Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Slavearbeider'n skrev:

De siste årene har vel Naf også kjempet mer for syklistene og mindre for billistene, Naf som organisasjon for billister er dødt i mine øyne. 

Er selv medlem av NAF og synes de etterhvert minner om en organisasjon som jobber for at organisasjonen skal overleve/vokse framfor å fokusere på å være en organisasjon for bilistene - så litt enig her.

Men jeg har alltid at sansen for sentrene de har og EU-kontrollen de utfører, men synes de gjorde en feil da de også begynte å reparere biler. Det tok bort en del av uavhengigheten og objektiviteten de har tryggheten de har stått for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill, solid ledelse til KNA nå. :) 

Dessverre er det jo litt for sent da jeg skulle gjerne brukt fordelen begge har: 2t gratis juridisk bistand ifb. reklamasjonsklagen jeg holder på selger som ser ut til å gå lenger enn bare samtale mellom oss. :( 

Både NAF og KNA tilbyr råd og vurdering om saken er bra men ikke noe videre utover det siden tvisten oppstod før jeg blir medlem. 

Neste på linjen i den saken er vel forbrukerrådet, men går det 2-3. mnd der er det for sent. Drivakslingene må jo byttes snart ikke om mnd frem i tid. Hoppe frem til Advokat hjelp er vel mer til hjelp, men er vel et par lapper bare for at han/hun skal sende et brev. Blir fort flere tusen der også. Litt i villrede om hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Designer skrev:

 

Dessverre er det jo litt for sent da jeg skulle gjerne brukt fordelen begge har: 2t gratis juridisk bistand ifb. reklamasjonsklagen jeg holder på selger som ser ut til å gå lenger enn bare samtale mellom oss. :( 

 

Har du sjekket hvilken dekning du har for juridisk bistand i Innbo-forsikringen?  Tror dette ofte er et eget dekningspunkt i de fleste innbo-forsikringer. Foreksemel kort fra IF`s forenklete vilkår under:

Vi dekker rettslig erstatningsansvar for skade på annen person eller andres ting, for eksempel hvis du ved et uhell krasjer med sykkel inn i en parkert bil. Hvis du som privatperson er part i en tvist, dekker vi utgifter til advokat, sakkyndige, retten og vitner. For eksempel hvis du havner i en tvist med håndverker pga. mangelfullt arbeid eller du har kjøpt en gjenstand eller tjeneste hvor selger ikke har oppfylt sine forpliktelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laffe skrev:

Har du sjekket hvilken dekning du har for juridisk bistand i Innbo-forsikringen?  Tror dette ofte er et eget dekningspunkt i de fleste innbo-forsikringer. Foreksemel kort fra IF`s forenklete vilkår under:

Vi dekker rettslig erstatningsansvar for skade på annen person eller andres ting, for eksempel hvis du ved et uhell krasjer med sykkel inn i en parkert bil. Hvis du som privatperson er part i en tvist, dekker vi utgifter til advokat, sakkyndige, retten og vitner. For eksempel hvis du havner i en tvist med håndverker pga. mangelfullt arbeid eller du har kjøpt en gjenstand eller tjeneste hvor selger ikke har oppfylt sine forpliktelser.

Ofte er det imidlertid en egenandel på 4000 kroner pluss 20% av det overskytende, slik at folk ikke skal springe til advokat i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sen på den men gratulerer med utrolig lekker vogn!:applause: Flere bilder av bilen ønskes jevnlig ;)

Angående nyrer er jeg ikke glad i sorte nyrer på sort bil - men din bil er jo ikke sort så her er det absolutt innafor med doble sorte nyrer i mine øyne ;) 

KNA eller NAF: Jeg er medlem av NAF og det er bare på grunn av jeg har et NAF senter i Larvik som er utrolige dyktige og gode å ha med å gjøre. Siden du ikke bor i nærheten av Larvik valgte jeg å ikke stemme for det er ikke til gavn for deg uansett :( Jeg har opplevd mye rart på eu kontroller med verksteder som nærmest lurer kunden. Men dette har jeg selv opplevd på NAF i Drammen, så handler mest om å finne ETT verksted man kan stole på tror jeg.

