Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er med på Våler neste gang, og så tenkte jeg at det hadde vært hyggelig å dra i gang et isbanetreff til vinteren med en eller annen overnatting - f.eks Golsfjellet. :)

Ellers støtter jeg deg i F90 salmakeredition med obligatorisk touch-hendel retrofit. :D 

Vi kunne ikke snart begynne å planlegge det da? Finne datoer og lignende, kan være enklere for folk å planlegge så de får bli med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Snagg30 skrev:

Man kan trygt si det vekte noen følelser som sier «må ha» det er det ingen tvil om, kom vell rett hjem til samboer og sa at noe slikt skal jeg eie innen vi er 35 år. En helt sinnssyk kjøremaskin som tikker av alle bokser, magi på 4 hjul.

Ja jeg har hørt mye bra om det miljøet, og det fremstår som veldig bra! Men tror ikke Henrik ønsker at jeg kommer innom å prøver biler når intensjonen ikke er å bestille ny bil? Er vell det de pusher på folk vil jeg tro

Vi kunne lett eid ei Porsche, men har 3 unger å vise hensyn til og derfor er X3M / F90 / G8* passende bil for oss nå, og da må vi i så fall hatt en billig familie bil i tillegg. Men jeg skal se hvordan neste år utspiller seg og handle bil ut ifra det :) 

Hvilke type bil er Porsche 911 GTS i Porsche verdenen? Er dette billige og dårlige biler kontra feks GT3? Jeg skjønner at GT3 er for banekjøring, er 911 GTS mer daily? 

Tror G81 er en bra total pakke, men usikker på om den er riktig for meg. For i motsetning til deg så er jeg ikke så veldig begeistra for converter kassa som står i X3M/F90 osv, den er rett og slett så perfekt den er kjedelig. Har du hørt eller sittet på i en GT3 under hard akselerasjon? Der snakker vi opplevelse BMW ikke kan måle seg med :D 

Også har man i tillegg et drøss av OPF/lyd dempere som kveler hver en glede. G80/81 har nå fått fake lyd ved up shift igjennom høyttalerene, så kjedelig er girkassa at de må fake den til for å heve kjøre opplevelsen, og alt slikt bidrar til det negative for min del. 

Også får man heller ikke muligheten til å kjøre G81 i ren RWD slik G80 eller F90, den har samme system som X3M og det er en stor nedtur å ikke kunne slå helt av. 
 

Men der er naturligvis mye bra med bilen og! Ser ut som jeg svart maler den, men den har store feil som gjør at jeg er usikker på om den vil gi meg den store opplevelsen jeg er ute etter. Porsche får det til så hvorfor skal BMW måtte ta så mange snarveier vet jeg ikke

Kommer med ett annet forslag; hva med F80, den har mer råskap med lyd og mer brutal girkasse og passer nok bedre på banekjøring enn en ny G80/G81. Så kan du jo beholde X3M som familiebil +++ billig blir det ikke, men billigere enn GT3😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Kommer med ett annet forslag; hva med F80, den har mer råskap med lyd og mer brutal girkasse og passer nok bedre på banekjøring enn en ny G80/G81. Så kan du jo beholde X3M som familiebil +++ billig blir det ikke, men billigere enn GT3😉

Ingen dårlig forslag det, men er det lov å si at F80/82 er litt ødelagt pga det har blitt en ungdoms bil? Pops and bangs og Bootmod3 på hver eneste bil snart, føler ikke jeg helt relaterer til den gruppen. Men en F80 i Yas Marina / ivory er en lekker kombinasjon.

 

M2 Competiton manuell kunne og vært veldig aktuelt, kjøpe en med lav km.stand med mål å eie i lang lang pga tidene vi går i møte, sikre seg en entusiast bil. Ulempen er da ny runde med OPF men en bil utenom garanti tiden i det minste, også ville jeg da reist til Nederland til cools og fått oppgradert interiøret så det blir en mer premium bil etter eget behov.

 

G80 Manuell står også veldig høyt, men det får man ikke lenger bestilt. Merkelig av BMW å fjerne dette men sann er det bare, ligger en for salg nå men dyr og medium utstyrt og ikke helt fargene jeg ønsker.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278734364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil flere f80/f82 cs biler som er urørt og med lav kilometer tilgjengelig

 

men etter å prøvd dkg og 8hp med xhp program så var forskjellen så liten at det kunne ikke merkes

og når det ikke skal hardkjøres vil alltid 8hp’en være mer komfortabel

dkg kassa er omtrent i samme vekt som 8hp også, så er ikke uten grunn att bmw har byttet ut dkg til fordel for 8hp på nye Mbiler.

m235i cupbil er levert med 8hp den også

 

Funderer selv om en nyere Mbil i framtiden når garasje står ferdig, g80 frister men f80 m3 cs eller til nød vanlig comp er det som står høyest på ønskelista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

dkg kassa er omtrent i samme vekt som 8hp også, så er ikke uten grunn att bmw har byttet ut dkg til fordel for 8hp på nye Mbiler.

Tror ikke man automatisk skal tenke at dette er til fordel for vi som kjøper bilene. Det er og en grunn til at BMW nedgraderer materialet i bilene sine, og tar vekk både skinn og andre stoff elementer og bytter ut med plastikk og det er ikke for å være grei med oss kundene :) Tror nok 8hp er en bedre daily kasse men spennende synes jeg ikke den er, veldig lite innlevelse og brutalitet. Dette føler jeg at jeg kan si etter 23 000km, men F90 uten OPF så får man en litt mer spennende gir innlevelse og lyd kontra min X3M med OPF 

 

Men jeg må jo legge til at jeg heller ikke har noe erfaring med DCT/DKG. Så mulig jeg hadde blitt negativt overrasket over forskjellen. Men om de kassene er noe nærmere PDK så er mye gjort 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja sikter til din bil, hvordan er girkassa i Porscha kontra F80’n du hadde? 

Girskiftene var kvasse i f80, men kan ikke sammenlignes med GT3en.

Men det gjelder jo det meste på disse to bilene, GT3 er jo nesten ren banebil, f80 har mer støydemping, ingen drivverks lyder osv. 

F80 føles som en meget potent personbil som funker på bane, GT3 føles som en banebil som kan funke til daglig

@lagunilla kjøpte g80, synes den var så kjedelig at han gikk tilbake til f82.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg anbefaler at du prøver en G80 hvis du ikke allerede har gjort det. Så gjør du deg opp din egen mening. Den bilen får iallfall syykt mye skryt av alle, så de som ikke liker den er nok heller unntaket😅 Ellers så er jeg enig i inntrykket av du har av F80/82, særlig hvis du ikke skal ha en CS eller en av de aller siste årgangene. Hvis Camaroen ryker etterhvert, og jeg ikke finner en 850i så kunne jeg forsøkt en F80 M3…jeg MÅ eie en M bil også 😀 Import er lite lønnsomt av en eller annen grunn, og de som ligger til salgs er mye rart synes jeg. Det er vanskelig å finne en helt urørt bil, eller en bil som ikke har vært kødda med og som er ført tilbake for at den skal se urørt ut. Ett søk i eierhistorikken viser at veldig mye av disse bilene har hatt veldig mange eiere, gjerne både fire og fem på 5-6 år. Veldig ofte er det "sjitunger" født sent på 90 tallet eller i 2003 som den ene jeg kikka på…ett søk på forrige eier på Insta viser den Orginale F80en som står hos en forhandler ikke alltid har vært fullt så original 😬 Pass godt på ved kjøp av en sånn bil, både i eier historikk og at den ikke har vært "off road" 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M4 cs

 

det fine med cs er at de er av siste årgang, ofte lite kjørt også kommer de standard med de peneste felgene som du fikk på f8x! Nemlig style 763M 

 

de ble levert i blå, grå eller hvit med 763M i frozen black/grey eller gold

Cs fikk en dimensjon breiere dekk, m4 kom standard med ps4s mens m3 fikk cup2 fra fabrikk

26333E59-CA64-4E94-A02A-9B3DFF20BDBD.thumb.jpeg.878ea85ecf30a23b7a922a030aa58a9a.jpeg
 

Når det kommer til nedjassa f8x med billig dilldall, så kommer akkurat det samme til å skje med g8x i umiddelbar framtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

M4 cs

 

det fine med cs er at de er av siste årgang, ofte lite kjørt også kommer de standard med de peneste felgene som du fikk på f8x! Nemlig style 763M 

 

de ble levert i blå, grå eller hvit med 763M i frozen black/grey eller gold

Cs fikk en dimensjon breiere dekk, m4 kom standard med ps4s mens m3 fikk cup2 fra fabrikk

26333E59-CA64-4E94-A02A-9B3DFF20BDBD.thumb.jpeg.878ea85ecf30a23b7a922a030aa58a9a.jpeg
 

Når det kommer til nedjassa f8x med billig dilldall, så kommer akkurat det samme til å skje med g8x i umiddelbar framtid

M4 CS er egentlig et ganske godt forslag! En bil jeg har tenkt og kiket litt på, men kanskje jeg skal prøve og legge enda mer tanke i den. Men det er en bil som taler til meg, den ofrer jo all comfort som støy demping og lignende til fordel for fart og det er noe som hever den kjøre opplevelsen jeg er ute etter. Det hjelper på at de er rå lekker og ikke ungdoms kjørt. Takk for tipset! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...