Gå til innhold

300km/t


Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er svært få som har kjørt så fort med bil, du må ha en spesiell bil og du må ha forhold som ligger til rette. Eneste stedet hvor det stort sett egner seg å kjøre så fort er Autobahn i Tyskland, men sånn trafikkforholdene er der nå så er det ofte vanskelig å bare nå 200 km/t noen ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lagunilla skrev:

295 km/t med gammal E39 med S52 motor og 333 km/t med M4, begge i Ungarn. Veiene i Tyskland er oppskrytt, går ikke an å prøve toppfart der som før. 

Helt enig ! Kjørte nylig til Spania (Costa Calida) Tyskland var jo helt forferdelig standard mange steder med mye veiarbeid. Store deler av Frankrike var opptur 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men Tyskland er fortsatt best "egnet" ettersom det er fri fart, finnes mange plasser i Norge også hvor man fint kan nå 300 km/ hvis det er dette det er snakk om 👍

"Egnet" betyr ikke at det er trygt å kjøre fort. Finnes heller ingen trygge strekninger i Norge.
 

48 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Helt enig ! Kjørte nylig til Spania (Costa Calida) Tyskland var jo helt forferdelig standard mange steder med mye veiarbeid. Store deler av Frankrike var opptur 😊 

Frankrike har helt fantastiske veier! Kjører til Paris om par uker😁BEA7D9D2-C900-4F4D-94F2-54AFA710520B.thumb.jpeg.a6dcb1926e8589a8b340d1fbeaf05250.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lagunilla skrev:

"Egnet" betyr ikke at det er trygt å kjøre fort. Finnes heller ingen trygge strekninger i Norge.

Å kjøre bil i slike hastigheter er alltid forbundet med en stor risiko, det tror jeg vi alle kan være enige i. Men med "egnet" så tenker jeg mer i rettning at det er fri fart. Skal man først være så modig å kjøre så fort så gjør det i det minste på veier hvor det ikke er fartsgrenser. I en 130 sone så forventer ikke annen trafikk på stedet at det skal komme biler bak i 300 km/t.😀

Uansett, la ikke dette bli en diskusjon om hvor det er best å kjøre fort eller ikke 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

295 km/t med gammal E39 med S52 motor og 333 km/t med M4, begge i Ungarn. Veiene i Tyskland er oppskrytt, går ikke an å prøve toppfart der som før. 

333km/h? på speedo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.11.2019 den 20.26, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror det er svært få som har kjørt så fort med bil, du må ha en spesiell bil og du må ha forhold som ligger til rette. Eneste stedet hvor det stort sett egner seg å kjøre så fort er Autobahn i Tyskland, men sånn trafikkforholdene er der nå så er det ofte vanskelig å bare nå 200 km/t noen ganger.

 

Kjørte til Amsterdam i sommer. Endte opp med å leie en bil i tyskland pga kompisen vår som skulle ordne bil glemte og bytte kam sensor så den kom ikke fram til danske båten engang ahahha.   Men fikk lett en Opel adam opp i 200 (i med vind og nedoverbakke)  Så hadde nokk ikke vært noen problem og gå over 300 med en bil som ikke er av merket opel og har litt mer en 87hk

Endret av NorwegianE90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike har helt klart de beste motorveiene i dag, men de er ikke konstruert til 300 Km/t. Visse strekninger av Autobahn er helt klart stedet for slike hastigheter. Jeg har kun hatt 260-265 Km/t på klokken og dette holder i lange baner for min del... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...