Mr. Erling Skrevet Desember 25, 2023 Share Skrevet Desember 25, 2023 På 19.7.2021 den 20.10, Fredrik 90 skrev: Ergo, fossilmotoren skal leve videre i hybridbilene. Gjør meg egentelig ingenting, en prøvetur i G30 545e overbeviste meg om at hybrid (ladbar) er ett bra kompromiss for å beholde forbrenningsmotoren også i fremtiden😀 Hei og God Jul i Stuen!🎄 Det var interessant å høre om el + bensin. Det er en 2 år gammel g30 545e ix salgs hos Bilia. Kjørt alt for mye (133k) og leasing, derfor blir det neppe handel. Lakken ser blank og polert ut ( justert med digitale hjelpemiddel?), men innvendig har de ikke giddet. Skitt over alt, se på rattet, som selv ikke mørke, dårlige bilder makter å skjule, .. ikke for å snakke om lett synlig slitasje i seter! Ikke et ord - ikke en rapport om slitedeler som er skiftet eller er slitt og står for utskiftning. Hele drivverket må være slitt. MB legger ved en smørbrødliste over alt som er sjekket og event. utbedret. Ikke BMW. Men motoren - rekke sekser'n er vel skuddsikker? Men spørsmålet: er ''el+bensin/diesel'' bra hos BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 25, 2023 Share Skrevet Desember 25, 2023 1 time siden, Mr. Erling skrev: Hei og God Jul i Stuen!🎄 Det var interessant å høre om el + bensin. Det er en 2 år gammel g30 545e ix salgs hos Bilia. Kjørt alt for mye (133k) og leasing, derfor blir det neppe handel. Lakken ser blank og polert ut ( justert med digitale hjelpemiddel?), men innvendig har de ikke giddet. Skitt over alt, se på rattet, som selv ikke mørke, dårlige bilder makter å skjule, .. ikke for å snakke om lett synlig slitasje i seter! Ikke et ord - ikke en rapport om slitedeler som er skiftet eller er slitt og står for utskiftning. Hele drivverket må være slitt. MB legger ved en smørbrødliste over alt som er sjekket og event. utbedret. Ikke BMW. Men motoren - rekke sekser'n er vel skuddsikker? Men spørsmålet: er ''el+bensin/diesel'' bra hos BMW? Jeg synes denne bilen har gått for langt i forhold til hva de skal ha for den. Jeg tenkte først at dette var en drosje, men ser jo nå at det er ett selskap på Gardermoen som har leaset den. Så dette er muligens en langkjørt hybrid som har fått mye gangtid på motor og det er positivt (i stede for start stop). Drivverket er overhode ikke utslitt på en BMW med 130 000 km, min G30 har gått det samme og har kun byttet klosser bak. G30/31 er faktisk ganske bra og slitesterke biler, de har gått klar av mye av de irriterende små gjengangerfeilene F10/11 slet med. Det er klart at ved 130 000 km så vil man på sikt måtte begynne å bytte litt slitedeler, men hvis dette er problematisk så må du se på biler med lavere kilometerstand. Jeg kan ikke helt se at ex leasingbil skal være så negativt. Med tanke på hvor kostbart det er å misligholde slike biler så er mitt inntrykk at brukte leasingbiler ofte er vel så fine som privateide når de kommer på bruktmarkedet. Motoren i denne er B58 og det er intet annet enn en FANTASTISK motor. Desidert en av de bedre nyere motorene som BMW leverer, så bra at Toyota (som er kjent for driftsikkerhet) putter den i sin Supra. Denne hybride drivlinjen står jo også i X5 45e som er en salgssuksess i Norge, erfaringene så langt er at dette er bra drivlinjer med lav feilprosent. I denne drivlinjen er også motoreffekten justert noe ned kontra de modellene som har B58 uten elektrisk hjelp. Noen vil mene at det er mye trøbbel med BMW sine hybrider, disse er i så fall dårlig informerte. Det var og er mye problemer med BMW sine firesylindrede hybrider, ikke de sekssylindrede. Men ta en prat med noen som skrur på BMW til daglig 👍 B58 er etter min mening den beste BMW motoren etter M50, M52 og M54. BMW leverer bare bensin hybrider, en dieselhybrid har ikke noe for seg. Men mitt inntrykk er at denne aktuelle drivlinjen er veldig bra. Dette er noe BMW mestrer og samspill mellom drivkildene er bra. Rekkevidden på strøm er godkjent i min bok, jeg kom 50 km en regnfull vårdag og er man flink til å plugge den inn hjemme så kan man gjøre unna det meste av daglig kjøring på el. Settes bilen elektrisk modus er det ikke noe problem å dure rundt uten at fossilmotoren starter. Den starter kun hvis man trykker pedalen ned til kickdown posisjon. Jeg kjørte en hel helg med X5 45e uten å bruke så mye som en dråpe bensin, kjørte 187 km den helgen!! Hvis man er ute etter en el/hybridbil så hadde jeg tatt G30 545e over en i4 M50 uten å så mye som blunke (men jeg er petrolhead). 545e er en ekte BMW, føles som en ekte BMW og høres ut som en ekte BMW. I4 M50 fantastisk på sine måter…men det er bare en bil…sorry altså! 545e er penere (objektivt selvfølgelig), føles mer påkostet innvendig, mer komfortabel, bedre styrerespons (den er vag i i4en altså). En lett tuning gir 545e 500 hester og da kan du gi en 2,3 tonn tung i4 M50 litt konkurranse også 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Desember 29, 2023 Share Skrevet Desember 29, 2023 På 25.12.2023 den 22.44, Fredrik 90 skrev: Jeg synes denne bilen har gått for langt i forhold til hva de skal ha for den. Jeg tenkte først at dette var en drosje, men ser jo nå at det er ett selskap på Gardermoen som har leaset den. Så dette er muligens en langkjørt hybrid som har fått mye gangtid på motor og det er positivt (i stede for start stop). Drivverket er overhode ikke utslitt på en BMW med 130 000 km, min G30 har gått det samme og har kun byttet klosser bak. G30/31 er faktisk ganske bra og slitesterke biler, de har gått klar av mye av de irriterende små gjengangerfeilene F10/11 slet med. Det er klart at ved 130 000 km så vil man på sikt måtte begynne å bytte litt slitedeler, men hvis dette er problematisk så må du se på biler med lavere kilometerstand. Jeg kan ikke helt se at ex leasingbil skal være så negativt. Med tanke på hvor kostbart det er å misligholde slike biler så er mitt inntrykk at brukte leasingbiler ofte er vel så fine som privateide når de kommer på bruktmarkedet. Motoren i denne er B58 og det er intet annet enn en FANTASTISK motor. Desidert en av de bedre nyere motorene som BMW leverer, så bra at Toyota (som er kjent for driftsikkerhet) putter den i sin Supra. Denne hybride drivlinjen står jo også i X5 45e som er en salgssuksess i Norge, erfaringene så langt er at dette er bra drivlinjer med lav feilprosent. I denne drivlinjen er også motoreffekten justert noe ned kontra de modellene som har B58 uten elektrisk hjelp. Noen vil mene at det er mye trøbbel med BMW sine hybrider, disse er i så fall dårlig informerte. Det var og er mye problemer med BMW sine firesylindrede hybrider, ikke de sekssylindrede. Men ta en prat med noen som skrur på BMW til daglig 👍 B58 er etter min mening den beste BMW motoren etter M50, M52 og M54. BMW leverer bare bensin hybrider, en dieselhybrid har ikke noe for seg. Men mitt inntrykk er at denne aktuelle drivlinjen er veldig bra. Dette er noe BMW mestrer og samspill mellom drivkildene er bra. Rekkevidden på strøm er godkjent i min bok, jeg kom 50 km en regnfull vårdag og er man flink til å plugge den inn hjemme så kan man gjøre unna det meste av daglig kjøring på el. Settes bilen elektrisk modus er det ikke noe problem å dure rundt uten at fossilmotoren starter. Den starter kun hvis man trykker pedalen ned til kickdown posisjon. Jeg kjørte en hel helg med X5 45e uten å bruke så mye som en dråpe bensin, kjørte 187 km den helgen!! Hvis man er ute etter en el/hybridbil så hadde jeg tatt G30 545e over en i4 M50 uten å så mye som blunke (men jeg er petrolhead). 545e er en ekte BMW, føles som en ekte BMW og høres ut som en ekte BMW. I4 M50 fantastisk på sine måter…men det er bare en bil…sorry altså! 545e er penere (objektivt selvfølgelig), føles mer påkostet innvendig, mer komfortabel, bedre styrerespons (den er vag i i4en altså). En lett tuning gir 545e 500 hester og da kan du gi en 2,3 tonn tung i4 M50 litt konkurranse også 😀 Hei og tusen takk for et flott svar. -beklager at jeg ikke har svart deg før, for er er takknemlig! Bilen ''vokser -seg'' på meg. Jeg vet jo egentlig hva 5-serie ner ( ref. mine 2 F10 og F13) Selger Bilia har svart meg at pga. julen, vil ikke tilstandsrapport legges ut digitalt før etter. Så jeg venter på den. Blir den solgt, ''Søren Klype'', det er mange ''fisker i havet'' å velge mellom. Jeg har tid og kjøper ikke noe før ut i januar. Bor super sentralt og er egentlig ikke avhengig av bil. Også blir jo alle biler plutselig 1 år eldre ved Nyttår -Stemmer ikke det? -Et poeng for å prute ned prisen? Interessant å lese om dine erfaringen vedr. 4 og 6 sylindre plug-in biler. Betryggende info, men hvorfor lykkes de ikke med 4sylindre? Mercedes Benz påstår de har og selger i masser av 4 sylindre plug-in både diesel og bensin. Apropos bensin. Er det kun den dyre varianten av bensin, som kan brukes på denne rekke 6ser? Jeg fyller kun med det på min 22 år gamle Suzuki GSX1400. Den billige vil fort tette injeksjon systemet! Samme for bil? Bruk Er det ''sømløs'' / umerkelig overgang i girkassen når bensinmotor kopler seg på (automatisk)? Bilia sier den har P-varmer. Er litt usikker, for mine to siste Bimmere (F10 og F13) hadde webasto. Den siste med app styring. Denne har ikke Webasto, men selger påstår den har p-varmer. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 29, 2023 Share Skrevet Desember 29, 2023 23 minutter siden, Mr. Erling skrev: Bilia sier den har P-varmer. Er litt usikker, for mine to siste Bimmere (F10 og F13) hadde webasto. Den siste med app styring. Denne har ikke Webasto, men selger påstår den har p-varmer. Alle de nye hybridene til BMW har elektrisk P-varmer. Dvs. at så lenge du har nok strøm på hybrid-batteriet eller er koblet til lader kan du forvarme bilen. Min erfaring fra 3-serie er at systemet funker veldig bra og effektivt, og på mange måter overgår en bensin eller dieselvarmer fra Webasto som tapper 12v batteriet og helst skal brenne en stund for å ikke sote. Det negative er jo at du må huske lade opp batteriet med bensinmotoren før du parkerer om du skal stå en plass uten tilgang til lader og ønsker å bruke forvarming ved neste start. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2023 Share Skrevet Desember 29, 2023 2 timer siden, Mr. Erling skrev: Hei og tusen takk for et flott svar. -beklager at jeg ikke har svart deg før, for er er takknemlig! Bilen ''vokser -seg'' på meg. Jeg vet jo egentlig hva 5-serie ner ( ref. mine 2 F10 og F13) Selger Bilia har svart meg at pga. julen, vil ikke tilstandsrapport legges ut digitalt før etter. Så jeg venter på den. Blir den solgt, ''Søren Klype'', det er mange ''fisker i havet'' å velge mellom. Jeg har tid og kjøper ikke noe før ut i januar. Bor super sentralt og er egentlig ikke avhengig av bil. Også blir jo alle biler plutselig 1 år eldre ved Nyttår -Stemmer ikke det? -Et poeng for å prute ned prisen? Interessant å lese om dine erfaringen vedr. 4 og 6 sylindre plug-in biler. Betryggende info, men hvorfor lykkes de ikke med 4sylindre? Mercedes Benz påstår de har og selger i masser av 4 sylindre plug-in både diesel og bensin. Apropos bensin. Er det kun den dyre varianten av bensin, som kan brukes på denne rekke 6ser? Jeg fyller kun med det på min 22 år gamle Suzuki GSX1400. Den billige vil fort tette injeksjon systemet! Samme for bil? Bruk Er det ''sømløs'' / umerkelig overgang i girkassen når bensinmotor kopler seg på (automatisk)? Bilia sier den har P-varmer. Er litt usikker, for mine to siste Bimmere (F10 og F13) hadde webasto. Den siste med app styring. Denne har ikke Webasto, men selger påstår den har p-varmer. Det bør iallfall være ett solid prutningsmon på den 545en, særlig om du venter til over nyttår. Som nevnt så synes jeg den er dyr nok i utgangspunktet, ny 5er er på plass og prisforholdet mellom G30 545e og G05 X5 45e er ikke lett for en selger å forklare. Hvorfor BMW ikke lykkes med firere skal jeg ikke uttale meg om. Det tekniske her har jeg ikke kompetanse på. En ladbar hybrid kan fint kjøres på 95 bensin. Men jeg vil anbefale 98 på alle ladbare hybrider, kjører man mye på strøm så kan det gå mange måneder mellom hver gang man fyller tanken. Det er jo 10% etanol i 95 bensin og denne nye bensinen tåler virkelig ikke å bli lagret lenge. Mercedes har hatt salgs suksess med ladbar dieselhybrid, men disse motorene ryker i stort tempo. Tenk, i en hybrid drivlinje så vil jo en dieselmotor svært sjeldent oppnå optimal driftstemperatur. Og særlig dieselmotorer yter best når de er driftsvarme. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Desember 30, 2023 Share Skrevet Desember 30, 2023 19 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det bør iallfall være ett solid prutningsmon på den 545en, særlig om du venter til over nyttår. Som nevnt så synes jeg den er dyr nok i utgangspunktet, ny 5er er på plass og prisforholdet mellom G30 545e og G05 X5 45e er ikke lett for en selger å forklare. Hvorfor BMW ikke lykkes med firere skal jeg ikke uttale meg om. Det tekniske her har jeg ikke kompetanse på. En ladbar hybrid kan fint kjøres på 95 bensin. Men jeg vil anbefale 98 på alle ladbare hybrider, kjører man mye på strøm så kan det gå mange måneder mellom hver gang man fyller tanken. Det er jo 10% etanol i 95 bensin og denne nye bensinen tåler virkelig ikke å bli lagret lenge. Mercedes har hatt salgs suksess med ladbar dieselhybrid, men disse motorene ryker i stort tempo. Tenk, i en hybrid drivlinje så vil jo en dieselmotor svært sjeldent oppnå optimal driftstemperatur. Og særlig dieselmotorer yter best når de er driftsvarme. Skjønte ikke det med ''prisforholdet mellom G30 545e og G05 X5 45e'' - er ikke X5 45e dyrere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 30, 2023 Share Skrevet Desember 30, 2023 4 timer siden, Mr. Erling skrev: Skjønte ikke det med ''prisforholdet mellom G30 545e og G05 X5 45e'' - er ikke X5 45e dyrere? For prisen av en G30 545e så får man også en høvelig grei X5 45e. Og selv om jeg er 5er mann så er det ikke til å komme forbi at X5 er "mer bil" enn en 5-serie. Man får også bedre elektrisk rekkevidde, bedre bagasjekapasitet og for 9 av 10 kjøpere er X5 45e ett bedre alternativ. Mr. Erling og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 5 Forfatter Share Skrevet Januar 5 (endret) Friskt idag, 24 blå! Ikke hverdagskost her i nedre Telemarken, men ikke noe trøbbel å spore med bilen. Nydelig å varme bilen opp også på slike kalde dager. Rekkevidden er jo latterlig, men er ikke helt reel med dagens bruk av forvarming. Ellers går bilen snart tilbake til forhandler. Den ble hentet ut i Juni 21’ og har straks rundet 50k km. Dette har vært en hyggelig bil å ha, ikke noe tilbakekalling, et par bugs har det vært - og er der fremdeles. Det ene har vært at radio’n slår seg på når man forlater bilen(?). Type HØYT volum… Det andre at bagasjeluken åpner seg ved sitt eget forgodtbefinnende. Disse forekommer ikke ofte, men har heller ikke blitt adressert via OTA SW updates. Men alt i alt, en god elbil på en eksisterende fossilplattform. Den har fungert godt for oss 4 i familien, ikke så mye jeg har savnet. Burde hatt X-drive og mer hengerkapasitet, men vår henger går bare opp til 750kg så… Lading under snø og drittvær, ikke optimalt med dagens ladeluke. Så den nye ID7 har ladeluke som vipper opp og som til en viss grad gir beskyttelse mot elementene?! Den kommende bilen iX1 blir nok ikke beholdt like lenge som denne (2.5 år ca) Men ting jeg ser frem i IX1 og som blir en oppgradering blir: - X-drive. - En mer moderne plattform, med bedre integrasjon med mobil(ene) bl.a. - Forvarming av batteri ved hurtiglading på vinteren. - Forsetene i alcantara. - Nyere og mer effektiv og billigere bil enn iX3. Kommer til å savne idrive hjulet som sitter i ryggmargen etter et par tiår. Komfort? Ellers lite å sutre over med vårt eierskap med iX3. Endret Januar 5 av Ron Jeremy sveigis, fupsaker, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 5 Share Skrevet Januar 5 Veldig bra @Ron Jeremy at iX3 har fungert og at iX1 snart er om hjørnet. Jeg ser ditt poeng med ladeluken til iD.7, men snø/vær fyker og snør det mye så vet jeg ikke hvor mye den hengslingen der tåler. Tåler sikkert endel, men jeg tar på meg silkehansker(billedlig sett) hver gang jeg nærmer meg ladeluken, for den plastdingsen som holder Tesla sin ladeluke ser utrolig svak ut. Jeg liker BMW sin ladeluke og med de beskyttelsesklaffene på innsiden(som ikke i5 har) så er de jo i verdensklasse. En filleting sikkert, men likevel. Forvarming av batteri på tur er alfa og omega, noen kan si det er stress, mister frihet, mye å tenke på, men bilen tenker for deg. Så det er like mye eller lite stress som å se på TV. Eneste er å lokalisere neste ladestasjon på navigasjonen før man kjører. Mulig du får mulighet til å skru på manuelt? Blir bra med iX1!! Å ha bil bygget som ren elbil eller elbil bygget på fossilt er vel egentlig hipp som happ. Med ren elbil så er det jo noen designmessige fordeler/friheter, men likevel vil jo en fossilbasert enn sålenge være mer klassisk(gleder meg til Neue Klasse, klassisk BMW bygget som ren elbil). BMW har virkelig gjort det riktig med både iX1, i4 og til entusiastenes store skrekk, iX. Man kan si mye om iX, men den har solgt i bøtter og spann og det ER mye elbil for pengene. Kia lanserte ny EV9 nå, som ser bra ut. Men den er stor, tung og har like stor motor som iX1(for de oppgir samlet effekt og ikke trekker fra som BMW gjør). Selv om den på en god dag sparker godt ifra, er det en million for en Kia(GT-Line AWD), og da er iX50/M60 et MYE bedre alternativ. Men den har 6 eller 7 seter, og enorm bagasjeplass og kanskje et bedre alternativ om man vil ha funksjon foran form. Jeg liker den, men litt for mye preg av kjip materiale/utforming inni ut ifra testene og bildene jeg har sett. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 5 Forfatter Share Skrevet Januar 5 8 timer siden, Marius2002 skrev: Forvarming av batteri på tur er alfa og omega, noen kan si det er stress, mister frihet, mye å tenke på, men bilen tenker for deg. Så det er like mye eller lite stress som å se på TV. Eneste er å lokalisere neste ladestasjon på navigasjonen før man kjører. Mulig du får mulighet til å skru på manuelt? Å ha bil bygget som ren elbil eller elbil bygget på fossilt er vel egentlig hipp som happ. Med ren elbil så er det jo noen designmessige fordeler/friheter, men likevel vil jo en fossilbasert enn sålenge være mer klassisk(gleder meg til Neue Klasse, klassisk BMW bygget som ren elbil). BMW har virkelig gjort det riktig med både iX1, i4 og til entusiastenes store skrekk, iX. Man kan si mye om iX, men den har solgt i bøtter og spann og det ER mye elbil for pengene. Kia lanserte ny EV9 nå, som ser bra ut. Men den er stor, tung og har like stor motor som iX1(for de oppgir samlet effekt og ikke trekker fra som BMW gjør). Selv om den på en god dag sparker godt ifra, er det en million for en Kia(GT-Line AWD), og da er iX50/M60 et MYE bedre alternativ. Men den har 6 eller 7 seter, og enorm bagasjeplass og kanskje et bedre alternativ om man vil ha funksjon foran form. Jeg liker den IX1 kan forvarme batteri manuelt eller via navi og en gitt lader, slik at den forvarmer automatisk. Den får også Charge and go funksjon, som Tesla og vel få andre har pr idag? https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0403558EN/charging-without-an-app-and-card:-bmw-group-introduces-plug-charge-function-and-is-the-first-manufacturer-to-integrate-multiple-charging-contracts-in-the-car?language=en Ren elbil kan pakkes mye bedre, som Tesla er så flinke på, men NK er snart her, blir spennende å se hva BMW her får til, i3 og iX er jo dedikerte elbiler og de er kanonbra på hver sin måte. EV9 er en spennende bil i et nytt segment for Kia, spent på om folk er villig til å bla opp en million for en slik bil fra et slikt merke. Men de mener alvor med elbil og det skal konkurentene få merke. Plattformen deres er teknisk bra de er også ganske effektive, ikke på Tesla nivå dog. Men der er jo ingen for øyeblikket. Mr. Erling, Marius2002 og mslello reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 10 Forfatter Share Skrevet April 10 Da blir vår iX3 levert inn etter 34 mnd eie og 54k kjørte km. Det har vært en flott bil som har fungert fint til vår familie på 4 + hund. Ingen ubehagelige overraskelser å spore, et par bugs har det vært mtp radio bl.a. Men i det store og det hele, en fin bil å kjøre og leve med. Det er klart at vi savnet både varme i ratt, muligheten for å kunne forvarme batteriet, samt X-drive i enkelte stunder. Idrive7 begynte å irritere litt etterhvert og kjennes litt ustabil mtp Apple AirPlay. Kjørelengden og rekkevidde har sjelden var noe stress, har vært mer ladetid på vinteren som har vært kjedelig. Men nå er brukere i bilen blitt slettet og bilen tømt - så nå venter nye opplevelser med ny iX1 som blir hentet imorgen. Ja, vi går jo over til lillebror iX1, så får det eventyret leve videre i sin egne dedikerte tråd. 😉 Fredrik, Marius2002, mslello og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Juni 13 Share Skrevet Juni 13 Etter noen år med i3 og bakhjulstrekk (!) så vurderer jeg nå en ix3 som primærbil. Trodde mangel på xdrive aldri skulle få meg til å vurdere denne, men vår i3 er i daglig bruk og tar seg greit frem vinter og vår. Rekkevidden på ix3 er bra nok. Det ligger biler til ca 400-430k på finn som er 2021 modellen, disse har ikke facelift, men for facelift øker prisen deretter. Er det verdt det? Jeg tror ix1 blir i minste laget for oss, men også i dyreste laget. Men etter en prøvekjøring av denne var jeg utelukkende positiv, god bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 13 Forfatter Share Skrevet Juni 13 1 time siden, F25x3 skrev: Etter noen år med i3 og bakhjulstrekk (!) så vurderer jeg nå en ix3 som primærbil. Trodde mangel på xdrive aldri skulle få meg til å vurdere denne, men vår i3 er i daglig bruk og tar seg greit frem vinter og vår. Rekkevidden på ix3 er bra nok. Det ligger biler til ca 400-430k på finn som er 2021 modellen, disse har ikke facelift, men for facelift øker prisen deretter. Er det verdt det? Jeg tror ix1 blir i minste laget for oss, men også i dyreste laget. Men etter en prøvekjøring av denne var jeg utelukkende positiv, god bil. IX1 er en mer moderne og optimalisert elbil enn iX3. Selvom denne også er bygget fra et fossilchassi. Vi hadde 2.5 år og 54k med vår iX3, en veldig fin bil med null problemer i vårt eie. Den kommer seg greit frem, men var tider man savnet X-drive, vi har også hytte som gjør det litt mer aktuelt. Så etter et par måneder i vår nåværende iX1 er det mye som er bedre i denne bilen, enn i iX3. En av tingene som var av bekymring var plass, kvalitet, iDrive uten hjul og et mindre bagasjerom. Av disse er det kun sistnevnte som jeg merker noe negativt til, det kan også løses med en takboks evt. Rekkevidden er bedre enn fryktet, den er samtidig smartere og mer effektiv. Så for vår del, en familie på 4 med hund, fungerer det så langt utmerket med iX1 kontra iX3. BTS, fupsaker, mslello og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå