Gå til innhold

Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

Siste invisteringa! Orginal chromeline girkule. Dyreste girkula jeg noen gang har kjøpt, men definitivt en bra oppgradering kontra den stygge orginale trekula e38 har.  Har en liten plan om og hydrodippe interiørlister for og få pappel natur-look på listene, en sjelden variant i disse. Ser meget bra ut og! Har funnet et mønster som ligner, og med rette bakgrunnsfargen kan det bli bra. Har heldigvis mye ekstra interiørlister jeg kan prøve meg på, så vi får se ila helga😊 begynner og bli mye tredetaljer som skal dippes, så viktig at det blir bra.

39C5E5C9-CD95-4DFD-AB00-72355C388F43.jpeg

937CE4BE-55CB-49CD-A2D5-084737077E46.jpeg

28724358-B21A-4518-9CE1-6ED2C4E47909.jpeg

DFD63B96-9126-4311-A030-BD50E9A73098.png

BCF9FB81-3820-4475-B4AD-BA31E6D0231E.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig var ny bruksbil på plass! Etter og ha saumfart internett, ble det innkjøp av en 06 modell e53 30d med elektriske komfortstoler, luftfjøring, elektriske bakseter ++ mye annet kjekt utstyr. Veldig glad jeg hørte på @Ingvaldsenog kjøpte en med luftfjøring, det var en drøm og kjøre kontra det stive sportsunderstellet! 
så bilen er et fint utgangspunkt. Denne skal stelles litt med, men e38’n kommer først i køa. 

Noen planer har det jo rukket og bli, som feks 4.8is styling rundt om, samt 4.6/4.8is hjul til sommern. Men først skal jeg bytte en PDC sensor, bytte eksosmanifoild, og ordne feilkoden på luftfjøringa. er det kanskje noen her som har bytta manifoild på disse, og veit om det bør taes ovenfra eller under?

og angående lufta - det står feilmelding på nivåregulering i dashbord, så jeg får ikke heva eller senka den. Men den holder seg heldigvis stabil. Er det noe typiske feil? Skal dog ta diagnose så fort jeg får anledning.

noen bilder - det første jeg gjorde når jeg fikk den hjem var og bestille nye vinterdekk til sommerfelgene, da jeg uansett skal ha nye sommerfelger. 17" på e53 ble smått😝

3D92DCE7-9476-4195-B3A4-91AD37714AA5.jpeg

544BBF1D-5970-4725-B715-EB511D07DA1E.jpeg

F2A7D218-78E4-451D-BDFE-2702FB875BBB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • turbojugen changed the title to Ehaugsnes' 01 E38 730D og e53 X5!

Velkommen i x5 klubben 😊

Håper du blir fornøyd og at den samsvarer med forventningene .

Og luftunderstellet på disse er jo mega når alt er iorden .

Min er jo original med sport og ja stivt ,til gjengjeld sitter den knall i svingene til å være en så stor bil .

Er montert nye Bilstein all over på den og ja er stivt.😊

Igjen skal bli gøy å se videre her ,ikke minst gøy med flere e53er her.

Merker forøvrig en viss populæritet / etterspørsel etter disse nå i det senere og det liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en x5-update! Skulle ønske det var en e38 update, men den står nedsnødd og venter på garasjeplass inn til videre. Fikk bestilt ny manifoild i støypejern til den nå, så slipper jeg forhåpentligvis eksoslukt inne i bilen. En trondheimstur endte med hodepine, sikkert ikke bra over lengre tid😅 koed hadde hyggelige priser, fikk også med pakninger og nye bolter. 
Har lagt merke til litt klunking fra forstillinga og, noe som viste seg og være slakke i ei bærekule. Så endte opp med og kjøpe nytt forstillingssett fra Meyle til den!😃

pluss et bilde selvfølgelig

74D767EA-6DF1-48B0-92A2-8F0BF8D00EA5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, turbojugen said:

Nok en x5-update! Skulle ønske det var en e38 update, men den står nedsnødd og venter på garasjeplass inn til videre. Fikk bestilt ny manifoild i støypejern til den nå, så slipper jeg forhåpentligvis eksoslukt inne i bilen. En trondheimstur endte med hodepine, sikkert ikke bra over lengre tid😅 koed hadde hyggelige priser, fikk også med pakninger og nye bolter. 
Har lagt merke til litt klunking fra forstillinga og, noe som viste seg og være slakke i ei bærekule. Så endte opp med og kjøpe nytt forstillingssett fra Meyle til den!😃

pluss et bilde selvfølgelig

74D767EA-6DF1-48B0-92A2-8F0BF8D00EA5.jpeg

Denne er 10/10. :clap:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Etter og ha rengjort kontakter i sensorer på luftfjøring og sletta feilkoder, fungerer lufta igjen! (Enn så lenge, bank i bordet)

om sensorer og sikringer er i orden, er det en o-ring i kompressoren som bør byttes. Så får ha det i bakhodet til neste gang. Uansett digg og ha fungerende luftfjøring😃

legger ved et bilde av den laveste innstillingen, og den høyeste 😊 på de bildene jeg har postet tidligere, er den i kjørehøyde (midtstilling)

BE952342-1631-4605-BF96-5C6094229B5A.jpeg

30C43F54-EC3D-4ACC-A638-2BC94B643E85.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott X5 du har fått deg! Jeg har tidligere ikke vært så veldig interessert i E53, men etter å ha sett @sveigis sin og nå denne har det blitt lagret ett finnsøk på E53 :D Men dessverre ser det ut til å ligge mye der ute som ikke er særlig godt vedlikeholdt 😕 

At E53 hadde luftfjæring på alle 4 hjørner visste jeg ikke, og hvert fall ikke at det var mulig å heise og senke ved å velge indstillinger i bilen. Utrolig tøft, og gjør det sikkert litt enklere å endre sin ønskede kjørestilling ved hjelp av INPA f.eks. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Carlsius skrev:

Flott X5 du har fått deg! Jeg har tidligere ikke vært så veldig interessert i E53, men etter å ha sett @sveigis sin og nå denne har det blitt lagret ett finnsøk på E53 :D Men dessverre ser det ut til å ligge mye der ute som ikke er særlig godt vedlikeholdt 😕 

At E53 hadde luftfjæring på alle 4 hjørner visste jeg ikke, og hvert fall ikke at det var mulig å heise og senke ved å velge indstillinger i bilen. Utrolig tøft, og gjør det sikkert litt enklere å endre sin ønskede kjørestilling ved hjelp av INPA f.eks. ;)

 

Jo takk, fått opp øynene for de selv! Mye bil for pengene😃 samt så har de potensiale for og bli veldig tøffe!

skal trikse litt med inpa for og få den litt ned ja...😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carlsius skrev:

Flott X5 du har fått deg! Jeg har tidligere ikke vært så veldig interessert i E53, men etter å ha sett @sveigis sin og nå denne har det blitt lagret ett finnsøk på E53 :D Men dessverre ser det ut til å ligge mye der ute som ikke er særlig godt vedlikeholdt 😕 

At E53 hadde luftfjæring på alle 4 hjørner visste jeg ikke, og hvert fall ikke at det var mulig å heise og senke ved å velge indstillinger i bilen. Utrolig tøft, og gjør det sikkert litt enklere å endre sin ønskede kjørestilling ved hjelp av INPA f.eks. ;)

 

Hiver meg på her Calsius og gøy å lese .😊

Det og finne e53 som er i bra i utgangspunktet ,det kreves litt leting ikke minst en bil som har en bra eier historikk fra begynnelsen .

Tenker da på evnt girkasseproblematikk osv.

Om bilen har gått et stykke ville jeg heller ikke vært redd for det.

Ser forøvrig det er mange flere som er på utkikk etter disse ,så både jeg og garantert turbojugend liker at flere kaster seg på e53 bølgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var gradestokken på pluss-sia! Så da fikk x5’n seg en vask, mens e38’n ble måka frem. Fikk også den første pakken til x5’n i posten idag, eksosmanifoild i støypejern! Bør vel egentlig byttes snarest mulig da jeg er lei konstant eksoslukt i kupe😅fikk også modellbilen jeg bestilte før jul idag, og kompletterte 7serie-hylla i kjelleren!

Satser på snekring av garasje i helga, og kanskje bytte av manifoild hvis jeg får tid. God helg! :)

1EA96C43-D658-4609-9DDE-1ECE8C12E36B.jpeg

49F534F6-7C17-486C-A2E1-740590BFCF75.jpeg

8E86388E-B05A-4625-BCDF-8311A2814E5C.jpeg

CC302321-838A-442C-85ED-A75985C23A2F.jpeg

6164F74C-9AA3-40F6-9019-F92150367B7F.jpeg

AED8EDB1-3BB5-455B-ACBC-DBBF93DA8E51.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mange andre begynt og få skjikkelig sansen for e53 😁 Og det er en bil jeg hatet(!) For senest ett par år siden 😅 

Såg en med lignende farge som din på motorveien mellom Sandefjord og Porsgrunn i helgen, og merket vil ha følelsen 😅 

Men er en bil som krever vedlikehold for og ta seg bra ut

 

To kjempe Bmwer du har 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • turbojugen changed the title to Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...