Synes sommerfelgene virkelig kledde bilen og håper ikke de forsvinner! Spent på hvordan vinterfelger det blir på denne og godt du er nøye med rulleomkrets osv mtp. X-drive systemet :D

Angående oppgraderinger: Har du vurdert facelift ratt? synes det løfter interiøret mange hakk uten alt for mye arbeid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! 😁

Sorte nyrer med doble nyrer er allerede i hus, ikke fått rotet meg til å montere de enda.  🙈

Heller nok mot KNA, siden dere er enstemmig. Kommer til å fortsette med Bilia som verksted for EU. Blir medlem i en slik organisasjon hovedsaklig pga. juridisk bistand og veihjelp.

Sommerfelgene er jeg absolutt fornøyd med. Synes de er pene, og kler bilen godt. Bilde fra Biltema i går er med Hakka 9 påmontert. Så de ble vinterhjulene mine også. 😅

Er under vurdering ja men har soting, tuning og justerbare senkefjærer i første omgang. Detaljene kommer nok etterhvert. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 12.14, Designer skrev:

Fikk montert Hakka 9 i går, og ble utrolig lettet!

I min utregning så blir 255/35 på henholdsvis 8.5x20 og 9x20 gå helt fint på X-drive. Kun 0.5% ca i forskjell på rulleomkrets, og har skjønt at 0.8-1% er maks/grenseland.

Alikevel ble jeg skremt da jeg leste at @bmwgreg90 satte 235/35 på 8x19 og 8.5x19 og det begynte å "lugge" med engang. Så spenningen var stor når jeg monterte dette på felg i går. Jeg hadde heldigvis rett, utregningen var korrekt. Alt ser ut til å funke i skjønneste orden, ikke noe tegn til lugging eller annen rar oppførsel. :D 

Skal få tatt en shoot snart. Mangler bilder her.. 🙈

Fikk også tatt en liten service. Byttet olje, oljefilter, kupefiltrene og luftfilter. Disse hadde sett sine bedre dager.

IMG_9300.thumb.JPG.74ab6e96686cb5167de310437db4a6bc.JPG

IMG_9301.thumb.JPG.1e91e55a927deb8d6a1341042e1e27ce.JPG

Så dette var godt å få gjort. :) 

 

Nå gjenstår bare en litt medvillig selger. Fikk som nevnt påpakk på at mansjettene mine hadde store hull. Dette fikk jeg nå sett for egne øyne og de var store ja. Helt ferdige. Har også begynt å høre det kneppe på høyre side, ikke lenge før venstre begynner å synge heller tror jeg... 

IMG_9293.thumb.JPG.4c53e41ec77703b51cfee22a4220130e.JPG

IMG_9294.thumb.JPG.c7f2eda979ebe79bf375c5255d0ad693.JPG

Her mener jeg selger (forhandler) skal dekke deler på reklamasjon, da dette har pågått lenge før jeg kjøpte bilen. Drivleddene på disse er jo ikke løse, kun komplette akslinger. Så for å fikset dette på merkeverksted snakker vi 30 lapper. Det er uaktuelt av meg å betale. Så håper på en snarlig og bortimot kostnadsfri løsning!

Krev nye drivaksler..  Blir for dumt at du skal sitte med risken... Lagrene har garantert blitt dårligere av dette.. (de er litt cowboyer der du har handlet) Som stort sett alle ikke merkeforhandlere... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må ha nye drivaksler. Hjelper ikke å smøre i fett nå og sette på mansjetter, det er for sent. Har sendt 2 mailer nå siden hans forrige svar. Siste mailen jeg sendte så krevde jeg svar innen mandag. Får jeg ikke det ringer jeg. Og skjer det ikke noe da så må jeg bare få tak i Advokat...

Endret av Designer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag meldte jeg meg inn i Kongelig Norsk Automobilforbund. 👍
Takk for at dere stemte og kom med erfaringer, det gjorde valget lett. 

Ang. tvisten om drivakslinger så var svarfristen for selger i dag. Prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Like etter kom en melding om at han ikke var på kontoret i dag, og lurte på om vi kunne snakkes på tlf i morgen. Spent på hva han har å si da. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...