Carlsius Skrevet November 5, 2020 Forfatter Share Skrevet November 5, 2020 Her er duoen samlet - en krever mer stell enn den andre for tiden 😅 F11 er den daglige traveren og eneste den forlanger er vask i ny og ne. Er jo umulig å holde bil ren nå på høsten med alt regnet 😕 Så man får ta bilde før de har kjørt 1 meter Hpi, Walkabout, Patta og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2020 Share Skrevet November 5, 2020 Meget pene biler du har her, og en ryddig og flott E60 😀 Nydelige felger, disse sitter så bra på denne bilen. Ellers så må jeg si det var ganske inspirerende å følge med her. Du er tøff som gir deg ut på skikkelige skrujobber, her hadde jeg feiga ut for lenge siden. Siden du bor i Grimstad og jeg i Arendal så skulle vi nesten tatt ett mini treff. Så skulle vi stukket bort til @sveigis som bor midt mellom Grimstad og Arendal 👍 Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 6, 2020 Share Skrevet November 6, 2020 Vi kan møtes ,men kan vi gjøre en avtale om ca 14 dager? Midt i flytting osv her nå ,Mini skal ut av jenterommet. Carlsius og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 7, 2020 Forfatter Share Skrevet November 7, 2020 På 6.11.2020 den 0.12, Fredrik 90 skrev: Meget pene biler du har her, og en ryddig og flott E60 😀 Nydelige felger, disse sitter så bra på denne bilen. Ellers så må jeg si det var ganske inspirerende å følge med her. Du er tøff som gir deg ut på skikkelige skrujobber, her hadde jeg feiga ut for lenge siden. Siden du bor i Grimstad og jeg i Arendal så skulle vi nesten tatt ett mini treff. Så skulle vi stukket bort til @sveigis som bor midt mellom Grimstad og Arendal 👍 Takk for det, den e60'n begynner å komme seg nå synes jeg. De har fått kalle navnet bestefar av dama og venner, siden den så så kjip ut når jeg hentet den, men den kommer seg stille og rolig Den toppdekselpakning jobben ble en god del skruing, men med youtube og en god del mot så er det bare å sette det på plass samme måte som man tok det av + Riktig en del verktøy, for det er jo halve jobben. Et møte hadde absolutt vært på sin plass når avstandene ikke er større Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 9, 2020 Forfatter Share Skrevet November 9, 2020 (endret) Hovedtermostat - Blir den nå varmere enn 65 grader? Siden @scoot nevnte at han hadde erfaring med at han måtte skifte den tredje termostaten som kobler seg på girkassen så måtte jeg hive meg rundt å få byttet hovedtermostaten for å se om det løste mitt temperatur problem. Som alle andre jobber i motorrommet starter man med å fjerne deksler Deretter ble all kjølevæsken tappet via den smarte tappepluggen på radiatoren! Så var det ut med EGR Dermed kunne vi se syndebukken - skitten og gjemt Gammel og ny pumpe til sammenligning Ny inne Sist når jeg byttet EGR termostaten ble pakningen klemt, heldigvis uten å skape noe lekkasje. Men bestilte uansett en ny for å være sikker Kun montering som gjenstår - Burde kun ta 30 min. Men etter å se hva jeg har gjort forstår jeg st det tok vesentlig mye lengre tid, da min OCD tar over og alt skal vaskes før det blir montert tilbake. ser helt forferdelig skittent ut Her vesentlig mye bedre Samme greia her skrubbe skrubbe skrubbe skrubbe Renere og penere Ferdig vasket og klart for å bli dekt til og mest sannsynlig aldri sett på igjen, men er jo kjekt å ha det rent og i orden i tilfelle jeg skulle måtte komme tilbake hit 😄 Så kom den endelige testen - er feilen endelig fikset eller ikke? - YES det er den, bilen er varm igjen Og varmere blir den og holder seg stabilt rundt 88-90 grader Endret November 9, 2020 av Carlsius fupsaker, scoot, Evopower og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 9, 2020 Forfatter Share Skrevet November 9, 2020 Deretter fikk bilen en fortjent vask Walkabout, Daniel., fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 11, 2020 Forfatter Share Skrevet November 11, 2020 Dårlig signal fra nøkler Den ene nøkkelen fungerer ikke i det hele tatt og den andre nøkkelen kklarer kun å løse opp fra denne avstanden: Mens F11 klarer denne avstanden så måtte noe skje med E60’n Jeg konkluderte (litt dor fort) med at batteriet på den ene nøkkelen var dødt og den andre dårlig. Dermed hikk jeg igsng med bytte av batteri åpne nøkkel Fjerne batteri Etter batteri bytte gikk jeg ut for å teste rekkevidden og den var: Heeeelt lik, så nå mistenker jeg eventuelt antenneforsterkeren 😕 fupsaker, Marius2002, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 14, 2020 Forfatter Share Skrevet November 14, 2020 Litt bilder av den gode gamle E60’n Daniel., Reef89, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 Få fatt i noe billige spacere bak der, så blir det enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 Tenker du merket det godt på varme inni bil etter termostatbytte.😀 Ellers er det en fornøyelse å se at denne sliteren får sånn godt stell 👍 Nå må vi treffes særs snart . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 15, 2020 Forfatter Share Skrevet November 15, 2020 4 timer siden, Walkabout skrev: Få fatt i noe billige spacere bak der, så blir det enda bedre Enig den kunne fortjene noen spacere bak, men etter jeg opplevde dette på min E63 med supersport spacere fra GSbildeler med tuv papirer som kun var brukt 2-3 sesonger - Så må jeg vel innrømme jeg har blitt rimelig skeptisk til spacere 😕 Daniel., Evopower og Walkabout reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 15, 2020 Forfatter Share Skrevet November 15, 2020 3 timer siden, sveigis skrev: Tenker du merket det godt på varme inni bil etter termostatbytte.😀 Ellers er det en fornøyelse å se at denne sliteren får sånn godt stell 👍 Nå må vi treffes særs snart . Takk for det! Overraskende har jeg ikke merket noe som helst til at motoren kun har holdt 65 grader. Kupen har alltid blitt varm og god, muligens den blir fortere varm nå men ellers rimelig likt. Så er derfor redd tidligere eier har kjørt med dette i lang tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 12 timer siden, Carlsius skrev: Enig den kunne fortjene noen spacere bak, men etter jeg opplevde dette på min E63 med supersport spacere fra GSbildeler med tuv papirer som kun var brukt 2-3 sesonger - Så må jeg vel innrømme jeg har blitt rimelig skeptisk til spacere 😕 Spesielt 🤔 Har selv kjørt med BMS spacere både på 335n og forrige 325n uten problemer. Har og hatt H&R foran, og der var eneste problemet at de var helt umulig å få av fordi en viss tulling (meg altså) har glemt å smøre noe på flaten 😅 BMS spacerene har hakk som du kan sette inn et skrujern eller lignende for å få de av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 16, 2020 Forfatter Share Skrevet November 16, 2020 10 timer siden, Daniel. skrev: Spesielt 🤔 Har selv kjørt med BMS spacere både på 335n og forrige 325n uten problemer. Har og hatt H&R foran, og der var eneste problemet at de var helt umulig å få av fordi en viss tulling (meg altså) har glemt å smøre noe på flaten 😅 BMS spacerene har hakk som du kan sette inn et skrujern eller lignende for å få de av. Håper det jeg har opplevd her hører til sjeldenheten, for tanken på at hjulet kun skulle bli holdt av hjulboltene liker jeg ikke. Samtidig som at spacerne kun er brukt i 2 sesonger synes jeg det var ALT for tidlig for at noe slikt skulle oppstå! Har opplevd selv en gang at det var spor til skrutrekkeren, da ble jeg imponert. Noe så enkelt som et hakk kan hjelpe så mye 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 32 minutter siden, Carlsius skrev: Håper det jeg har opplevd her hører til sjeldenheten, for tanken på at hjulet kun skulle bli holdt av hjulboltene liker jeg ikke. Samtidig som at spacerne kun er brukt i 2 sesonger synes jeg det var ALT for tidlig for at noe slikt skulle oppstå! Har opplevd selv en gang at det var spor til skrutrekkeren, da ble jeg imponert. Noe så enkelt som et hakk kan hjelpe så mye 😅 Var disse 10mm? Har selv opplevd det samme med 10mm spacere, men aldri på tykkere siden der er det mulighet for mer gods. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå