lws Skrevet August 26 Share Skrevet August 26 @E.C. Jeg målte slik 👇Men min så veldig stygg ut da.. Men 0,02mm forskjell på det meste hadde jeg. PIIIPower, uglefossen og E.C. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet August 26 Share Skrevet August 26 Imponerende å se hvordan du går i dybden på ting, veldig lærerikt når man tar seg tid til å sette seg inn i ting slik du gjør. 🙂 E.C. og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 10 hours ago, Olaandref said: Imponerende å se hvordan du går i dybden på ting, veldig lærerikt når man tar seg tid til å sette seg inn i ting slik du gjør. 🙂 Ja helt enig! Spennende å følge med E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 27 Forfatter Share Skrevet August 27 Hyggelig å høre at innholdet i tråden faller i smak. Blir fort til at man havner innom både det ene og det andre når man driver med bil og skal prøve å ta alt selv. Ikke grenser på hva man kan fordype seg i og fokusere på. Verst av alt er at det alltid finnes noe nytt verktøy man får lyst på Ellers litt status per bil: E39: bestilt forhåpentligvis riktig arm til strammeren, sjekker også litt på finn for riktig airbagmodul. Etter å ha lest litt kan det virke som at intern feil kan skyldes svingninger i spenning som gjør minnet på en brikke korrupt. Skal være mulig å fikse ved å kopiere over data fra en fungerende modul, men det må gjøres i benk. Kunne være interessant å teste en gang i fremtidden, men da er det behov for litt ustyr igjen. E91: handlet noen hjul som skal bli vinterhjul. Disse hentes om ikke så lenge. Ellers er det planlagt en liten retrofit hvor jeg snart har alle delene. E61: har litt diverse planer her, men fant litt krokan i hjulbuer++ så må kanskje prioritere dette før vinteren. Skal prøve å få unna litt nå i september. Ellers fikk jeg hentet nye skiltplater. Begynte å bli finsk flagg foran, dessuten var plata foran noe bulkete. Alltid en fin oppgradering til kun 120 kr: Otis, sveigis, mslello og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 11 Forfatter Share Skrevet September 11 Tar en hulter til bulter post jeg. Etter å ha byttet begge baklukedemperne på E91 føltes bakluka på E61 noe treig i forhold. Der byttet jeg kun den ene demperen i fjor og nå så det ut som at den andre demperen var på tur ut hvert øyeblikk: Måtte nesten kjøpe samme som ifjor, den originale "coiloveren" til flerfoldig pris av ettermarkedsdempere: Ny og fin: Har vært litt ulike bestillinger i det siste, deriblant den lille golden-nuggeten her: En 7 mm unbrako i 1/4", denne mangler så å si i "alle" verktøysett. Tenker at den kommer fint med om bremser bak på E91 skal av igjen. Der blir det nemlig litt for trangt med en 3/8" bit. Siden jeg skulle på tur og tilbringe noen timer i bilen, så var det greit å få byttet kupefilteret. Rekker å skje litt med disse på ett år. Godt fornøyd med de blå fra Bosch, til tross for stiv pris: Ble deretter en runde med håndvask. Denne gangen tok jeg tiden til å spraye på litt latmannsvoks fra Sonax: Da var det ut på tur: Jeg mener at det hjalp en del å flytte den bulkete felgen bak, men det er fortsatt en merkbar vibrasjon ved nedbremsing (åpebart kun merkbar for sjåfør, så er nok ikke så ille objektivt sett). Spent på hvordan det blir med vinterhjul, har dog mentalt forberedt meg på at jeg muligens må handle inn nye skiver og klosser uansett. Turen med samboeren gikk til Ålesund og jaggu meg fikk vi en solfylt helg midt i den regnfylte drittsommeren. Fin utsikt fra toppen: På veien tilbake ble det en liten avstikker for å kombinere pleasure with business: Hadde nemlig fått litt hentehjelp fra forumet her med å hente et hjulsett som skal bli nye vinterhjul på E91: Felgene der skal få litt småfiks, så jeg tenker å ta alt