de fleste har full forståelse for. Men jeg håper jo det snur for deg. Er jo denne typen tråder jeg liker best, så sånn sett dumt at jeg har gått glipp av den frem til nå sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå