Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Pekka skrev:

Er 0-100 målt fra stillestående eller fratrukket 1 fot roll-out slik som for Tesla og Ford Mach-E?  Håper på det første.

Mener på den er mye raskere en 4.0 sekund og, husker jeg riktig var det målt med dragy på 3.7 hos carwow men de bruker vell kanskje 1 fot roll-out som du nevner om jeg ikke tar feil. Uansett er den rask!

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

BMW har vel aldri brukt roll-out. Den er oppgitt til 4 sek på 0-100, men har blitt målt ned til 3.7. Carwow målte 3.6 på 0-60 mph fra stand-still (blir vel da 3.7 fra 0-62 mph som tilsvarer 0-100 km/t). 

BMW har aldri brukt roll-out på de vanlige bilene, men jeg ser veldig mange produsenter gjør dette på elbilene dems. Hvorfor har jeg ikke peiling på, men BMW har jo sluttet helt å gjøre ting som de pleier så det er nærliggende å anta at de også bruker roll-out. 

i4 M50 har blitt målt ned på 3,7 sek på 0-100 flere steder ser jeg, men det er jo vanlig at BMW er konservative med egne tall. Dog ett tankekors at I4 M50 da er nesten like rask på 0-100 på som den nye M3 Competition (0-100 på 3,6 sek i følge BMW...3,3 sek i følge andre). Så man får faktisk M3 ytelser for halve prisen av en M3...i en mer praktisk bil (nei, jeg skal ikke nevne toppfart igjen ;) ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

BMW har aldri brukt roll-out på de vanlige bilene, men jeg ser veldig mange produsenter gjør dette på elbilene dems. Hvorfor har jeg ikke peiling på, men BMW har jo sluttet helt å gjøre ting som de pleier så det er nærliggende å anta at de også bruker roll-out. 

i4 M50 har blitt målt ned på 3,7 sek på 0-100 flere steder ser jeg, men det er jo vanlig at BMW er konservative med egne tall. Dog ett tankekors at I4 M50 da er nesten like rask på 0-100 på som den nye M3 Competition (0-100 på 3,6 sek i følge BMW...3,3 sek i følge andre). Så man får faktisk M3 ytelser for halve prisen av en M3...i en mer praktisk bil (nei, jeg skal ikke nevne toppfart igjen ;) ) 

Toppfarta er vel på 240? Jeg skal ikke kjøre raskere enn det hvertfall 😂 Håper bare jeg får bilen i løpet av 2022. Fryktelig lang ventetid og jeg bestilte i september/starten av oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mats1990 skrev:

Toppfarta er vel på 240? Jeg skal ikke kjøre raskere enn det hvertfall 😂 Håper bare jeg får bilen i løpet av 2022. Fryktelig lang ventetid og jeg bestilte i september/starten av oktober

Toppfarta på i4 M50 er fortsatt 225 km/t, med andre ord, rask nok for majoriteten, uansett hvorhen i verden en ferdes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt å melde, men tror folk virkelig at bilen ikke kan gå fortere enn 225 km/t? Gi oss et kvarter etter at bilen er satt i masseproduksjon og etter at de store tunerne har fiklet litt, så har vi både en bil som går raskere fra 0-100 km/t og som er helt uten fartssperre, slik 70% av alle biler som har fartssperre på 250 km/t har gjort. Med ACS så opprettholdes også nybilgarantien, så dette er jo egentlig verdens minste problem.

Vi har viktigere ting å klage over her som at bilen har klakke-hendler og ikke leveres med soft close. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen jeg tror og håper flesteparten skjønner at bilen kan gå fortere og egentlig uten problem :) Det ble også tatt opp for noen sider tilbake, men hva har ikke blitt tatt opp? :lol: 
Jeg tror ikke det samlet sett er mye å klage over, de berømte hendlene da, men regner med Lasses Workshop finner en løsning der etterhvert. 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Jarod said:

BMW har vel aldri brukt roll-out. Den er oppgitt til 4 sek på 0-100, men har blitt målt ned til 3.7. Carwow målte 3.6 på 0-60 mph fra stand-still (blir vel da 3.7 fra 0-62 mph som tilsvarer 0-100 km/t). 

Hvor har du 4 sek fra?

i4 M50 er oppgitt 0-100km/t til 3.9sek, ikke 1 foot rollout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Saltkjelen jeg tror og håper flesteparten skjønner at bilen kan gå fortere og egentlig uten problem :) Det ble også tatt opp for noen sider tilbake, men hva har ikke blitt tatt opp? :lol: 
Jeg tror ikke det samlet sett er mye å klage over, de berømte hendlene da, men regner med Lasses Workshop finner en løsning der etterhvert. 🤓

Innlegget var skrevet med en god dose ironi. :)

Hendlene finnes det allerede en løsning på, men bare kjipt og irriterende å måtte stikke hull på et nytt ratt for å rette opp i BMWs elendighet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...