bostonE36 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Heisann! Skal snart inn med bilen på EU kontroll og har pleid å dra av sorte N merker fra skiltet for sikkerhetsskyld, men vurderer å la det stå denne gangen. Er det noe vits å dra av merket før kontrollen? Noen her som vil dele erfaringer? Kontrollen tas for øvrig på merkeverksted. (Sulland)
Marius2002 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Oioioi. Dette temaet har vært oppe noen ganger før for å si det mildt Treffer du rett fyr så ser han vekk fra dette, treffer du på feil kar så blir dette error. Flere her inne har fått godkjent EU med sort N, andre har måtte rive det av. Det samme ute på kontroller langs veiene. For å helgardere deg selv så river du av, men tør du satse så lar du det være på om du synes det er penest. Det har også vært stor diskusjon flere ganger hvorvidt sort N merke er pent og ikke, men det skal jeg ikke gå inn på Sjakalen reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Jeg hadde revet dem av, koster under en 100 lapp for nye merker. Jeg hadde sorte merker før men ble sendt på teknisk kontroll pga merkene, og med en bil som er langt i fra standard så gidder jeg faktisk ikke å ta den risikoen fordi det ser litte granne bedre ut med sorte merker. Du gjør som du vil, men jeg ville tatt dem av. Hvis bilen ellers er i slik stand at den skal godkjennes uten problemer hadde jeg ikke tatt den risikoen med sorte merker for å få en feil på kontroll som enkelt kan løses før kontroll. Marius2002, Lars89, bostonE36 og 2 andre reagerte på dette 4 1
Fredrik 90 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Kjører folk rundt med dette her ennå? Trodde det hadde gått av moten nå jeg 😅 StigJ, Øyvind L. og Sjakalen reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Enkelt og greit; Sorte N-merker er 2er feil på EU-kontroll. Så kan du jo selv velge hvorvidt det er fristende å måtte risikere ta ny etterkontroll med påfølgende kostnad eller ikke. Sjakalen, Marius2002 og Øyvind L. reagerte på dette 3
bostonE36 Skrevet April 8, 2021 Forfatter Skrevet April 8, 2021 Da blir det nok å fortsette å dra av merket, synes dog selv at det passer seg fint på en alpineweiss E91 med sorte detaljer ellers! Sjakalen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 (endret) Såpass oppegående er vel mekanikeren at om du lover og rive dem av/ber han rive dem av så godkjenner han bilen om det er eneste feil.. Hadde hatt dem på hadde jeg vert deg. Og ja, det ser uendelig mye penere ut enn blått 😁 Endret April 8, 2021 av Skulebollen
Saltkjelen Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 19 minutter siden, Skulebollen skrev: Såpass oppegående er vel mekanikeren at om du lover og rive dem av/ber han rive dem av så godkjenner han bilen om det er eneste feil.. Hadde hatt dem på hadde jeg vert deg. Og ja, det ser uendelig mye penere ut enn blått 😁 Hver mekaniker må vel nå logge seg inn med Bank ID for EU-kontrollene de utfører, og det kommer vel et svar med en gang om hvorvidt bilen tas ut til ekstern kontroll av SVV etter at PKK-seddelen er kjørt igjennom. Vil ikke denne oppegående mekanikeren da risikere å miste verkstedets bevilling til å utføre EU-kontroll om SVV tar vedkommende på fersken i å godkjenne en bil med 2er feil? Fredrik 90, mgc og Marius2002 reagerte på dette 3
HenrikSolberg Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 14 minutter siden, Saltkjelen skrev: Hver mekaniker må vel nå logge seg inn med Bank ID for EU-kontrollene de utfører, og det kommer vel et svar med en gang om hvorvidt bilen tas ut til ekstern kontroll av SVV etter at PKK-seddelen er kjørt igjennom. Vil ikke denne oppegående mekanikeren da risikere å miste verkstedets bevilling til å utføre EU-kontroll om SVV tar vedkommende på fersken i å godkjenne en bil med 2er feil? Nå blåser du voldsomt opp 😂
Evopower Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Min bil med sorte N merker fikk 2 er feil og tilsnakk fra mekaniker. Det varierer nok på hvem man møter. Den mekanikeren jeg fikk var veldig A4 og regelrytter. Bra, da vet man at alt er på stell etterpå, og det er blitt slik nå at mekanikeren blir personlig angrepet av systemet dersom han/hun slipper igjennom noe shady. Tar man 5 steg tilbake så er det jo ganske insane at fargen på et merke skal gi en slik feil. Andre land ler av oss. Men ser man det med inntørka, juridiske nitriste norske byråkratøyne så er det jo en selvfølge....sorte N merker er nesten fengsels straff 😂 jeg har flere sett liggnede med merker. Tar de av og på etter behov, eu kontroll etc. mgc reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 9 minutter siden, Solberg93 skrev: Nå blåser du voldsomt opp 😂 Det er mulig (og strengt tatt spør jeg), men en 2er feil er vel en 2er feil uavhengig hva som er feilen? Alle vet jo hvordan SVV er.. Sjakalen reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Mister ikke bevillningen for en så liten feil, men blir opprettet en sak med avvik. Er slutt på å være "grei"/"fornuftig"med folk nå. Feil er feil verken mer eller mindre... Marius2002 reagerte på dette 1
ogee1 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 36 minutter siden, Evopower skrev: Tar man 5 steg tilbake så er det jo ganske insane at fargen på et merke skal gi en slik feil. Andre land ler av oss. Er ikke dette noe som vi har fått fra EU? Kan det tenkes at land som Tyskland også praktiserer dette strengt?
ogee1 Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 Burde vært marked for blå klistremerker som man kunne sette utapå de svarte ved EU-kontroll. Så slapp man ta av de svarte. Evopower, Sjakalen, HenrikSolberg og 1 annen reagerte på dette 4
Skulebollen Skrevet April 8, 2021 Skrevet April 8, 2021 (endret) 1 time siden, Saltkjelen skrev: Hver mekaniker må vel nå logge seg inn med Bank ID for EU-kontrollene de utfører, og det kommer vel et svar med en gang om hvorvidt bilen tas ut til ekstern kontroll av SVV etter at PKK-seddelen er kjørt igjennom. Vil ikke denne oppegående mekanikeren da risikere å miste verkstedets bevilling til å utføre EU-kontroll om SVV tar vedkommende på fersken i å godkjenne en bil med 2er feil? Det jeg tenker: Enten river man dem av selv, om man er tilgjengelig. Setter man bort bilen for dagen og er vekke, tar en oppegående servicevennlig mekaniker og river av klistremerket om det er alt som hindrer bilen fra og få en etterkontroll Tenker sunn fornuft er en fin ting som sakte men sikkert forsvinner utav det norske velutdannede samfunn.. Blir litt som om en offentlig ansatt skal bytte en lyspære som står 2 meter over bakken.. Da må vel han ha stillas. Jeg hadde droppa regelen, satt opp en stige og fått bytta lyspæra. Om man da detter ned, blir det sikkert ett helvete for alt og alle.. Men jeg hadde tatt risken, og fått jobben gjort. Endret April 8, 2021 av Skulebollen Basse Lusk reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå