Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Snagg30 skrev:

Dette er jo triste greier å lese synes jeg @Saltkjelen, når en premium BMW til mange hundre tusen tar slike valg som selv en peugot partner har er noe alvorlig galt. Og dette stiller jo seg bare i en ekstremt lang liste hvor BMW siste tiden har gjort bilene mindre og mindre premium. I5 er jo enda tristere lesestoff IMG_8895.thumb.png.fa16bd4f9113751bf6c9805247a94d8b.png

Vi er ikke uenig i at det er trist at BMW kutter ned på ting. Normalt sett har det gjerne vært omvendt gjennom produksjonsløapet (se f.eks E6x hvor mye forbedringer og finjusteringer det var der underveis). Det fine med G26 i4 er at disse tingene "enkelt" kan ordnes når de først har vært i en eller annen årsmodell. :) 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det lille hanskerommet der har de fjernet på G60 også. Sykt irriterende, jeg bruker faktisk de rommet der. Særlig når vi er på tur er det greit til å lagre parkeringsbilletter, lommebok, pass og kvitteringer man skal spare på. 

Ja, dette rommet er kjempefint. Amerikanerne hamstrer disse rommene i fleng, så vi får håpe at det er en eller annen gluping hos BMW som fanger opp at dette er unødvendige kostnadsbesparelser og at slike ting gjeninnføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Saltkjelen said:

men det som per nå ikke er mulig å gjøre noe med er produksjonsendring av 11/2022 med forvarming via iDrive og 07/2023 med iDrive 8.5. Forvarmingen er nok det aller viktigste å merke seg, for her må man aktivt ta et valg om bil før eller etter denne datoen om man vil ha denne funksjonen.

Ble forvarmingsknapp i iDrive lagt til eller fjernet 11/2022? Og 07/2023 med 8.5?

ellers, veldig ryddig og bra oversikt, fin guideline om en på et senere tidspunkt skal handle seg i4. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Ble forvarmingsknapp i iDrive lagt til eller fjernet 11/2022? Og 07/2023 med 8.5?

ellers, veldig ryddig og bra oversikt, fin guideline om en på et senere tidspunkt skal handle seg i4. 

Den ble lagt til 11/2022. Presiserte dette litt bedre i teksten. iDrive 8.5 fra 07/2023 (også med mulighet for forvarming). Kan være greit være klar over at iDrive 8.5 har "secure coding", slik at koding og endring her er vanskeligere enn med iDrive 8. Kommer sikkert en løsning på det etter hvert, men per dags dato er det et issue for folk som vil kode og ettermontere diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i beita nå for hvilken i4 jeg skal finne til min far: brukt 2022 Supercharged til rundt 600k eller speller ny Fully charged med M-seter og soltak til under 700k... Eventuelt 2023-modell til rundt 620-630k for Supercharged. @Saltkjelen @Marius2002 @mslello? Alle tips mottas med takk. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, fupsaker said:

Er i beita nå for hvilken i4 jeg skal finne til min far: brukt 2022 Supercharged til rundt 600k eller speller ny Fully charged med M-seter og soltak til under 700k... Eventuelt 2023-modell til rundt 620-630k for Supercharged. @Saltkjelen @Marius2002 @mslello? Alle tips mottas med takk. 😛 

Jeg var nylig i samme situasjon og valgte det siste alternativet med en 2023-modell Supercharged. Fully charged var ikke noe alternativ for meg og da jeg fant en bil med lav kilometerstand og akkurat riktig interiør- og eksteriørfarge så slo jeg til. Alternativet var en ny bil men måtte da betale nærmere 100' mer og vente i 3 måneder. Veldig fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, fupsaker skrev:

Er i beita nå for hvilken i4 jeg skal finne til min far: brukt 2022 Supercharged til rundt 600k eller speller ny Fully charged med M-seter og soltak til under 700k... Eventuelt 2023-modell til rundt 620-630k for Supercharged. @Saltkjelen @Marius2002 @mslello? Alle tips mottas med takk. 😛 

Om man kjører litt, så får man vel bedre garanti på de fleste 22 modeller? Regner med det er muligheter for å forhandle litt på pris i dagens marked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mslello skrev:

Om man kjører litt, så får man vel bedre garanti på de fleste 22 modeller? Regner med det er muligheter for å forhandle litt på pris i dagens marked.

