Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, sveigis skrev:

Nesten ille og ikke ha kommentert her før nå ,men her har du fått deg en flott bil på alle sett Ron 😊😊.

Tenker du er fornøyd med denne .

Ja, har lenge vurdert veien videre etter registerraset på vår F25.

Trives å sitte høyt, så lenge på E70 - syns det er en flott model, men å gi 350’ish for en 10 år gammel bil syns jeg var litt voldsomt.
Spesielt når man kommer fra en nyere bil med dyre problemer.
Etterhvert som man ser så ble ikke en ny iX3 «for dyrt».

Er jo en balanse mellom nytt/forutsigbare utgifter, kontra brukt og potensielle driftsutgifter.

Denne gangen ble det en ny IX3, pr nå virker det som en god løsning, men denne tråden lever videre, så kommer til å komme med ros og evt ris når det måtte dukke opp.

😎👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er den tiden på året kommet, den kalde hvite tiden. Så fikk satt på vinterskoene igår 

Jeg er generell ingen fan av sorte felger, eller kombo av sort og blank. Så ville nok ikke valgt disse selv, men 19» felg er en ok størrelse som vinterfelger.
dekkene er 245x50x19 rundt baut med Nokia hakka SUV.
Bråket mer enn bridgestone dekkene jeg prøvde på demobilen, men går seg vel til? Mer komfort naturlig nok.

Morsomt at dekktrykksensoren har en annen og nyere vri.
Nå måtte man ikke kjøre en viss tid for å justere for nytt trykk/bytte av dekk. Den merker at dekkbytte har funnet sted, spør deretter hvem type dekk (sommer/vinter) som har blitt montert, og gir deretter forslag på størrelse, deretter kvitterer man dem ut, ferdig - elegant!

 

28AE2378-48D0-4BBE-A959-EDD1ED642930.jpeg

C3F8BB8C-4E00-44FE-865E-DC5C57F1DCE2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den store dagen for prøvekjøring var kommet. Spennklar for å teste det som blir skrytt i skyene av samtlige for tidenes elbil til alle. 
Jeg orka ikke kjøre mer enn 25 minutter. 
Setene er for korte, gir ingen støtte fra midt på lår og ut. Setene ser fine ut, men det er noe møkk å sitte i. Blir nesten provosert av å tenke på hvilket nederlag de er…Nakkeputen er rund, så her kan man ikke hvile noe som helst. Hva i alle dager! 
Så til det som virkelig fylte begeret helt til det rant over, understell/demping. Skandale! Det smeller når man kjører på et hull, fartsdumper, hva som helst. I tillegg er det så stivt og go-cart-aktig at opplevelsen sikkert forverres av det. Noen merkelige dørhåndtak. 
Nei, Tesla Model Y - aldri i mitt eie. 
Tok deretter en ny prøvekjøring av ix3, synd man må vente til juni 2022 om man bestiller i dag. Fullspekka til 614.000kr. Men aldeles en drøm i forhold til det røkla Tesla har levert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, F25x3 skrev:

Den store dagen for prøvekjøring var kommet. Spennklar for å teste det som blir skrytt i skyene av samtlige for tidenes elbil til alle. 
Jeg orka ikke kjøre mer enn 25 minutter. 
Setene er for korte, gir ingen støtte fra midt på lår og ut. Setene ser fine ut, men det er noe møkk å sitte i. Blir nesten provosert av å tenke på hvilket nederlag de er…Nakkeputen er rund, så her kan man ikke hvile noe som helst. Hva i alle dager! 
Så til det som virkelig fylte begeret helt til det rant over, understell/demping. Skandale! Det smeller når man kjører på et hull, fartsdumper, hva som helst. I tillegg er det så stivt og go-cart-aktig at opplevelsen sikkert forverres av det. Noen merkelige dørhåndtak. 
Nei, Tesla Model Y - aldri i mitt eie. 
Tok deretter en ny prøvekjøring av ix3, synd man må vente til juni 2022 om man bestiller i dag. Fullspekka til 614.000kr. Men aldeles en drøm i forhold til det røkla Tesla har levert. 

Fint å få sammenliknet bilene hvertfall. Ikke kjørt model Y selv, men ser med undring over terningkastene som trilles og folk sin egen vurdering, står ikke i stil.

Kvinnen og ei venninne kjørte tur-retur (med vinterdekk) fra Porsgrunn til Stavanger nå i helgen, snittforbruk på 17.7kW.

Bilen ellers leverer, gått 9000km siden slutten av Juni, ingen problemer av noe slag, syns Nokian vinterdekkene støyer mer enn Bridgestone dekkene som sto på demobilen, men men.

Som en liten anekdote på slutten.

Det var ikke mangel på advarsler på kjøp av preface iX3 når jeg handlet.
Men siden jeg er på ladesiden (jobb) så merket jeg tidlig konturene av varemangel og ikke minst råvare mangelen.
Det later til fremdeles å være begrenset med batterier de neste 18-24 mnd. Slik at det å få seg en bra elbil har blitt en tålmodighetsprøve, synd!

Jeg er glad jeg handlet når jeg gjorde og har ikke angret en dag. :-)

 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2021 den 10.13, Ron Jeremy skrev:


dekkene er 245x50x19 rundt baut med Nokia hakka SUV.
Bråket mer enn bridgestone dekkene jeg prøvde på demobilen, men går seg vel til? 

 

 

 

 

Dessverre tror jeg ikke det, har Hakka på min e-tron også og det suser/synger mye i de. Grunnen er i følge dekkpusheren at det er veldig grovt mønster i de kontra en del andre produsenter. 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, flobben skrev:

Dessverre tror jeg ikke det, har Hakka på min e-tron også og det suser/synger mye i de. Grunnen er i følge dekkpusheren at det er veldig grovt mønster i de kontra en del andre produsenter. 

Tror vi har samme konklusjon, at Hakka støyer mer enn bridgestone dekkene som stod på når jeg prøve og vintertestet Demobilen. 😀

Men man blir nesten hysterisk for støy etterhvert i elbil, ser frem til å teste iX om en uke eller to, å sammenlikne. Men vet disse dekkene har skum i seg, pga redusering av dekkstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir man mer hysterisk for dekkstøy i en elbil enn en annen? Jeg sliter rett og slett med å høre om fossilen sviver eller om elmotoren går i G20en min. Og det er ikke så ekstremt med dekkstøy i den heller selv om det er Bridgestone Runflat (sommer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, StigJ skrev:

Hvorfor blir man mer hysterisk for dekkstøy i en elbil enn en annen? Jeg sliter rett og slett med å høre om fossilen sviver eller om elmotoren går i G20en min. Og det er ikke så ekstremt med dekkstøy i den heller selv om det er Bridgestone Runflat (sommer). 

Jo mindre drivlinjestøy, jo mer legger man merke til klima, dekk og vindstøy.

For meg gjør fravær av støy - en høy grad av komfort. Slik at det er noe jeg verdsetter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å be om pris på bil med serviceavtale med i prisen, og slå i bordet med tidligere priser andre kunder på dette forumet viser til. Alternativet må være å kjøpe fra en konkurrent i annen by? Om man skal orke dra strikken så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, F25x3 skrev:

Vurderer å be om pris på bil med serviceavtale med i prisen, og slå i bordet med tidligere priser andre kunder på dette forumet viser til. Alternativet må være å kjøpe fra en konkurrent i annen by? Om man skal orke dra strikken så langt. 

Har du fått noen «respektable» priser, eller ønsker du å sammenlikne fra flere aktører?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...