Gå til innhold

Ny podcast om bil


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er e90 siste modell med stor sekser og manuell mener du🤔??

Skal være litt mer spesifikk.. Som diesel.. Bensin bilene kommer med 6er og manuell. :) F-serien overtok vel i 2012 og da kom 325d som 4er med dobbel turbo. Den fikk man som manuell, men 330d kom ikke som manuell med 6er. :(

Men så lenge TFR-Racing driver med diesel så må man holde seg til dieselmotorene. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har gjort en genial ting i sin nye reklame på TV. Jeg tenker det er for ikke å splitte fossil & elbil for entusiastene, men heller se alt under ett. En liten gutt på skateboard spør vedkommende med EQC i nogen lunde slik stil (ikke helt ordrett): "So you drive an electric car?" .. så får vi se et langt klipp med scener fra Mercedes sin historie opp igjennom før vi er tilbake og eieren svarer "what do you mean? I drive a Mercedes". Man kan være uenig i mye, men man burde se på merket under ett. Samme om en kjører en 114d, 540d eller en i3 :) Synd om det blir en splittelse i BMW-miljøet ihvertfall. Som det dessverre ofte er tendenser til.

Podcasten skal jeg sjekke ut :D 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 13.38, Marius2002 skrev:

Mercedes har gjort en genial ting i sin nye reklame på TV. Jeg tenker det er for ikke å splitte fossil & elbil for entusiastene, men heller se alt under ett. En liten gutt på skateboard spør vedkommende med EQC i nogen lunde slik stil (ikke helt ordrett): "So you drive an electric car?" .. så får vi se et langt klipp med scener fra Mercedes sin historie opp igjennom før vi er tilbake og eieren svarer "what do you mean? I drive a Mercedes". Man kan være uenig i mye, men man burde se på merket under ett. Samme om en kjører en 114d, 540d eller en i3 :) Synd om det blir en splittelse i BMW-miljøet ihvertfall. Som det dessverre ofte er tendenser til.

Podcasten skal jeg sjekke ut :D 

 

Jeg fikk umiddelbart lyst på en mercedes bare av å lese dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte første episode med stor interesse på trilletur med mini - på høyttaler selvsagt 😂 

Det blir kanskje mye elbilstoff, men en sak som jeg synes er litt interessant, og som jeg gjerne ville ha hørt flere sine tanker rundt, er hvordan elbiler markedsføres i dag, både i reklamer og pressemeldinger. Markedsføringen har stort sett egentlig lite og ingenting å gjøre med bilens kvaliteter som sådan, hverken ytre eller indre - det er i de fleste tilfeller rekkevidde rekkevidde rekkevidde som markedsføres! Dette sier jo noe om det generelle drawbacket med elbilen og hva som er viktig for produsentene å markedsføre som et eliminert problem på akkurat deres bil. Det er synd at det er rekkevidde som har blitt salgsargument nummer 1 - folk kjøper jo hva som helst av elbil bare det går langt! Hadde likt å sett en annonse for BMW 5-serie eller Skoda Octavia for den saks skyld der salgspitchen er at den går 1000km på en tank 🤔

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal ikke reklamere for andre podcaster her, men Urix' Krig og Fred har en svært så interessant episode om Carlos Ghosn som nylig ble lagt ut. Hans flukt ble vel også såvidt nevnt av dere i Mil etter Mil, så kjekt å få litt mer kjøtt på beinet omkring dette :) Jon Winding-Sørensen er selvsagt på plass med sin visdom.

 https://open.spotify.com/episode/0xPNmCkcurvovWUHUpLmTK?si=lefI9hfGT3SxohVO2MUvAw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.1.2020 den 8.57, papertiger skrev:

Skal ikke reklamere for andre podcaster her, men Urix' Krig og Fred har en svært så interessant episode om Carlos Ghosn som nylig ble lagt ut. Hans flukt ble vel også såvidt nevnt av dere i Mil etter Mil, så kjekt å få litt mer kjøtt på beinet omkring dette :) Jon Winding-Sørensen er selvsagt på plass med sin visdom.

 https://open.spotify.com/episode/0xPNmCkcurvovWUHUpLmTK?si=lefI9hfGT3SxohVO2MUvAw

For ikke å snakke om Hele historien på NRK. Her er det mange dokumentarer om hendelser i Norge de siste tiårene. Spesielt likte jeg episodene om Kjelland ulykken og spionsaken til Arne Treholt 😀 Av ikke bilrelaterte podkaster så er disse å anbefale.

4 timer siden, Mariuse34 skrev:

I seneste episode stikker tidligere infosjef hos bmw og nå bentley sjef Christian gottscalk innom, blant annet for å snakke om e30en sin! 

Passer fint, jeg skal kjøre alene til Gardemoen til Onsdag 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...