Gå til innhold

E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@///M-ini95 @Skulebollen Nei det er ikke sikkert jeg kan det, Bavaria kunne ikke si med sikkerhet at bunnpanna pakningen måtte byttes nå dette måtte vi ta over tid og sjekke på nytt om en stund. Nå har vi bestilt inn deler for å fikse de tydelige lekkasjene så får vi krysse fingrene for at det blir med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da ergerlig, kjedelig med sånne uforutsette utgifter som dette. Godt du kjøpte bilen av en advokat da 😅

Gammel BMW gir og tar, mest tar virker det som når det kommer til enkelte modeller. Dette beviser bare at om en bil er aldri så fin og strøken på utsiden så kan historien være annerledes når man begynner å kikke litt nøyere rundt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden F11'en er en bil som har gått lenge på forumet så vil vel folk gjøre seg opp en mening om dette som er beskrevet, så ville egentlig bare kommentere kort her. Går i ett med oppussing om dagen, så ikke mye inne her på forumet lengre. 

Bilen var på full "vehicle check" hos Bavaria så sent som i juni i år, uten at noe ble påpekt. Så da er det veldig vanskelig for meg å kunne vite noe om dette når til og med Bavaria ikke finner noe å påpeke, og jeg ikke har fått opp noe varsel om lavt oljenivå eller lignende. Synes i alle fall det er leit at det skjer, men har i alle år gjort mitt beste (og brukt mye penger) for at denne bilen skulle få så godt vedlikehold som overhodet mulig, men det er jo dessverre alltid en risiko både å eie og kjøpe biler med høy kilometerstand. Så får folk mene hva de vil.

Ønsker uansett lykke til og håper dette her løser seg på beste og rimeligste måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 det kan du si! :) Ingen kommentar.
 

 

Finner det ironisk og irriterende at du tar deg tiden til å svare på forumet med en hyggelig tone, og noe annet på sms frem til du sluttet å svare i går. 
 

Det er lenge siden juni nå, jeg fikk heller ingen varsel om lav olje men jeg har til vane å sjekke bilene mine. Bavaria sier dette har pågått minst de siste 10.000km

 

Edit:

Uansett hva som kommer til svar nå så setter jeg strek for min del, hadde ikke tenkt å si noe i tråden i det store og hele da jeg tenker det er en privat sak men ville si "min" side. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Finner det ironisk og irriterende at du tar deg tiden til å svare på forumet med en hyggelig tone, og noe annet på sms frem til du sluttet å svare i går. 

Det er lenge siden juni nå, jeg fikk heller ingen varsel om lav olje men jeg har til vane å sjekke bilene mine. Bavaria sier dette har pågått minst de siste 10.000km

Jeg har ikke noe intensjon om å dra vårt private anliggende inn i en "offentlig" diskusjon på forumet, men følte jeg burde få lov å presentere min side av saken etter ditt saksfremlegg her med skjermdump av meldinger fra mekaniker/kompis med videre. Jeg har sagt det jeg har å si til deg angående din henvendelse og har intet mer å tilføye. 

Edit: Jeg så din "edit" først nå, så da virker vi å være enige om det.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Siden F11'en er en bil som har gått lenge på forumet så vil vel folk gjøre seg opp en mening om dette som er beskrevet, så ville egentlig bare kommentere kort her. Går i ett med oppussing om dagen, så ikke mye inne her på forumet lengre. 

Bilen var på full "vehicle check" hos Bavaria så sent som i juni i år, uten at noe ble påpekt. Så da er det veldig vanskelig for meg å kunne vite noe om dette når til og med Bavaria ikke finner noe å påpeke, og jeg ikke har fått opp noe varsel om lavt oljenivå eller lignende. Synes i alle fall det er leit at det skjer, men har i alle år gjort mitt beste (og brukt mye penger) for at denne bilen skulle få så godt vedlikehold som overhodet mulig, men det er jo dessverre alltid en risiko både å eie og kjøpe biler med høy kilometerstand. Så får folk mene hva de vil.

Ønsker uansett lykke til og håper dette her løser seg på beste og rimeligste måte. 

Det er da ikke din feil at det forrige verkstedet som var borti bilen har gjort en elendig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke vi andre begynne å legge oss oppi dette. Men jeg vil bare påpeke at jeg (sikkert med flere) tror IKKE at selger bevist har solgt bilen med denne feilen. Det er iallfall ikke ett sånt inntrykk jeg har av ham, da ville det vært veldig lite gjennomtenkt å selge bilen til ett annet forum medlem. Hvem som bør bære det økonomiske ansvaret her er en annen sak, men dette regner jeg med partene finner ut av på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende at en mekaniker våger å sette et tall for hvor lenge en oljelekkasje har pågått. Har jobbet med mange ærekjære mekanikere og hydraulikere opp i gjennom årene, og slike ting er de vanligvis ikke veldig happy med å uttale seg om. Skjønner at det er kjipt om ting ikke er helt som man ser for seg, men dessverre er det jo slik at brukt er brukt, og har en bil rullet nærmere 300000 km må man bare regne med at noe dukker opp, uansett hvor strøkent og godt ivaretatt bilen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Olaandref har ikke noe kunnskap til å si noe om det er rart eller ikke, Bavaria har min tillit. Jeg var å hentet bilen i går men den ble levert tilbake i dag til Bavaria med nye problemer (ikke kjørbar). til sammenligning var M3’n 10 år eldre en dette og der fikk jeg og problemer fra begynnelsen, men det løste seg på en annen måte med god dialog hvor begge parter var relativt fornøyd. Og at bilen er levert til Bavaria for 2 gang etter å ha hatt bilen i 3 uker og 1750km er i mine øyne under forventning. 
 

Og for meg bærer dette veldig preg av å være biased ene retningen uten ta høyde for hva som blir sagt i tråden, jeg har fått meldinger fra folk på andre plattformer samt her som viser sin "støtte" men ønsker ikke å vær delaktig i tråden. Hadde det vært noen andre tipper jeg det hadde vært flere diskusjoner i begge retninger. 

 

Jeg synes slik som dette er svært provoserende, hadde jeg stått alene og tenkte alle andre var idioter er man som regel selv idioten men det er ikke tilfelle her. Mulig det er mangel på D-vitamin og mørke tiden som presser på i tillegg men jeg logger av for en periode her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Olaandref har ikke noe kunnskap til å si noe om det er rart eller ikke, Bavaria har min tillit. Jeg var å hentet bilen i går men den ble levert tilbake i dag til Bavaria med nye problemer (ikke kjørbar). til sammenligning var M3’n 10 år eldre en dette og der fikk jeg og problemer fra begynnelsen, men det løste seg på en annen måte med god dialog hvor begge parter var relativt fornøyd. Og at bilen er levert til Bavaria for 2 gang etter å ha hatt bilen i 3 uker og 1750km er i mine øyne under forventning. 
 

Og for meg bærer dette veldig preg av å være biased ene retningen uten ta høyde for hva som blir sagt i tråden, jeg har fått meldinger fra folk på andre plattformer samt her som viser sin "støtte" men ønsker ikke å vær delaktig i tråden. Hadde det vært noen andre tipper jeg det hadde vært flere diskusjoner i begge retninger. 

 

Jeg synes slik som dette er svært provoserende, hadde jeg stått alene og tenkte alle andre var idioter er man som regel selv idioten men det er ikke tilfelle her. Mulig det er mangel på D-vitamin og mørke tiden som presser på i tillegg men jeg logger av for en periode her inne. 

Nei ikke vet jeg, jeg kjenner ingen av dere, men når det er postet her inne av deg vil jeg tro det er rom for både positive og negative tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lei lesning det over her, ikke minst at du opplever problemer med bilen så snarlig etter overtagelse, men også at problemene blir belyst og håndtert her i tråden - og når det postes her åpner man seg automatisk for både støtte og kritikk, slik er det bare. Ønsker en ikke å eksponere seg for dette, er det kanskje best å holde det offline?

Jeg kan si såpass av egenerfaring, at ting kan ligge å utvikle seg over tid uten vise igjen, før dagen kommer da det plutselig gir seg utslag i noe, uten at det er lett å oppdage i forkant.

Håper det løser seg i likaste laget for dere begge, og at dere finner utav det utenfor dette forumets fire vegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...