FTE Skrevet Januar 16, 2020 Forfatter Skrevet Januar 16, 2020 (endret) On 1/11/2020 at 11:28 PM, Ingvaldsen said: har alle f10/11 lik sporvidde mtp felginpress ? hvilket innpress har du her for å få hjula akkurat innafor ? Innpress på disse er 25 foran og bak. Originalt har M5 ET34 på 9 og 10x20". Edit: Wiki sier at alle F10 har samme sporvidde. Endret Januar 16, 2020 av FTE Ingvaldsen reagerte på dette 1
FTE Skrevet Mars 7, 2020 Forfatter Skrevet Mars 7, 2020 Luftet bilen et par turer i februar (før snøen atter kom 😤), og etter første turen tenkte jeg å sjekke hvordan det stod til med kjølerørene til turboene som sitter under pyntedekselet. Fant noe tørket kjølevann oppå varmedekselet til turboene, og mistenkte en liten lekkasje, noe som er vanlig på disse bilene. Så fikk vasket det av, tok en ny tur og sjekket igjen. Joda, det var en lekkasje i en eller flere av slangekoblingene som går fra pumpe og inn på turboene. To av rørene var det lekkasje på, jeg kunne lett vri på slangene som gikk inn på turbo-rørene, det var ikke noe hold i klemmene lengre, så bestilte fire nye klemmer og to stk varme-kapper som skal sitte rundt slangene. Satser på at det gjorde susen Skulebollen, Dusy, Ingvaldsen og 3 andre reagerte på dette 6
Ingvaldsen Skrevet Mars 7, 2020 Skrevet Mars 7, 2020 godt å se du gikk for orginalt løsning fremfor altfor store slangeklemmer ! må bli hysterisk varmt oppe i V'en på disse nye turbo v8'erene ved last over tid ? Ron Jeremy og Saltkjelen reagerte på dette 2
FTE Skrevet Mars 7, 2020 Forfatter Skrevet Mars 7, 2020 Ja, liker å gå for OEM når det kommer til reparasjoner. Slangeklemmer med skrue hadde heller ikke passet under varme-kappene. Har ikke studert "hot V"-konfigurasjonen så mye, men etter hva jeg har lest så er det en stor ulempe akkurat dette med varmeutviklingen. Men tror ikke det skader motoren, så lenge man er nøye med oljeskift og riktig olje ikke minst. Blir det for varmt for oljen (feil type), går det jo utover resten av motoren også. Også et tips å la bilen gå på tomgang et par minutter før man skrur av, hvis man har kjørt litt hardt. Bilen har eget kjølesystem for turboene, som går flere minutter etter man har skrudd av, men oljen sirkulerer ikke. Kjedelig om det blir liggende å kokse. Fordelen er jo at et turbo-bytte blir relativt enkelt, når de sitter oppå motoren så og si 😉
FTE Skrevet Mars 21, 2020 Forfatter Skrevet Mars 21, 2020 Handlet inn OEM M5 hjul da de manglet ved kjøpet av bilen. En av de peneste OEM design BMW har kommet med etter min mening 😎 StigJ, Saltkjelen, Ron Jeremy og 11 andre reagerte på dette 14
FTE Skrevet April 12, 2020 Forfatter Skrevet April 12, 2020 (endret) Hadde bilen på detailing hos en kompis i påsken, det var visst mye å henge fingrene i ifølge han 🥴 Kan anbefale Ole Olsrud AS dekk felg og bilpleie, han er utrolig serviceinnstilt, og gjør bra arbeid. Han brukte nesten 20 timer på denne før han ble fornøyd, og ingenting går ut av porten der før han er fornøyd 😋 Coated med Kamikaze Miyabi 👌 Endret April 12, 2020 av FTE Hpi, Skulebollen, Ampera og 13 andre reagerte på dette 16
FTE Skrevet Juli 27, 2020 Forfatter Skrevet Juli 27, 2020 OEM hjul på til EU kontroll. Blir ikke like aggressiv i looken, men de er absolutt pene, og passer F10 bra 😎 Ron Jeremy, Daniel., Carlsius og 2 andre reagerte på dette 5
Carlsius Skrevet Juli 28, 2020 Skrevet Juli 28, 2020 (endret) De nye felgene gjorde bilen mye mer stilren og tøff i min mening Endret Juli 28, 2020 av Carlsius FTE reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå