Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Her har man sittet desperat og fulgt med på webkameraer siden 13. desember uten å vite hvor man skal følge med, og så ringer forhandler her i Bergen og sier at bilen nettopp rullet av en trailer og vil være klar for utlevering allerede i morgen!

Kan allerede på forhånd si at det var verdt 16 måneders venting 😍
For en helg dette blir!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 04530dat skrev:

Her har man sittet desperat og fulgt med på webkameraer siden 13. desember uten å vite hvor man skal følge med, og så ringer forhandler her i Bergen og sier at bilen nettopp rullet av en trailer og vil være klar for utlevering allerede i morgen!

Kan allerede på forhånd si at det var verdt 16 måneders venting 😍
For en helg dette blir!
 

Gratulerer!

Jeg fikk akkurat svar på min mail til Axess at min bil står ett eller annet sted hos de og det kommer til å ta flere uker før de kommer klarer å hente seg inn etter at det ble levert så mange biler i slutten av 2022. De hadde ikke peiling på når min bil blir fraktet bort.
De hadde jobbet 15 man i 2,5 timer for å klare å få ut 90 BMWer denne uken. De har flere tusen biler med snø på, og de har ikke noe sted å gjøre av snøen. Mellom linjene så skriver de også at de ikke kan flytte bilene så lett pga de står på sommerhjul.

Så jeg må nok smøre på ett tykt lag med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, nokiaas said:

Gratulerer!

Jeg fikk akkurat svar på min mail til Axess at min bil står ett eller annet sted hos de og det kommer til å ta flere uker før de kommer klarer å hente seg inn etter at det ble levert så mange biler i slutten av 2022. De hadde ikke peiling på når min bil blir fraktet bort.
De hadde jobbet 15 man i 2,5 timer for å klare å få ut 90 BMWer denne uken. De har flere tusen biler med snø på, og de har ikke noe sted å gjøre av snøen. Mellom linjene så skriver de også at de ikke kan flytte bilene så lett pga de står på sommerhjul.

Så jeg må nok smøre på ett tykt lag med tålmodighet.

Blir ikke veldig imponert over Drammen havn... Jeg ser jo nivået av aktivitet på webkamera.. Hadde de vært mye mer aktive med salting og snørydding hadde nok ting gått veldig mye lettere. Venter du til snøen er våt og tung tar det jo mye lengre tid å fjerne den.. Skjønner jo at stort antall biler gjør ting mer komplisert, men det burde de skjønt at kom til å skje i september og hatt planer for å håndtere det.

Men bra de begynner å få frem noen ihf da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, nokiaas said:

Gratulerer!

Jeg fikk akkurat svar på min mail til Axess at min bil står ett eller annet sted hos de og det kommer til å ta flere uker før de kommer klarer å hente seg inn etter at det ble levert så mange biler i slutten av 2022. De hadde ikke peiling på når min bil blir fraktet bort.
De hadde jobbet 15 man i 2,5 timer for å klare å få ut 90 BMWer denne uken. De har flere tusen biler med snø på, og de har ikke noe sted å gjøre av snøen. Mellom linjene så skriver de også at de ikke kan flytte bilene så lett pga de står på sommerhjul.

Så jeg må nok smøre på ett tykt lag med tålmodighet.

Takk!
Kjipt å høre.. Det betyr antagelig at jeg faktisk har hatt litt flaks i forhold til Drammen.
Håper du får din snart. Bare å glede seg til den telefonen.. kom som julekvelden på kjerringa her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zappod skrev:

Blir ikke veldig imponert over Drammen havn... Jeg ser jo nivået av aktivitet på webkamera.. Hadde de vært mye mer aktive med salting og snørydding hadde nok ting gått veldig mye lettere. Venter du til snøen er våt og tung tar det jo mye lengre tid å fjerne den.. Skjønner jo at stort antall biler gjør ting mer komplisert, men det burde de skjønt at kom til å skje i september og hatt planer for å håndtere det.

Men bra de begynner å få frem noen ihf da :)

De har noen syke utfordringer i Drammen. En ting er at de har fått så mye biler at de i stede for å kjøre dem ut til kunder så må de plassere dem rundt på andre steder. Det snakkes om at vi ser Februar på kalenderen før de begynner å få kontroll. 

En annen ting er jo at været lager kuk for dem. De får en halv meter med snø på kort tid, så regner det oppå dette før det fryser til igjen. Så da har man 8000 biler dekket av en halv meter steinhard snø, som må fjernes uten å skade bilene. Legg så til at alt er is og helvete på bakken, biler på sommerdekk har fryst fast i bakken…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

De har noen syke utfordringer i Drammen. En ting er at de har fått så mye biler at de i stede for å kjøre dem ut til kunder så må de plassere dem rundt på andre steder. Det snakkes om at vi ser Februar på kalenderen før de begynner å få kontroll. 

En annen ting er jo at været lager kuk for dem. De får en halv meter med snø på kort tid, så regner det oppå dette før det fryser til igjen. Så da har man 8000 biler dekket av en halv meter steinhard snø, som må fjernes uten å skade bilene. Legg så til at alt er is og helvete på bakken, biler på sommerdekk har fryst fast i bakken…

Sant, men begynner nok å løsne litt nå. Var biler over alt på Bilia skøyen i hvertfall. Mange nye i4'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ranger1000 skrev:

Skal visst nærme seg levering nå virker det som, kanskje neste uke hvis man er heldig. Har i det minste fått sommerhjulene :)

Har du sjekket med forhandler om det er utleveringsstopp på din bil. Snakket med Bavaria i dag, ca 1/3 av de bilene de registrerte opp før årsskifte blir holdt tilbake, til de får byttet motor på dem. En selger hos Bavaria hadde fått klar over 40 biler, 12 av disse kan ikke leveres kunde før de får deler. Norge blir prioritert fra fabrikk.

Den bilen jeg venter på hadde produksjon september 22, nå estimert mars 23. 

Lykke til med ny bil når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Har du sjekket med forhandler om det er utleveringsstopp på din bil. Snakket med Bavaria i dag, ca 1/3 av de bilene de registrerte opp før årsskifte blir holdt tilbake, til de får byttet motor på dem. En selger hos Bavaria hadde fått klar over 40 biler, 12 av disse kan ikke leveres kunde før de får deler. Norge blir prioritert fra fabrikk.

Den bilen jeg venter på hadde produksjon september 22, nå estimert mars 23. 

Lykke til med ny bil når den kommer.

Takk! Forhandler nevnte ikke noe om det idag, så det tar jeg for gitt at det er god kontroll på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Nei, det sparer jeg til neste kjøp, hvis de kan levere noe M med over 800 hk.

Fornuftig. Tenker noe samme selv når en "i4 M" kommer. Enn så lenge får man njuta en i4 M50 Individual Coolsmanufaktur :D 

Her er jo bilen vi egentlig venter på :) 
BMW%20M%20EV%20Testbed%2011.jpg?w=1329&h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med tilkobling av bilen i appen? Får ikke oppdatering av bilen eller tilkobling. Finner heller ikke Spotify i bilen og spiller jeg musikk på tlf tar det 30 sek fra jeg bytter sang til den blir byttet. 
kan bilen resettes eller lignende på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...