Gå til innhold

2001 Alpina B3 3,3


 Share

Anbefalte innlegg

Er ny på dette forumet, men skriver en liten story om min nyervervelse i år,- 2001 Alpina B3 3,3 Cabrio.
Etter et par 330Ci cab'er (E46) de siste årene, tenkte jeg at jeg skulle selge den siste 330Ci jeg hadde, for å tenke meg litt om...
midt i sommersesongen... :(  Det varte ikke lenge før jeg tittet etter noe enda mer "spennende".. 
2 dager før jeg skulle levere 330Ci'en, sto nyervervelsen på tomta.. 2001 Alpina B3 3,3 Cabrio, produksjonsnummer 2 av 287,Alpinablå, med km.stand på 104000. Alt av servicer fulgt. 1'ste eier er Alpina Burkard Bovensiepen Gmbh. Det var en stor reportasje om akkurat denne bilen i Auto Motor und Sport når den kom 12.03,2001. (Nr 15/2001) Bilen hadde de til april 2003, hvor den ble solgt til en bilentusiast i Sverige. Da hadde den gått ca 30 000km, så etter 70 000 km og 18 år i Sverige, flyttet den til Norge til en ny bilentusiast:)
En skal være forsiktig med å si at den "nesten ser ut som ny", men til å være 20 år er den penere en bilen til nabo'n som har en suv fra 2020..
Nå gleder jeg meg bare til "å pakke den ut" igjen, og få den på veien, men da må det bli varmere/tørrere i været😀

Legger ved noen skrytebilder😀

 

1572132152_AutoMotorSport15_2001.png

Dobbeltbilde av B3.jpg

DSC_0009.JPG

DSC_0023.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Da er vi 2 med B3 3,3 cab her! Så denne til salgs, og den så utrolig pen ut. Jeg gleder meg til å se denne "live" til våren. (selvom det er skuffende å ikke være "unik" lenger😄)

Det er et eget Alpina-treff på Dikemark I juni hvert år. Det må du få med deg.

Sjekk "Alpinacars Norway" og "BMW Car Club Norway Alpina" på Facebook.

Det begynner å bli endel Alpinaer her i Østfold nå👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, takk for alle hyggelige tilbakemeldinger😀
Jeg har ikke rukket å se gjennom så mye av det som ligger av bilder/biler enda, men jula er snart rett rundt hjørnet, og da blir det god tid😀
Som lovet i går, her kommer testen fra Auto Motor und Sport fra mars 2001 på Alpina B3 3,3 Cabrio(min😁), samt kopi av det tyske vognkortet på min bil.
God lesing😀

1814502229_AutomotorunssportSide1.png

Auto motor und sport Side 2.jpg

Auto motor und sport Side 3.jpg

Auto motor und sport Side 4.jpg

Auto motor und sport Side 5.jpg

Fahrzeugbrief 1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...