Gå til innhold

F10 550i F11 M550D G30 M550i

m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, m-blå skrev:

Ja det gikk fort, var stor interesse for disse. Har planene i orden men ikke fått gjort noe med dem enda. Får vente litt til min pause fra snøen er over.😉

IMG_5842.thumb.jpeg.a443e345da940bb5fa89be5dbd8d3791.jpeg

Dette så mye bedre ut enn snø ja 😊

Kos deg på tur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Lenge siden noen oppdatering her. Holdt nesten på og bli en 2017 M550i i vår, men han trakk seg på innbytte på M550d’en før vi kom så langt og se på bilene. Litt på impuls ble større turbåt kjøpt i vår så skjedd lite på bilfronten.  Bilen fikk seg en 3 års service avtale og samtidigt med service ble EGR kjøler skiftet. Er egentlig veldig fornøyd med bilen men den nærmer seg nå 150tkm. Aldri hatt en bil med så høy km. Stand men bilen er veldig bra. Men nå trenger jeg litt input…. Har nå mulighet og kanskje kjøpe meg en G30 M550i, men ser og mer og mer på 7 serie fra 2016. Dem kjenner jeg lite til. Hva bør man ha av utstyr osv… får jo en 750i for samme pris omtrent som M550i. Kom gjerne med innspill, argumenter og tips 😊. Må og legge til at jeg er veldig svak for Alpina men veldig lite marked her hjemme for 5 og 7 serie. Import nå med svak kronekurs er nok lite aktuelt. 

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå. Tilbake til M550i ??

Forstår dilemmaet ditt da jeg er i samme båt selv. Dog fungerer M550den helt uten problemer og det er lite som egentlig skulle tilsi at den burde byttes ut. Personlig ville jeg nok sett over til 7-serie, rett og slett fordi jeg har inntrykk av et en M550i gjerne har hatt en litt mer herjete kjøpegruppe (uten at jeg har belegg for dette). I tillegg er det en del andre fordeler (i mine øyne) som penere interiør og luftfjæring på for- og bakaksel. 

Artig med større skute. Hva ble det denne gangen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Forstår dilemmaet ditt da jeg er i samme båt selv. Dog fungerer M550den helt uten problemer og det er lite som egentlig skulle tilsi at den burde byttes ut. Personlig ville jeg nok sett over til 7-serie, rett og slett fordi jeg har inntrykk av et en M550i gjerne har hatt en litt mer herjete kjøpegruppe (uten at jeg har belegg for dette). I tillegg er det en del andre fordeler (i mine øyne) som penere interiør og luftfjæring på for- og bakaksel. 

Artig med større skute. Hva ble det denne gangen? :) 

Ja M550D’en fungerer meget godt og er fornøyd med den. Jeg har den fremdeles og vil gjerne ha innputs for hva jeg kanskje bør/skal kjøpe. Ser det er en fin 750i i Ålesund. Men den har ikke luftfjæring… er det ett must på 7 serien? Og det er kanskje noe i det du sier med at gruppen som har kjørt 750 sannsynligvis er mere «forsiktige» enn dem som har kjørt M550i. M550i har jeg testet en gang og den er meget bra med original senking osv. sånn som den jeg har nå.  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=370643563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, m-blå skrev:

Ja M550D’en fungerer meget godt og er fornøyd med den. Jeg har den fremdeles og vil gjerne ha innputs for hva jeg kanskje bør/skal kjøpe. Ser det er en fin 750i i Ålesund. Men den har ikke luftfjæring… er det ett must på 7 serien? Og det er kanskje noe i det du sier med at gruppen som har kjørt 750 sannsynligvis er mere «forsiktige» enn dem som har kjørt M550i. M550i har jeg testet en gang og den er meget bra med original senking osv. sånn som den jeg har nå.  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=370643563

Alle G11-12 har luftfjæring men denne mangler executive drive pro understellet som jeg har hatt på begge mine, om det er en dealbreaker vet jeg ikke. Men nesten 700k fremstår denne som noe dyr og jeg hadde kjøpt en annen, jeg kjøpte min for 475k dog bare en 730d men med vesentlig mer utstyr. Har hatt 730d og 750i og begge er helt fantastiske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• m-blå changed the title to F10 550i , F11 M550D nå. Vurderer G30 M550i eller G11 750i??

Det må iallfall sies at M550i er en helt rå bil å kjøre, dette er helt klart M5 "light". Det adaptive understellet er helt nydelig og ikke minst eksos lyden på M550i er nesten finere enn på M5 synes jeg. Det er fortsatt fullt mulig å kjøpe en bil med voksne eiere, selv om stadig flere av disse bilene faller i hendene på ressurssvake 21 åringer. G11 750i er også en skikkelig lekker bil, men det er mer en komfortcruiser. Andre håndsverdien er jo så som så og med mer komplekst utstyr (luftfjøring) så må man på en 750i kanskje være mer forbered på høye verksted regninger fremover. Videre så regner jeg med at du er klar over at N63 motoren ikke har det beste ryktet, så en god motor og drivverks dekning MÅ du ha. 

Jeg ser du nevner Alpina og en B5 kommer faktisk ikke så hakkenes galt ut egentlig, dyrere enn M550i men det er jo også en helt annen bil. Så kan man jo også velge Touring ettersom B5 er den eneste G31 modellen som ble levert med V8.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G31 B5 tenker jeg umiddelbart. :) Som Fredrik sier er det kun Alpina som har levert nyere BMW Touring med V8, så her ville jeg funnet meg en slik. Ellers får du ryddige D5S touring til en ganske hyggelig penge også, 2018 og noen 2019-modeller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Alle G11-12 har luftfjæring men denne mangler executive drive pro understellet som jeg har hatt på begge mine, om det er en dealbreaker vet jeg ikke. Men nesten 700k fremstår denne som noe dyr og jeg hadde kjøpt en annen, jeg kjøpte min for 475k dog bare en 730d men med vesentlig mer utstyr. Har hatt 730d og 750i og begge er helt fantastiske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager en siterpost her uten noe mer. Fungerte ikke med tlf lengre og poste her.

Jeg har Sjekket litt angående B5 og D5 G30/31 og dem blir for dyre. Umuligt og finne i Norge og kronekursen ødelegger resten. Må si G11 frister men heller nok mest mot og finne en fin M550i som ikke er herjet med. Original bil med fin historik. Akkurat nå er det ingen som infrir helt på Finn når man kikker nærmere på eierskap osv…

Når det gjelder sedan eller touring er det det samme. Trenger ikke touring og synes egentlig sedan har finest linjer.

Men skulle rette G11 dukke opp så kan kanskje også 740/750d være aktuelle.?

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke formening om banekjøring en skjelden gang så hadde jeg uten tvil valgt 7 serie, helst 40 eller 50d grunnet bunndrag og rekkkevidde.

har man først prøvd 50d så er alt annet helt dødt i bunn

alle nye BMW-er med adaptivt understell kjennes veldig sportslig ut i sport etter landevei etter fartsgrensen  pluss moms

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2024 den 10.32, Fredrik 90 skrev:

Det må iallfall sies at M550i er en helt rå bil å kjøre, dette er helt klart M5 "light". Det adaptive understellet er helt nydelig og ikke minst eksos lyden på M550i er nesten finere enn på M5 synes jeg. Det er fortsatt fullt mulig å kjøpe en bil med voksne eiere, selv om stadig flere av disse bilene faller i hendene på ressurssvake 21 åringer. G11 750i er også en skikkelig lekker bil, men det er mer en komfortcruiser. Andre håndsverdien er jo så som så og med mer komplekst utstyr (luftfjøring) så må man på en 750i kanskje være mer forbered på høye verksted regninger fremover. Videre så regner jeg med at du er klar over at N63 motoren ikke har det beste ryktet, så en god motor og drivverks dekning MÅ du ha. 

Jeg ser du nevner Alpina og en B5 kommer faktisk ikke så hakkenes galt ut egentlig, dyrere enn M550i men det er jo også en helt annen bil. Så kan man jo også velge Touring ettersom B5 er den eneste G31 modellen som ble levert med V8.  

Takker for tips osv… Fredrik. Men du sier at B5 ikke kommer så galt ut. Jeg har sjekket litt både fra tyskland og Sverige på både B5 og D5 fra 2017. Og ingen kommer på under millen dessverre. Håpløs kronekurs hjelper ihvertfall ikke. Regnet på en D5S fra Sverige og den tippet også millen. Kom gjerne med tips eller innspill her for en Alpina står høyt på lista men ikke til de prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2024 den 14.56, Ingvaldsen skrev:

Har du ikke formening om banekjøring en skjelden gang så hadde jeg uten tvil valgt 7 serie, helst 40 eller 50d grunnet bunndrag og rekkkevidde.

har man først prøvd 50d så er alt annet helt dødt i bunn

alle nye BMW-er med adaptivt understell kjennes veldig sportslig ut i sport etter landevei etter fartsgrensen  pluss moms

Ja det er sant. Meget bra drag i min M550D. Men jeg må og si at av og til tar jeg meg litt i og «vente» på at Turbo’ene skal ta. Jeg hadde tidligere en F10 550i. Savner lyden og ikke minst bunndraget den hadde, den virket «raskere» og mer fin leveranse av bunndrag.  En M550i har jo 650nm og nydelig lyd. Det er finere lyd i M550i en M5 pga. en annen eksosmanifold.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før jeg kan kjøpe ny bil, bør jo denne selges: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=341491362

Mener selv det er en fin bil og rett pris for en facelift, men kom gjerne med innspill her og eller del gjerne min annonse med noen som har lyst på en fornuftig men morro bil når man vil.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, m-blå skrev:

Men før jeg kan kjøpe ny bil, bør jo denne selges: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=341491362

Mener selv det er en fin bil og rett pris for en facelift, men kom gjerne med innspill her og eller del min annonse med noen som har lyst på en fornuftig men morro bil når man vil.

Annonse/pris/bilder er 10 av 10!

Seriøst og ryddig, her er det noen som får en lekker bil som er moderne nok og som får det beste fra diesel verdenen. Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• m-blå changed the title to F10 550i F11 M550D G30 M550i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...