sammen i en senere post Turen endte forresten opp med et forbruk på ca. 0,63L/mil (målt på tank). Et hyggelig tall når normalen på blandet ellers havner på ca. 0,8L/mil. Begynte også å se litt på diffen jeg kjøpte, den behøver litt lakk før montering: Kan ta med en blooper med en gang: Satte den på baklokket for å pusse vekk rust, uten å tenke på luftehullet, så det gikk sånn her: Brukte en slipemaskin, børster og en liten hammer, siden jeg ikke har nålebanker. Denne komboen funket ganske greit og hammeren kan ta de bitene man ikke får av med børsta. Diff har såpass tjukt gods at det gjør ikke noe å banke litt forsiktig på den for å løsne enkle flak: Lagde en jigg for å holde den oppreist: Leste mye på nett om diverse malinger man kan bruke rett på rust, nok info til at hodet går i surr. Endte opp med den her: Kjøpte den hos maxmaling.no og den skulle visst være en av de bedre i deres test, men vi får nå se. Skal prøve å få på 2-3 strøk. Rukket kun ett så langt, men ser allerede bedre ut der det står og tørker: Har også fått levert girjekken som skal hjelpe meg med montering av diffen. Denne er lav nok til å gå under sakseløfteren: Har også gjort litt på E39en. Snublet over et billig sett med stoffmatter på finn. Her var det verken hull i førermatta eller heslige uoriginale M5 og M-logoer. Materialet var helt ok, men så kom det selvfølgelig en catch ved mottak: Originalt: De nye: Ikke den beste passformen, men kanskje akseptabelt med litt godvilje og setet lengre bak? Kaster ikke de gamle helt enda. Hadde knekt Ebay-nøkkelen min rett før vinterlagring for 2 år siden, så det har i mellomtiden gått i en original "reservenøkkel". Denne har vært åpnet og limt med superlim en gang i tiden, så den har ikke jeg turt å røre. Den er selvfølgelig tom for batteri, så det har vært mye manuell åpning av dørlåsen, ikke noe fare for at den skulle gro fast for å si det sånn. Fikk endelig slipt meg en ny Ebay-nøkkel: Batteriet kjøpt i samme kittet var fortsatt fulladet, så det var bare å lodde rett inn: Da var det endelig fjernstyrt sentrallås igjen: Riktig "shorty" reimstrammer for AC hadde også kommet i hus: Da var det bare å bytte. Gikk faktisk problemfritt for en gangs skyld. Gammelt og nytt: Gadd ikke å bytte den metallforinga som jeg byttet på strammeren som er på motorblokka, rengjorde bare innvendig og smurte opp armen: Så ble det noen nye clips ved montering av viftekåpa: Leste meg litt opp på airbag. I stedet for å handle inn en ny brukt MRS3 (MultipleRestrainSystems) som ble produsert i et smalt tidsvindu og som sleit aller mest med "internal error" gikk jeg for å "bygge om" til MRS4, som er rimelig likt. MRS4 er siste airbag-revisjon som kom på E39 og skal være litt mer robust og litt lettere å oppdrive moduler til. "Ulempen" er at man må bytte side-impact-sensorer samtidig, da disse er annerledes enn de som hører til MRS3. Etter litt tråling på finn så fikk jeg tak i et sett til en ok pris: Modulen er veldig rett frem å bytte: Den bakerste mutteren er det laget et hull for, og mitt 10 mm T-håndtak passet helt perfekt inn der: Sidesensorene sitter under framsetene. Lettest å skru av setet og putte det bak i bilen. Slipper å skru løs beltet og risikere å skrape lakken om man skal ta det helt ut av bilen: Gammel vs. ny: Den gamle har 3 pins og den nye kun 2, men kontakten i bilen har faktisk bare de to ytterste pinsa. Inn på plass: Og støvsuge litt da: Gjenta på den andre siden og da var alt det gamle ute: Så ble det en litt unexpected twist. Jeg forventet egentlig at modulen ville kreve koding, men så gikk jeg inn med Launchen og slettet feilkoder som lå inne og da var det "all good". Sjekket med både INPA og ISTA og jaggu meg er den grønn der også: Måtte inn og lese litt igjen. Alle E39 facelift er enten MRS3 eller MRS4 og antallet kretser er så å si identisk mellom alle. Det eneste du kunne kjøpe som tillegg var sideairbag bak (dør + hode), men dette var ikke så kjempevanlig å ha. Bilen som modulen kom fra hadde ikke dette (sjekket på VIN), så da er det bare standardkretsene/standardutstyret igjen: 2-stage rattairbag, 2-stage dashbordairbag, 2x beltestrammere foran, 2x sideairbag foran, 2x hodeairbag/curtain foran, sensormatte passasjerstol og frakobling plusspol. Alt er standardutstyr og dermed et så sjeldent tilfelle som at man egentlig ikke trenger å kode noe. Launchen ville uansett ikke kode modulen da jeg prøvde og NCS Expert har jeg ikke satt opp (og egentlig aldri brukt før), så det får ligge til senere. Nå får jeg bare nyte at lampa er vekk igjen: fupsaker, BMWE39turbo, Dusy og 15 andre reagerte på dette 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet September 12 Share Skrevet September 12 Hmmm tror jeg skal prøve dette jeg og, har fått den berømte lampa selv, som viser internal fault. Men tenkte å vente med å sjekke dette til bilen er parkert for vinteren. Så dette var jo en grei info å få med seg, godt jobba. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 12 Forfatter Share Skrevet September 12 Ja, dette er nok den greieste måten å gjøre det på, så kan man ha en ekstra modul liggende i reserve om man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 6 Forfatter Share Skrevet Oktober 6 Diffen til E61 er nå malt ferdig, ble totalt rundt 3-4 strøk. Testet ut litt tørkehjelp, men er litt usikker på om det utgjør så mye på denne type maling/lakk, virket ikke helt sånn: Sjekket at oljenivået var ok: Så nå er den tilbake på hylla for å avvente montering, tenker det blir nå i oktober en gang: Så var det nye felger til E91. Der ønsket jeg å gå opp til 18" for å ha litt bedre klaring mot kaliper, men jaggu meg var det ikke lett å finne 4 stk like origninale (fram)felger i god stand for å ha på xdrive. En dag dukket det opp et sett med 4x BBS RX 206 med riktige specs så det var bare å slå til. BBS CH007 som jeg har kjørt med i to vintersesonger er 17x8.5 ET38 og disse er 18x8 ET38, så mer eller mindre nøyaktig det jeg så etter. Var en hyggelig selger på feil side av landet som kunne hjelpe med overlevering og med litt hjelp fra @hsd så fikk jeg dratt disse i land. Felgene har vært lakkert i senere tid, men det var et par mindre riper på én felg og litt korrosjon innvendig på tre av felgene, så det hadde jeg tenkt å fikse før de skulle på bil. Fargescanneren kunne ikke lese av fra felg (siden den må visst ha et flatt område på minst 10x10 cm) så det ble en solid runde med å finne noe som matchet nærme nok vha. av fargeprøver: Og vel hjemme igjen med nyblandet lakk gikk jeg i gang. Her er den verste korrosjonen: Og litt mildere på en annen felg: Slipemaskin med nylonskive blir kort prosess: Så er det maskeringa da. Tar masse tid og blir aldri helt bra: Ble anbefalt noe primer i butikken, så prøvde den: Så var det fargen da. Var mange farger som var "nesten", men allikevel ganske feil, så landet faktisk på BMW steel grey i butikken, da den så ut til å passe relativt greit: Og resultatet? Som om Stevie Wonder har blandet det selv. Jeg vet ikke om det er fargeprøvene som var ute på tur, eller om det ble solid bom ved blanding, men jeg kan love dere at det der ikke var fargen jeg matchet i butikken. Uansett, når man først er der så må man bare stå løpet ut. Klarlakken i prosjektet ble straks nedgradert fra 2K SprayMax til 1K Jula Hagmans, samme som jeg brukte på felger i fjor. Så var det litt forskjellige tørkemetoder underveis: Tenkte heller ikke så mye på overspray, så det ble en liten ekstrajobb med å fjerne det: Prøvde clay, men det tok kun det letteste og ble fylt opp med en gang: Prøvde deretter ripefjerner/rubbing og den jobbet seg sakte men sikkert gjennom, men gikk veldig sakte: Gleden var derfor stor da jeg fant noe sprit jeg hadde liggende som tok det vekk imponerende lett. Greit nok for innside tønne: Så etter å ha gnikket vekk all overspray fra tønner og kroker på fremsiden sitter jeg med dette mesterverket, men på baksiden av eikene får det nok bare gå: Og nei, det er ikke dramatisk forskjell i farge på innside/utside, mtp. matchinga: Sånn kan det altså gå. Da er videre plan å ta en prøvemontering på bilen neste helg og kjøre en tur, for å sjekke at aktuell dekkdimensjon er OK, så blir det å ta de av igjen og bestille nye vinterdekk. Hvis noen føler for å tipse meg om mulig fargekode (for å bestille riktig touch-up til foran på felgen) føl fri for å gi et pip. Gunmetal grey kanskje? Eventuelt tips om noen som greier å scanne fargekode på felger. Otis, hsd, Reef89 og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 12 Forfatter Share Skrevet Oktober 12 Tok en prøvemontering av hjula før det investeres i vinterdekk. Blir fort mye greiere med sakseløfter til slikt: Får tatt av alle hjul og gått rundt og renset anleggsflater før nye hjul skal på: Ingen overraskelser mtp. fitment ettersom hjula var mer eller mindre akkurat i den størrelsen som jeg var på jakt etter. I alle fall 1 cm klaring til kalipere nå, så ca. 10 x bedre enn forrige vinterhjul på akkurat det. Tok en liten kjøretur for å sjekke at det ikke var noen vibrasjoner eller slikt og det virket helt ok. Synes det ble helt kurant: Ikke akkurat stuk bak 😅 Tror ikke at samboeren bryr seg, men jeg skal faktisk vurdere noen spacere i fremtiden. De piggfrie vinterdekka får fungere som et mellomsett til jeg får lagt om. Begynner å bli litt sketchy på sommerdekk tidlig på morgenen nå. Fikk så høre at vifta lagde litt lyd den ene dagen og den er jo ny og original. Hørte også litt ulyd i løpet av prøveturen, så det ble fort en mistanke om at det lekker vann på den. Det viste seg å stemme: BMWs grand design av pakninger. Tror det blir å bytte lista/pakninga som sitter nederst på ruta, virket å være en gjenganger når man googler problematikken: Kjente at dekslet som går over klikket seg fint på plass i midten, men på hjørnet blir ikke det sittende spesielt bra, da er det ikke utenkelig at litt vann sniker seg forbi: Blir å bestille pakninga og se hvordan det går derifra. Vurderte først å kjøpe dekselet også, men så koster det saftige 2500 kr og det er jo noen kroner for 100 gram med plast. Blir en runde med oljeskift på denne bilen om en-to ukes tid, så får satse på at jeg har den pakningen innen da. Ble bare å støvsuge og slenge inn gummimatter nå: CHNilsen, laffe, Ampera og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 13 Share Skrevet Oktober 13 Det der var litt av en fargesmell ja, kan da ikke være at fargeprøven er så på ville veier vel? Har mer tro på en miksebom. Men om du får fatt i noe mer riktig kan du jo bare lakke hele felgen innvendig, om det da ikke er 100% match med utsiden så vil det nok ikke vise uansett. Blir bra tatt vare på bilene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 13 Forfatter Share Skrevet Oktober 13 @Olaandref Mistenker at de har bommet ja. Lurer på om jeg skal lakkere en pappbit og ta den med til butikken for å sammenligne mot fargeprøven. Ellers tror jeg faktisk at neste gang det skal flekkes slik på eikene innvendig så blir det med pensel. Maskering av eiker tar mye tid og blir aldri 100 %, så må man gnikke vekk overspray i etterkant. mr.pingu og Olaandref reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Ja du jobber på her ser jeg og resultatene er alltid fine . Dette er en av de fine trådene her da alt er liksom så detaljrikt og lærerrikt hvertfall for meg .😊 E.C. og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 1 hour ago, sveigis said: Ja du jobber på her ser jeg og resultatene er alltid fine . Dette er en av de fine trådene her da alt er liksom så detaljrikt og lærerrikt hvertfall for meg .😊 Helt enig! Mye kunnskap her ☺️ E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 17 Forfatter Share Skrevet Oktober 17 Hyggelig å høre Skulle gjerne ha postet litt mer, men noen ganger så havner man i en slags Sinnasnekker'n opplegg der man påbegynner nye ting uten at de andre tingene man har påbegynt er helt ferdige. Så er det litt sånn med gamle bruksbiler at noen ting er behageligheter, mens andre ting er litt mer nødvendige eller kritiske, så da hender det at man omprioriterer litt på rekkefølgen. Skal prøve å ta unna etter beste evne, det meste som gjøres havner i tråden Otis, sveigis, PIIIPower og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 25 Forfatter Share Skrevet Oktober 25 Blir en liten samlepost igjen, men det får vel gå. E61 var oppe i lufta for å få på vinterhjul. Benyttet anledningen til å måle litt skivetykkelse: Gikk akkurat an å måle under kaliperen, men litt vanskelig å lese av: Inntil 0,02 mm i forskjell. Da er det greit å sjekke repeterbarheten i målingene: Ser ut som at målingene også avviker inntil 0,02 mm, så denne skiva tror jeg er ganske grei. Alle skivene ser egentlig like strøkne ut, så gadd ikke måle noen av de andre. En prøvetur med vinterhjul langt på vei bekreftet dette. Nå var det ikke noe særlig til vibrasjon å kjenne ved nedbremsing, så de bulka sommehjula kan få æren for problemet. Enda godt jeg ikke punget ut for nye bremser foran. Ble et rundt tall på testturen: Samboeren har også kjørt bilen og hun er enig i at ristinga er vekk. E39-en ble vasket og kjørt til vinterlagring: De nye BBS RX felgene til E91 fikk seg en vask, en runde med Swissvax og nye Hakka 10 dekk: Ble en runde med oljeservice på E91. Liker den nye filterkoppen, mye bedre passform. Har også kjøpt nye bunnplugger til den og til E61: Låsen ved dekslet under fikk seg en oppdatering, holder seg forhåpentligvis litt lengre når man bruker "riktig" skrujern: Nytt luftfilter: Og bytte av pakning under ruta. Var ikke kjempemye hjelp i TIS. "Remove carefully (window breakage)". No shit, såpass skjønner jeg, men hadde kanskje vært litt mer til hjelp med konkrete tips. Var egentlig vanskeligst å få den startet: Brukte bare plastverktøy for å ikke knase ruta. Kom set etter hvert: Markerte sluttpunkt så den nye pakninga blir sentrert riktig: Så er det bare å fjerne resten og vaske så rent som man klarer: Den nye på plass: Den har en stripe butyl i sporet (som går mot glasset) og en plaststripe i den åpne kanalen som man tar ut etter montering: Sistnevnte tenker jeg er der for at man skal kunne klmme den skikkelig på plass uten å kollapse aluminiumsprofilen i pakningen. Et par originale småfiks med Tesa-teip: Og nytt kupefilter på vei inn: Da var den biten grei: Så skulle det monteres noe som skulle øke livskvaliteten litt, nemlig rattvarme. Det kom ikke på pre-face på E9x, men det kom på facelift, så burde være overkommelig å få det til å funke. Fikk samlet nok deler og nå skulle det være klart, rett før kuldesesongen. Siste bit var å finne gode nok MQS-pins til fornuftig pris. Hadde vært innom AliExpress og der var det en del variabelt. Får du tak i TE (TE = TE/AMP = Tyco) så har du samme produsent som originalt. Andre produsenter er ikke alltid like gode: Originale til venstre, bredden på den uoriginale litt på tur: Dette var fra RiccoDi og ser man litt etter så mangler de også sveisemerket fra laseren på det ytre skallet, altså ikke sveiset sammen i det hele tatt. Så hvis du skal de-pinne disse er du fort "in for a ride". Disse fikk jeg så vidt ut etter en halvtimes tid, i flere biter: Dårlige greier. Skal være sveis her: Så etter litt leting ble det bestilt mye originalt (TE) fra DigiKey.com. Fantastisk nettside og meget rask frakt. Skjønner med en gang at her er det andre boller når ting kommer i antistatiske poser: Hann og hunn i de to mest brukte størrelsene. SWS er for kontakter som har en forseglende gummipropp rundt ledningen. Ble også litt 0,35- og 0,50-kvadrat ledninger. Ned til 0,75 får man på Biltema, men det er en del 0,35 og 0,50 i bruk på bilene og disse ser det ut til å være vanskelig å få tak i. Klart kan man alltid kjøre opp til 0,75, men skal man ha flere ledninger på samme sted kan det bli litt trangt, så greit å ha noen slike også: Da var det bare å demontere: Fikk tak i en SZL fra E91, så absolutt alle spaker skulle være like, inklusive bakruteviskeren som ville ha manglet fra en E90/E92. De 4 ekstra ledningene i front (som brukes til rattvarme) kommer ut som 4 egne pins bak, da er den ene kontakten oppgradert fra 6-pins til 12-pins: Pin 1-6 er det bare å flytte over "as is" til den nye kontakten. Ekstra pin til strøm: Ferdig teipet. En ekstra stubb til varmeknappen: Knakk en skrue på vei inn. Synes at BMW kunne ha gjenget opp og kjørt normale skruer i stedet for selvskjærende, de var også treige på vei ut: Deksel og knapp ble kjøpt nytt. Var noe brukt på Ebay, men med frakt og moms og hele pakka var det ikke mange hundrelapper i forskjell for nytt: Montering: Rattet er fra E84 med SportLine (?) så det har originale røde sømmer, det får gå: Størrelsesmessig er de like og airbagen passer overens. Ble ganske fint i grunn (den slitte telefonknappen skal jeg bytte over): Så var det rett på en side-quest, mens man hadde hodet nede ved pedalene der. He-Man hadde tatt diagnose på bilen før jeg kjøpte den, så OBD-porten var knekt i festene og så slik ut: og på plass: Så var det tilbake til hovedoppgaven. Hadde trukket tre kabler til motsatt side. Disse skal originalt i sikringsboksen. To er jord (hvit fra rattvarme-knapp, svart fra SZL) og en er 12 V (rød, fra SZL). På facelift går det gjennom terminal 15 (strøm kun med tenning på), men til testens formål skal det ikke være noe problem å ha strøm på hele tiden. Det så også ut som at de fleste sikringene var fra terminal 30 ("direkte strøm"), så det var bare å koble seg på en som var ubrukt: Da var det bare å koble på batteriet igjen og finne ut at SZL-en ikke svarer. Masse feilmeldinger (som forventet) og en vindusvisker som går av seg selv: "No com" med SZL på ProTool, Launch og ISTA via ICOM. Dukker ikke opp i treet en gang (den ene røde der er noe på MOST-ring): Så tja, rattet har jeg testet i benk tidligere og det var ok med fungerende varme, skulle uansett ikke påvirke om SZL svarer eller ikke: Jeg har prøvd å teste med SZL i benk også, men det fungerte ikke: Den gang konkluderte jeg med at det trolig manglet wake-up signal, men samtidig var det litt mistenkelig at det ikke var noe kontinuitet på de 4 pins fra bak på modulen til rattvarmekoblingen. Antok egentlig at disse bare gikk "rett gjennom", så det kan hende at det er noe funky her. Har sjekket koblingsskjemaer og kan ikke finne noe forskjell mellom pre-LCI og LCI på de tilkoblingene som ikke går på rattvarme (X1880 og X10170). Det virker også som at på biler uten rattvarme kunne man ha like delenumre på SZL både før og etter facelift. Det tyder på at verken tilkoblinger eller kommunikasjonsprotokoller skulle ha vært annerledes. Så tja, vet ikke helt. Mistenker død SZL. Må vel få på gammel SZL så bilen blir kjørbar, men det er litt kjedelig. ///M-ini95, Otis, mr.pingu og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå