Gå til innhold

E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.

Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye! Endelig ble det Alpina på deg 👍 Denne har attpåtil riktig farge - både inni og utenpå.

KOED er dele-leverandøren på Alpina, og delekatalogen finner du her: https://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/SERVICE_Workshop/02_Parts_Catalogues/english/D3_BITURBO_F3x_Englisch.pdf

LCI lykter er også helt rett, og jeg støtter @Saltkjelen at US-lykter er veien å gå 👌

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1141545&page=3

IMG_7244.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Snagg30 said:

Neste på lista er 6WB display, her venter jeg på pristilbud fra Tommy. Ligger flere på Finn men man skal være noe kritisk til hva man kjøper for etter et gitt årstall har man ikke mulighet å justere km.standen, usikker på når dette var.

@Saltkjelen har du peiling? 

Om noen kan bekrefte at dette er riktig nbt evo samt at alt jeg trenger medfølger for å montere så kjøper jeg det tvert. Takk på forhånd :) 

Har funnet meg en hoved lykt hos bil opphoggeri, denne stammer fra en bil med adaptive led lykter (LCI) og skulle få den for kun 6000kr, original pris er 25.000kr. Kan jeg kjøpe denne og en helt annen tilfeldig hoved lykt og montere disse? Har adaptive bi-xenonlys nå som ja er noe utdatert. 

Grattis med enda en bil i bilparken 😊Den var skikkelig kult, inne og ute. Blå med 2-tonet interiør slår aldri feil.

Angående KOMBI: kmstand på donor må være lavere så slipper du å tenke på årstall. Noen ganger kan de være vanskelig å overskrive km-stand men VIN går alltid så vidt meg bekjent. 

Angående lykter; ja men må være sammen type selvfølgelig. Om den kommer uten modul, pass på at du kjøper riktig modul etterpå. Jeg har forklart hvorfor i tråden min :) Om det er pre-lci bil og LCI lykter skal til den da må det litt triksing til med koding. Når en kodes LCI moduler må man først la bilen tror han er en LCI for så kode de modulene, så endre tilbake for resten av modulene. Tommy kan dette og ;) 

Riktig NBT EVO, kjøpt den ellers skal jeg det ;) Var bra pris for komplett sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer med vanvittig tøff bil :) Jeg bøyer meg! Dette blir bra :D

Takk for det! :D 

14 timer siden, hanssae skrev:

Gratulerer med nydelig bil 🤩 Både utvendig å innvendig. 

Orginale ALPINA deler får du hos Geir Ove Lilleeng i KOED 👍

mange takk! :D Må vell få til et Alpina treff til sommeren? Satser på det går bedre en dagen Rudskogen i sommer 

13 timer siden, Lars S skrev:

Gratulerer med superfin vogn. Denne er helt i min gate også, passe stor, går godt og tøff å se på👍🙂

Tusen takk! :D Helt enig, kjekt med stor vogn som går godt. Du har jo fått en flott skute selv nå, leser gjerne litt om den i tråden din selv om det er BMW forum :) 

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med herlig vogn! Det blir spennende å se denne med litt kosmetisk kirurgi. :) 

Når du først er inne på tanken med LED-hovedlykter, kan du jo like gjerne kjøpe USA-lykter så du får orange sidemarkeringslys. :P 

Tusen takk Lasse! Blir noen oppgraderinger med tiden her :) Kjekt å ha en bil man kan sulle litt med uten å miste alt som heter garanti og lignende. 

12 timer siden, Orjan skrev:

Gratulerer så mye! Endelig ble det Alpina på deg 👍 Denne har attpåtil riktig farge - både inni og utenpå.

KOED er dele-leverandøren på Alpina, og delekatalogen finner du her: https://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/SERVICE_Workshop/02_Parts_Catalogues/english/D3_BITURBO_F3x_Englisch.pdf

LCI lykter er også helt rett, og jeg støtter @Saltkjelen at US-lykter er veien å gå 👌

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1141545&page=3

IMG_7244.jpeg

Tusen takk Ørjan! :D Er veldig kjekt å endelig få blitt eier av en, trodde dog aldri det skulle bli diesel men med et slikt dreiemoment så blir det et greit plaster på såret i mangel på lyd. Ellers enig at farge kombinasjonen er helt nydelig, eneste som kan trumfe dette må være en grønn G21 med Tartufo skinn innvendig. 

11 timer siden, mr.pingu skrev:

Grattis med enda en bil i bilparken 😊Den var skikkelig kult, inne og ute. Blå med 2-tonet interiør slår aldri feil.

Angående KOMBI: kmstand på donor må være lavere så slipper du å tenke på årstall. Noen ganger kan de være vanskelig å overskrive km-stand men VIN går alltid så vidt meg bekjent. 

Angående lykter; ja men må være sammen type selvfølgelig. Om den kommer uten modul, pass på at du kjøper riktig modul etterpå. Jeg har forklart hvorfor i tråden min :) Om det er pre-lci bil og LCI lykter skal til den da må det litt triksing til med koding. Når en kodes LCI moduler må man først la bilen tror han er en LCI for så kode de modulene, så endre tilbake for resten av modulene. Tommy kan dette og ;) 

Riktig NBT EVO, kjøpt den ellers skal jeg det ;) Var bra pris for komplett sett. 

Tusen takk! :D 

Ja stemmer det var slik det var, er nok mange som har tabbet seg ut her. 

angående lyktene så mente jeg selvsagt å kjøpe forskjellige lykter men tilsvarende bare fra to forskjellige biler. Men sier seg selv det selvsagt går, teit spørsmål. 

NBT EVO’en er min så hold deg unna :P:D

2 timer siden, Emilsen skrev:

Den Alpinaen var meget lekker! Send meg gjerne en melding dagen du tenker på å selge 😅

Tusen takk! :D skal huske på det, blir dog litt vente tid på deg. 

- - - - - - - - - - - - - - - - 

Fikk melding fra @Netlandet at han kunne ordne Alpina deler så nå er ny innstegs list bestilt pga litt slitasje samt spacere :) 

Annen ting jeg kunne tenkt meg er LCI ratt men det kom vell aldri på F30/31 meg bekjent. Er vell kanskje det eneste jeg overhode ikke liker med bilen er sport line rattet. Kopper til lokalet er ordnet IMG_4659.jpeg.0305991f067502ffc8f581dbe8191817.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lekker Alpina! Skal innrømme at jeg siklet på denne selv. Alpina står absolutt på ønskelisten over fremtidige familiebiler.

Ang. LCI ratt; det er vel likt på pre-LCI og LCI? Og denne har vel lavalina-skinn på rattet som overgår det meste. M sport rattene til BMW fra denne perioden har tidenes dårligste skinnkvalitet så den veien hadde jeg aldri gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

@papertiger Tusen takk for det! :D 

Og bare for å ha det klinkende klart, det blir ikke montert noe annet en Alpina OEM deler i min bil, angående rattet var bare en ønske tenking og kommer ikke noe M-sport ratt her :) 

@fupsaker det har du helt rett i :) 

En Alpina fortjener til nød OEM+ og ikke noe annet. Og M-ratt skal ikke inn i de, med mindre det hører til modellen spesifikt. Det er så lekkert og unikt at det ikke må tulles med. Og kult at det nå er en F31 og 1 F06 i samme farge på forumet. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Ja stemmer det var slik det var, er nok mange som har tabbet seg ut her

Trenger ikke nødvendigvis være sånn om man klarer å nullstille km-stand i EEPROM'en men den chippen lykkes ikke altid å nullstille. Nullstille VIN har jeg aldri hørt problemer med. 

angående lyktene så mente jeg selvsagt å kjøpe forskjellige lykter men tilsvarende bare fra to forskjellige biler. Men sier seg selv det selvsagt går, teit spørsmål.

Hehe. Eneste man  må være obs på er at HWEL av modulen blir det sammen som bilen forventer. De roter noe voldsomt på finndel.no med delenummeret til LED-moduler. 

Annen ting jeg kunne tenkt meg er LCI ratt men det kom vell aldri på F30/31 meg bekjent. Er vell kanskje det eneste jeg overhode ikke liker med bilen er sport line rattet. Kopper til lokalet er ordnet 

Hva mener du med LCI-ratt? Mener du G-series ratt eller? 

NBT EVO’en er min så hold deg unna

Du får sjansen ;) :P Jeg kjøpt akkurat X5 seter og adaptive lys til F48'en så må roe meg ned med tusenlappene 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Snagg30 changed the title to E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...