Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 18.2.2025 den 10.12, E.C. skrev:

@Daniel. send de en epost og hør da, så får vi andre også vite hva det ligger på i dag ;)

Fikk omsider svar fra de:

"Den har en type som kalles sveiset kronhjul.
Det vill si at det koster 34k inkl mva for alt ferdig bygget.
"

🥴

Skrevet
5 minutter siden, E.C. skrev:

@Daniel.

Tja, noe stivt, men samtidig litt som forventet kanskje? Er det med eller uten montering?

Alt er dyrt og har blitt dyrere de siste årene, så det er nok egentlig som forventet ja 🙂

De sier at komplett diffhus må leveres inn, så er nok ikke noe demontering/montering inkludert i den prisen nei.

Skrevet

Ikke mye nytt, men noe er det jo alltid. Fått plukket ut setene i delebilen og satt sammen dørtrekk, alt dette er nå lagt ut for salg. Neste steg blir å se på fuktsperrene i delebilen og se om jeg kan flytte disse over til min bil. Ikke fordi de nødvendigvis er noe bedre, men med erfaring fra E91 og hvor langt tid det tar å skrape butyl så kan det være lurt å ha disse ferdigskrapa og "ready to go". Ellers blir det litt sjonglering med ledningsnett i dører for å få til høyttalere bak og lyspakke foran og bak. Solgardiner bak skal også monteres. Lurer samtidig på om ikke jeg skal flytte over selve rutene når jeg først er i gang, disse er mørke fra fabrikk på delebilen, så kjipt å la de gå.

Har fått bestilt trådløs ladeplate til midtkonsollen og en dobbel USB-C-ladeport, samt noe annet dildall til retrofits som jeg ikke har funnet brukt.

Den lille ulyden jeg har ved u-sving på E61 som jeg mistenker å være tårnlageret foran er muligens noe bedre etter bytte av stabstagforinger, men ikke helt borte. Det gir for så vidt mening, om bilen krenger mindre blir det trolig mindre ulyd. Der har jeg bestilt 1 (ett) tårnlager, originalt BMW. Alt ble jo byttet parvis for fire år siden, så jeg velger å tro at det kanskje var noe gale med kun det ene, f.eks. produksjonsfeil og ikke generelt labert kvalitet (fra Sachs). Om ulyden blir borte skal jeg vurdere å bytte andre siden for å matche.

Snakk om fjærbein. E91 ga meg en surprise på vei ut i dag:

image.thumb.jpeg.9eb5a28203677428e8df75c0f1721bed.jpeg

Spring break!

Trengte ikke kjøre mer enn 50 cm for å skjønne hva som hadde skjedd. Tok heldigvis ikke med seg det nye Hakka 10 dekket. Bilen er jo xdrive og har drivaksler fremme. Så her er det mye mer pain in the ass å bytte fjærbeing kontra E61, så her ligger det an til en "komplett" ny forstilling med alle stag og armer. Raskere å ugga-dugga alt sammen ut og slenge inn nytt tenker jeg, samt at det blir mulig å justere spissinga på styrestag før de ruster fast. Jaja, hvem trenger penger til retrofits anyway 😆💸💸💸

• E.C. changed the title to E.C.'s garasjetråd - spring break!
Skrevet

Sant det. Satser på at det går greit å få byttet over. Muligens jeg får ta de rustne ABS-ringene samtidig, så er man ferdig der foran for en stund, forhåpentligvis.

Skrevet

Har den knekt når bilen sto? Opplevde det samme for noen år siden. Satt i stuen en kveld og så tv. Hørte noe som minnet om et skudd utenfor. Fant ikke ut av det…..før neste dag, da jeg skulle ut i garasjen. 

Skrevet

En ting er sikkert @E.C. man blir aldri arbeidsledig når man driver med disse ,men du har tydeligvis en god plan på dette og  så da løser det seg 😊.

Skrevet

Den stod en ukes tid, så fikk den seg en tur før den stod en uke igjen. Usikker på om jeg har hørt noe mens bilen var parkert, men tror den knakk før jeg begynte å kjøre ja. Hadde passet bedre å bestille deler de to ukene man ikke trengte bilen.

Ellers det med retrofits. Ladeplata var visst utgått fra BMW. Det samme med to andre deler til andre retrofits som jeg bestilte, men det var litt sære ting. Kjenner plutselig på det med deletilgang. Har ikke tenkt så mye på det før og ansett E6x som moderne nok til å kunne kjøpe "alt", men åpenbart ikke.

Skrevet
2 timer siden, E.C. skrev:

Ellers det med retrofits. Ladeplata var visst utgått fra BMW. Det samme med to andre deler til andre retrofits som jeg bestilte, men det var litt sære ting. Kjenner plutselig på det med deletilgang. Har ikke tenkt så mye på det før og ansett E6x som moderne nok til å kunne kjøpe "alt", men åpenbart ikke.

Gi meg til i morgen, mulig vi finner en løsning på den ladeplata 😁

Skrevet
23 minutes ago, idapederse said:

Gi meg til i morgen, mulig vi finner en løsning på den ladeplata 😁

Thank you! Er et par andre ting som vipper litt i den ordren avhengig av om jeg får tak i deler fra et annet sted, så det er ingen hast.

Skrevet

Fjærer knekker svært ofte når bilen står stille av en eller annen grunn.

Egentlig like greit med tanke på hvilke konsekvenser det kan få i fart,  ihvertfall på Bmw. 

Måtte nettopp bytte på pappa sin F45 da den plutselig kollapsa.  Tullete enkel å skru på så det tok bare en halvtime på parkeringsplassen.

Skrevet
16 timer siden, E.C. skrev:

Bilen er jo xdrive og har drivaksler fremme. Så her er det mye mer pain in the ass å bytte fjærbeing kontra E61,

Den pain in the ass pågår jo bare en times tid. Ingen vits i å demontere hele forstilling, bare ta av stabstag, de 3 bolter til fjærbeinslager og presse ned mens man svinger fjærbeinet forsiktig ut av skjermbuen. Så er det bare å trekke det ut av spindelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...