Gå til innhold

300km/t


Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, NorwegianE90 skrev:

Men fikk lett en Opel adam opp i 200 (i med vind og nedoverbakke)  Så hadde nokk ikke vært noen problem og gå over 300 med en bil som ikke er av merket opel og har litt mer en 87hk

Det er ingen som sier at det ikke går an å kjøre 200-300 km/t på Autobahn. Alt er mulig, kjører man nattestid eller tidlig på morgenen så er det stort sett fritt fram. Men med den daglige trafikk mengden som er på autobahn så er sjansene til å kjøre skikkelig fort færre. Det kommer kanskje noen luker hvor man kan nå 200, langt sjeldnere 300 km/t....det går liksom i 120-130 km/t. Mye trailere som legger i venstre fil, da er man nede i 85 km/t. Jeg føler jeg har god oversikt over situasjonen på Autobahn ettersom jeg legger tilbake enn del tusen kilometer på dette veinettet hvert år 😀

Jeg liker å kjøre på formiddagene i helgene, da er det lite trafikk og lite trailere. Da kan man fint holde gjevnt 230 km/t nedover f eks A1, så kommer man langt på kort tid. Er det fritt leide så benytter jeg meg av fri hastighet til det fulle. Jeg har en bil jeg stoler på, med dekk av god kvalitet og ett skjerpet sinn. Men tykner trafikken til så går jeg vesentlig av på gassen, man kan aldri vite hva andre kan finne på. Fildisiplin er long gone i Tyskland...de må man ha kraftig i minne. I tillegg til gode dekk så er jeg også glad jeg har gode bremser, har fått bruk for de noen ganger. Stikkordet er ofte pensjonister i Dacia Logan eller irrasjonelle kvinnfolk i Kia Ceed ol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 300 enda. Men det må man få ordnet. Forteste er i Tyskland mellom Garmisch og Munchen. Tom motorvei ble Sixt M4 testet til 260 km/t. De som satt på var ikke helt happy for de hastighetene. 😂

Uten å inkriminere meg selv, så finnes det noen strekker her på Østlandet som kan egne seg for test av hastighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Uten å inkriminere meg selv, så finnes det noen strekker her på Østlandet som kan egne seg for test av hastighet. 

I Steinsås tunnelen på E18 mellom Kristiansand og Lillesand kan man fint teste toppfart. Her er det to kjøre felt samme rettning og 2,2 km snor rett frem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Uten å inkriminere meg selv, så finnes det noen strekker her på Østlandet som kan egne seg for test av hastighet. 

Er ett par fine strekninger fra Espa til Minnesund som er fine, er litt nedover og noen fine tuneller der. Har hatt 260 km/t ned der en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

I Steinsås tunnelen på E18 mellom Kristiansand og Lillesand kan man fint teste toppfart. Her er det to kjøre felt samme rettning og 2,2 km snor rett frem 😉

Og gjerne snut i begge ender? :P Hørt de er hissige nedover der.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Shattered skrev:

Og gjerne snut i begge ender? :P Hørt de er hissige nedover der.  

 

De er hissige, men de står alltid på samme plass (Gaupemyr øst for Lillesand rett etter vilt overgangen) og det er langt unna denne tunellen iallfall. Det er få muligheter for dem å få stoppa folk på dette strekket. Videre så kan man fint kjøre inn i tunellen i 120 km/t, blåse på det bilen kan og bremse ned igjen til 120 km/t før man kjører ut av tunellen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 15.39, Fredrik 90 skrev:

De er hissige, men de står alltid på samme plass (Gaupemyr øst for Lillesand rett etter vilt overgangen) og det er langt unna denne tunellen iallfall. Det er få muligheter for dem å få stoppa folk på dette strekket. Videre så kan man fint kjøre inn i tunellen i 120 km/t, blåse på det bilen kan og bremse ned igjen til 120 km/t før man kjører ut av tunellen 😉

Har hørt at de rigger til kameraer og referansestriper for å måle fart fra videoopptak i stadig flere av disse tunnelene. Vet ikke om det stemmer, men jeg tør ikke kjøre over beslagsgrensa i de nye tunnelene.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Har hørt at de rigger til kameraer og referansestriper for å måle fart fra videoopptak i stadig flere av disse tunnelene. Vet ikke om det stemmer, men jeg tør ikke kjøre over beslagsgrensa i de nye tunnelene.

De har nok overvåknings kameraer i tunnelene, men disse går rett til veitrafikk sentralen og ikke til Politiet. Disse skal fange opp ulykker, biler som får motorstopp, folk i veibanen og liknende for å kunne varsle politiet eller nødetater. Disse tar ikke farts syndere. Referanse striper er en indikasjon på at de kan måle deg, men ikke med disse kameraene til veitrafikk sentralen. Det er mer til hjelp for sivile politibiler da det i en tunnel kan være vanskelig å finne referansepunkter å utføre en måling etter. I den aktuelle tunellen jeg snakker om så er det ikke referanse striper, jeg kjører her veldig ofte. La meg bare legge til at på de tidspunktene jeg kjører her så er det midt på dagen med mye trafikk, så kjøringen her foregår for mitt vedkommende på fartsgrensen pluss moms. Jeg er såpass ofte på Autobahn at skal jeg kjøre fort så gjør jeg det her, ikke her hjemme hvor man risikerer å bli kasta i ett svart hull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...