Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
48 minutter siden, Geir Anders skrev:

Er vel endel her som har eid I4 en stund nå, hva slags tanker og erfaringer sitter dere med?
Lurer fælt på å kjøpe M50, selvom det ikke er planen.

Jeg har det ikke selv men en kompis av meg ble veldig forbauset over at forsikringen var veldig høy på den han skaffet seg. Han hadde egentlig bestilt en M40 og premien på den var betydelig lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Geir Anders skrev:

Er vel endel her som har eid I4 en stund nå, hva slags tanker og erfaringer sitter dere med?
Lurer fælt på å kjøpe M50, selvom det ikke er planen.

Jeg nærmer meg fort 2 år og første service for min del. Desember kommer jo fort nå. 

Passerte 34000 km nettopp. For min del har det ikke vært noen problemer. Snittforbruk ligger rundt 2 kW på mila, så billig å kjøre med når man lader hjemme. 

Har ikke skiftet viskerne en gang enda, så utgifter i tillegg til strøm har vært litt spylervæske. My BMW appen har blitt bedre og viser ladehistorikk og turhistorik. Har fungert stabilt på Android telefon. 

Har ikke brukt Android Auto så mye, synes innebygd navi fungerer bedre. Min er også så gammel at den ikke har fått knappen for å starte battervarming manuelt, så da er det idrive navi som må brukes. Ellers bruker jeg stort sett Spotify i tillegg, der er det bedre lydkvalitet på idrive enn Android Auto. 

Alt i alt veldig fornøyd, komfortabel og god bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

har noen funnet en løsning for å slippe å slå av lane assist vær gang man starter bilen ? 

Ikke samme IDrive men men ikke du konfigurere individual til at dette skal være av? Jeg har gjort det på 7-serien samt G30/F97. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

har noen funnet en løsning for å slippe å slå av lane assist vær gang man starter bilen ? 

Nei, så jeg har lagt det som en snarvei. Dytt iDrive hjulet opp og ett par knepp til høyre, så er den avslått. Tipper det er noen EU regel som står bak? Samme med automatisk låsing av dører når man kjører avgårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mslello skrev:

Nei, så jeg har lagt det som en snarvei. Dytt iDrive hjulet opp og ett par knepp til høyre, så er den avslått. Tipper det er noen EU regel som står bak? Samme med automatisk låsing av dører når man kjører avgårde...

Fikk beskjed av verksted at de hadde ivertfall ikke lov til å gjøre noe med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2023 at 7:07 AM, mslello said:

Nei, så jeg har lagt det som en snarvei. Dytt iDrive hjulet opp og ett par knepp til høyre, så er den avslått. Tipper det er noen EU regel som står bak? Samme med automatisk låsing av dører når man kjører avgårde...

Er egen knapp på rattet som slår av lineassistent. «Mode» må venstre side.

 

automatisk låsing av dører mener jeg kan skapes av i en under meny( med mindre noe er endret i SW siden fjor sommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Er egen knapp på rattet som slår av lineassistent. «Mode» må venstre side.

Nei, knappen på rattet er for å slå "selvkjøring" av og på. Lane assist en funksjon som griper inn hvis bilen er på vei ut av kjørebanen. Den lar seg ikke slå av permanent ser det ut til.
Som det ble sagt lenger opp så er det beste å legge inn lane assist som snarvei. Hvis du legger det inn som første snarvei så holder det å skyve iDrive-hjulet opp og så trykke på hjulet for å slå av funksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kln66 skrev:

Nei, knappen på rattet er for å slå "selvkjøring" av og på. Lane assist en funksjon som griper inn hvis bilen er på vei ut av kjørebanen. Den lar seg ikke slå av permanent ser det ut til.
Som det ble sagt lenger opp så er det beste å legge inn lane assist som snarvei. Hvis du legger det inn som første snarvei så holder det å skyve iDrive-hjulet opp og så trykke på hjulet for å slå av funksjonen

Jeg syns den var vel aggressiv, så jeg slå ned følsomheten.
image.png.3f20edf429039383ffb50286b989d8bf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2023 den 21.08, Geir Anders skrev:

Er vel endel her som har eid I4 en stund nå, hva slags tanker og erfaringer sitter dere med?
Lurer fælt på å kjøpe M50, selvom det ikke er planen.

Min er året nå. Litt trang om jeg skal klage på noe. Foruten noe svakheter med software har den fungert feilfritt. 
Tesla ligger merkelig langt foran på det punktet.. Ingen problemer med å anbefale å kjøpe om man ønsker seg bil i denne klassen!. Skjeldent mye bmw for pengene! Har også ix40. Tar meg selv i å være enda mere fornøyd med den, men så er jeg mest opptatt av comfort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...