Tar sikte på en 2023-modell med 200k km-garanti, så blir nok heller det.. Mest grunnet forvarming via iDrive som 2022-modeller ikke har.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mslello skrev:

Ja, den er kjekk å ha med seg :) 

Nå har min far kjørt Tesla i snart seks år og er vandt med saktelading og eventuelt at du må legge inn navigasjon til superlader, så mest for fordelen av å kunne trykke på knappen for å lade raskt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fupsaker skrev:

Nå har min far kjørt Tesla i snart seks år og er vandt med saktelading og eventuelt at du må legge inn navigasjon til superlader, så mest for fordelen av å kunne trykke på knappen for å lade raskt. :) 

Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer på i4 i form av hvor lang tid den trenger på forvarming. Men på langturer med Tesla Model 3 så starter den allerede en times tid + før ladestasjonen å forvarme. Er jeg 20-25 minutt unna og starter forvarmingen så blir ikke batteriet varmt nok med en gang. Spent på Y, men sikkert samme. Ergo har man GOD tid til navigering om det skulle være tilfelle. Men klart, det er vanesak og mulig BMW er raskere i forvarmingen? :) Merker dog ingen reduksjon i rekkevidde pga. forvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer på i4 i form av hvor lang tid den trenger på forvarming. Men på langturer med Tesla Model 3 så starter den allerede en times tid + før ladestasjonen å forvarme. Er jeg 20-25 minutt unna og starter forvarmingen så blir ikke batteriet varmt nok med en gang. Spent på Y, men sikkert samme. Ergo har man GOD tid til navigering om det skulle være tilfelle. Men klart, det er vanesak og mulig BMW er raskere i forvarmingen? :) Merker dog ingen reduksjon i rekkevidde pga. forvarming.

Jeg vet ikke selv, men når forskjellen i pris på bil kanskje er 30k for 2022 og 2023 ville jeg valgt 23-modellen, ettersom du har endel lengre garanti sånn sett. Samtidig skal den kanskje gå som firmabil, så da er det en fordel at den f.eks. er registrert i 2021 i stedet for 2022... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg vet ikke selv, men når forskjellen i pris på bil kanskje er 30k for 2022 og 2023 ville jeg valgt 23-modellen, ettersom du har endel lengre garanti sånn sett. Samtidig skal den kanskje gå som firmabil, så da er det en fordel at den f.eks. er registrert i 2021 i stedet for 2022... 

Om den skal gå som firmabil er det jo noe å ta med i vurderingen at dagens rabatterte pris på en ny Fully Charged også slår inn på listepris/firmabilskatt på bilen. Kjøper du en brukt Super Charged er det vel full listepris uten rabatt som blir firmabil skattegrunnlaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, laffe skrev:

Om den skal gå som firmabil er det jo noe å ta med i vurderingen at dagens rabatterte pris på en ny Fully Charged også slår inn på listepris/firmabilskatt på bilen. Kjøper du en brukt Super Charged er det vel full listepris uten rabatt som blir firmabil skattegrunnlaget. 

Det stemmer nok, men i følge opplysningsrådet for veitrafikk var listepris på en 2021 Supercharged 687 000 og dermed ikke så mye høyere enn dagens pris. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det denne: Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2022 - Grå - 544 Hk - Kombi 5-dørs | FINN.no

Det var satt på 275 brede Tesla-dekk i følge selger på sommeren i fjor. Så spent på hva som står på. Så endelig en BMW tilbake i familien. Min far har ikke hatt BMW siden sent 80/tidlig 90 med siste en E30 325iX touring. Så blir artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...