Gå til innhold

Marius2002s F31 320d xDrive M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

Dagene går og bilen går. Det er kaldt og det snør og snør. Jeg gjør vel ikke stort annet enn å jobbe, måke og sove.. Heldigvis står bilen i garasje hjemme!

7C7ED256-40B1-4E3F-A5CF-B710B4A33B1F.thumb.jpeg.65c10aac4f965d9cd82b154e29d7a123.jpeg7F486B1D-53F3-4AC8-B9AB-B87350854ED6.thumb.jpeg.3bc60998ad8716c361997f15d27e82ff.jpeg

Anyway, meldt mildvær neste uke, da er det håp om å få tatt en skikkelig shining :) Ellers dukket ikke det store iDrive-hjulet opp, jeg skal ha OEM-utseende og da blir det litt leting igjen. Liker det store hjulet best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laffe skrev:

Bytter du hele iDrive kontrolleren eller er det bare "add-on" rundt den gamle mindre kontrolleren?

Du, jeg tar bare add-on :) Det holder i denne omgang. Men det er en del å velge mellom og derfor er oem-utseende viktig. Synes den store er bedre å bruke, høres kanskje rart ut men 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt - den store ser både flottere og mer moderne ut og virker bedre å holde i.

Var litt nysgjerrig på om man kunne oppdatere til ny kontrollerer og også få Touch-funksjonen oppå, men antar det er funksjon som kom på senere versjoner av NBT. 

Ser mye etter F20, F3x og F1x (ja - vet det er godt sprik i modellene😅) fortiden og hadde nok kommet til å gjort det samme om jeg ender med å kjøpe en bil med det lille hjulet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laffe det skal være mulig og installere touchhjulet og få dette kodet inn, men jeg er ikke her der pr. idag :) Stort sprik er det, men det er fine modeller alle, så er bare å finne en som passer deg og dine behov! Denne er fin og jeg har lyst på, men utenfor budsjett pr. idag: https://bavaria.no/bruktbil/BMW/5-serie/238050528/ har ligget ute en stund, fra før jeg gikk på F31-kjøpssmellen faktisk, vet ikke hvorfor den ikke blir solgt 🤔

Jeg gleder meg til varmegrader hvor jeg kan pusle litt med bilen. Det ble nesten rett på vinterhjul etter kjøp og høststormer og kaldt, lite trivelig å holde på. Men fikk polert opp heldigvis! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Dagene går og bilen går. Det er kaldt og det snør og snør. Jeg gjør vel ikke stort annet enn å jobbe, måke og sove.. Heldigvis står bilen i garasje hjemme!

7C7ED256-40B1-4E3F-A5CF-B710B4A33B1F.thumb.jpeg.65c10aac4f965d9cd82b154e29d7a123.jpeg7F486B1D-53F3-4AC8-B9AB-B87350854ED6.thumb.jpeg.3bc60998ad8716c361997f15d27e82ff.jpeg

Anyway, meldt mildvær neste uke, da er det håp om å få tatt en skikkelig shining :) Ellers dukket ikke det store iDrive-hjulet opp, jeg skal ha OEM-utseende og da blir det litt leting igjen. Liker det store hjulet best :) 

Ja det snør og snør og Ingen vei tilbake her .😊

Liker OEM prinsippet du vil holde og rart med det ,ofte så er enkelte ting best og finest originalt .

Tenker denne bilen her er en kjekk sak vinterstid og.

Dette er en sånn typisk bil jeg eller vi kunne hatt neste gang .

Ikke for stor ,ikke for liten akkurat perfekt .😊

Nei nå må vi se å få mildvær ,så får du vaske og jeg skru .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger tråden din her nå men når det først ble snakk om OEM. Så Kastanjemannen på Netflix i jula. Der vart det med en god gammel orginal E39 i sølv med 16" hjul. Den hadde ikke fått mange poeng av meg for 10 år siden. Men nå følte jeg at det så bra ut og passet sammen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

@laffe det skal være mulig og installere touchhjulet og få dette kodet inn, men jeg er ikke her der pr. idag :) Stort sprik er det, men det er fine modeller alle, så er bare å finne en som passer deg og dine behov! Denne er fin og jeg har lyst på, men utenfor budsjett pr. idag: https://bavaria.no/bruktbil/BMW/5-serie/238050528/ har ligget ute en stund, fra før jeg gikk på F31-kjøpssmellen faktisk, vet ikke hvorfor den ikke blir solgt 🤔

Utrolig flott den 5-serien der, men litt over mitt budsjett.

Ja stort sprik, så blir litt avveining mellom nyeste mulig bil og lavest mulig km-stand mot litt mer størrelse, komfort og plass innenfor gitt budsjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mslello jepp, rart hvordan smaken endrer seg :) Så samme serie og samme bil er lagt merke til og kommentert i heimen 😎

@laffe en får vurdere, det skal jo driftes også :) F31 liker jeg skikkelig godt iallefall og mye bil og BMW for pengene. Tight og fin, litt knirk i interiør, men en overlever. Noe får man enkelt fikset også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyda traff idag. Kjørte rett hjem etter jobb og parkerte bilen trygt i garasjen.

Fruen: Hvor er ungen?
Jeg: i barnehagen?
Fruen: Hvorfor har du ikke hentet henne?
Jeg: Skal det nå, bare parkere bilen trygt først og så hive på meg regnklær og gå.
Fruen: Seriøst?!? Parkerte du bilen her for og så gå å hente henne i drittvær?
Jeg: Riktig…
Fruen: oh my god, oh my god, oh my god….

Så har jeg fått hørt det i hele dag at jeg og femåringen kunne være ute i storm, men ikke bilen… "for bilen er så jævla viktig" var det vel ordrett det hun sa :lol: 

Er ikke husløs enda 🙋🏼‍♂️

533CB67A-C420-4B70-8F6A-4EA6F1A5BED4.thumb.jpeg.222bee5972b7eb19abd0594bca6f2fd7.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dusy @papertiger ikke ødelegg en god historie med sannheten? Neida, det er helt sant det over… det skal derimot sies at barnehagen kun er 4-500 meter unna bolig OG at ungen er i ei utegruppe/friluftsgruppe som uansett var ute hele dagen. Ungen har skikkelige klær slik at hun var varm og tørr og liker å være på tur :) Sånn, da er det ikke så ille likevel og @Dusy du kan få barn med din bedre halvdel igjen.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2022 at 10:30 AM, Marius2002 said:

@laffe det skal være mulig og installere touchhjulet og få dette kodet inn, men jeg er ikke her der pr. idag :) Stort sprik er det, men det er fine modeller alle, så er bare å finne en som passer deg og dine behov! Denne er fin og jeg har lyst på, men utenfor budsjett pr. idag: https://bavaria.no/bruktbil/BMW/5-serie/238050528/ har ligget ute en stund, fra før jeg gikk på F31-kjøpssmellen faktisk, vet ikke hvorfor den ikke blir solgt 🤔

Jeg gleder meg til varmegrader hvor jeg kan pusle litt med bilen. Det ble nesten rett på vinterhjul etter kjøp og høststormer og kaldt, lite trivelig å holde på. Men fikk polert opp heldigvis! :) 

Ang. den F11'en. Synes kanskje den virker for dyr i forhold til 1) utstyrsnivå 2) km-stand, 3) alder, selv om F11 520d xdrive holder seg meeeget bra i pris sammenlignet når jeg så på de for 1-2 år siden.

Denne har ligget en god stund men ble solgt i går ser det ut som: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=240952759 Godt utstyrt norsk bil med komplett pakke foruten NV (skinntrukket dashbord bl.a.). Bare litt høyere km-stand enn den blå, men mye mer utstyr.

Denne har også ligget en god stund og prisen er nok alt for høy på tross av veldig lav km-stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243967607 Svensk bil men også med full pakke foruten NV (skinntrukket dashbord bl.a.). Steget opp til G31 520xd eller F11 530xd med "normal" km-stand er ikke stort fra denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...