Lars89 Skrevet Mai 16, 2022 Skrevet Mai 16, 2022 Av de to du har sett deg ut vil jeg si perlemorhvit, men har du vurdert Blue ridge mountain? humpfy og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Mai 16, 2022 Skrevet Mai 16, 2022 (endret) Perlemor eller Sophistogrå. Tøff bil! Blir bra dette! Endret Mai 16, 2022 av Marius2002 fupsaker og humpfy reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet Mai 16, 2022 Skrevet Mai 16, 2022 iX kler Blue Ridge Mountain veldig, veldig godt. humpfy og Ron Jeremy reagerte på dette 2
papertiger Skrevet Mai 16, 2022 Skrevet Mai 16, 2022 Først: gratulerer med bestilling av iX! Begynner å rulle noen rundt i området av disse nå. Farge: hvilken interiørfarge har du valgt? Sophistogrå er veldig kledelig til denne bilen. Gir et sobert inntrykk. Sammen med det røde interiøret 👌🏻. Evt Aventurinrød - har du sett den som stod i serviceavdelingen til Bavaria? Ekstremt lekker den fargen. humpfy og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet Mai 16, 2022 Skrevet Mai 16, 2022 Sophisto er en flott farge, men iX forsvinner litt med denne fargen, syns den kler både sort og hvitt, Aventurinerød ser den også flott ut i. Marius2002 og humpfy reagerte på dette 2
humpfy Skrevet Juni 5, 2022 Forfatter Skrevet Juni 5, 2022 Hei alle, Responderer sent, men godt. Fått produksjon i juli og det er ikke urealistisk å håpe på levering sensommer. Da får jeg massasje og full funksjon på begge stolene fremme - det liker jeg! Tror vi lar den ligge som Mineralhvit metallic (ikke perlemor som jeg feilaktig sa tidligere). Synes det ser bra ut sammen med 22’’ 1023 bicolour titanium bronze felger. Blir 22’’ 1021 multi frozen midnight grey på vinter. Er dog ikke helt ferdig med Oxide Grey metallic. Interiøret blir Suite Amido. Jeg er som regel all-in på farge i interiør, men skal man ha skinn i iX blir Castanea eneste alternativ. Den blir for rød synes jeg. Savner brunt/beige alternativ. Hadde Tobacco brown i min hvite E70 for en del år siden. Den likte jeg godt. Nok om det. Skikkelig kvalitet trumfer farge når det kommer til interiør. Takk for engasjement! Gøy å høre deres meninger. Personlig synes jeg iX blir litt kjip i for mørke farger. Den forsvinner litt som @Ron Jeremysier. Når det er sagt er det sikkert mange som synes det er like greit at detaljene forsvinner 😁 Ron Jeremy, ogee1, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 6
humpfy Skrevet Juni 5, 2022 Forfatter Skrevet Juni 5, 2022 (endret) På 29.1.2022 den 19.11, papertiger skrev: Hadde X5 45e vært innenfor rekkevidde på budsjett hadde jeg nok vurdert den, men du nevner at den fortsatt er noe for dyr, @humpfy? Hva vektlegger du mest? Day to day kostnader på bilen, eller kjøreglede? Denne har jeg ikke svart opp, men den er høyst relevant. X5 45e var absolutt et alternativ. På grensen, men ikke utenfor budsjett når det ble som det ble. Grenser er til for å sprenges, eller hva? Problemet er drivlinjen. Vi ble etter hvert sikker på én ting: Hybrid skal vi ikke ha. Derfor falt den ut. Neste spørsmål er også relevant. Jeg vektlegger kjøreglede over kostnad. Definitivt. Men i hverdagen er jeg pragmatisk og ønsker enkelhet. Har blitt mer og mer sær dessverre. Liker enkeltheter elbiler tilbyr. Liker ikke å mase rundt med stor motor på 5 minutters tur til Kiwi. Kjøling/forvarme, mangel på girkasse, frafall av tomgangskjøring i vente-i-bil situasjoner osv. Det virker forlokkende. Streetfighter-MC demper hverdagsbehovet for fartsfølelse like godt. Kommer derimot til å savnet skyvet fra en stor fossil motor på langtur, men man kan ikke få alt. Nå prøver vi strøm. Så får vi se hva fremtiden bringer Endret Juni 5, 2022 av humpfy papertiger, Marius2002, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6
humpfy Skrevet Mandag kl. 17:51 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:51 (endret) Kom plutselig på denne og tenkte det var gøy å oppdatere. iX ble avbestilt da de endret for mye på utstyret (fjernet i praksis) som følge av delemangel (Korona!). Bortfall på massasje og minne på passasjerstol ble for mye for meg Passat ble byttet i ny Passat (GTE) frem til jeg fant noe fornuftig å parre i3 med. Som @Fredrik flyttet vi og det dro ut litt. Vi endte til alutt opp med en G31 530d i sommer. Den slo X5 45e på målstreken da den dukket opp. Jeg meget fornøyd med G31, men kommer nok til å bytte snart. Er for eventyrlysten. Whats next tro. Denne blir vanskelig å toppe! Endret Mandag kl. 17:52 av humpfy Olaandref, Ron Jeremy, Lars89 og 15 andre reagerte på dette 17 1
papertiger Skrevet Mandag kl. 18:27 Skrevet Mandag kl. 18:27 For en lekker bil! Gi meg gjerne en lyd når du skal selge 🙃 kona er særdeles svak for cognac skinn 😬 humpfy reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 18:41 Skrevet Mandag kl. 18:41 Ja det kaller jeg helomvending, fra å IKKE ville ha hybrid til å faktisk kjøpe en hybrid 😂 Men du endte jo opp på det som kanskje er verdens beste bil da, finnes vel ikke noe bedre oppgradering enn å gå for en G31 530d LCI i så fall 😀 Eventuelt så kan jeg anbefale X5 45e, begynner å bli mye bil for pengene. Jeg var selv veldig nærme G31 530d/540d LCI for ett år siden, men der falt valget på X5 45e. Prisforskjellen på over 100 000,- ble for stor til å ignorere. humpfy reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 18:52 Skrevet Mandag kl. 18:52 (endret) Som @papertigerstår jeg klar for å handle g31 om km.stand og pris er fornuftig 😬 Jeg var i London når denne kom for salg. Skulle bekrefte at jeg tok den, men da var den akkurat solgt ( tydeligvis til deg ) Endret Mandag kl. 18:58 av Skulebollen humpfy reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Mandag kl. 19:00 Skrevet Mandag kl. 19:00 5 minutes ago, Skulebollen said: Som @papertigerstår jeg klar for å handle g31 om km.stand og pris er fornuftig 😬 Du som er glad i hvitt nappa/merino jeg var sikker på at du heiv deg på denne 🙃 https://www.finn.no/393366020 har ligget noen dager, mange flere dager enn jeg trodde den kom til å ligge til denne prisen.
Skulebollen Skrevet Mandag kl. 19:04 Skrevet Mandag kl. 19:04 (endret) 4 minutter siden, papertiger skrev: Du som er glad i hvitt nappa/merino jeg var sikker på at du heiv deg på denne 🙃 https://www.finn.no/393366020 har ligget noen dager, mange flere dager enn jeg trodde den kom til å ligge til denne prisen. Har fulgt med på markedet for lenge til og betale såpass for bil med den km.standen 😅 Den mangler også skinndash som vil plage meg 🙈 Og jeg har en Taycan Turbo som må få PAW før salg https://www.finn.no/mobility/item/387974962 Skulle få denne for 400 ink. Omreg og medfølgende hr senkefjærer. Angrer bittert på at jeg ikke handlet den egentlig. Men selger hadde tatt service selv osv. I tillegg til tuning. Så ble litt skeptisk.. ( dog oljeskift per 10.000km osv. ) Ble kjøpt av forhandler til 385 og solgt etter under 1 døgn på Finn 😅 Endret Mandag kl. 19:05 av Skulebollen
humpfy Skrevet Mandag kl. 20:43 Forfatter Skrevet Mandag kl. 20:43 Ja det ble svelgt en del kameler innledningsvis @Fredrik 90. Aldri vært så pragmatisk ved bilkjøp noen gang, men fikk fin innbyttepris på en mindre fin Passat og tok GTE’n som ny ventepølse. Den gjorde jobben i seks måneder… Takk @papertiger - det er definitivt en lekker kombo. Var selv i hovedstaden når den kom ut og hentet den på vei hjem dagen etter @Skulebollen. Skulle gjerne hatt en sportsbil i tillegg, men nyere syver frister også. Kan ikke ha alt, så vi får se hva som dukker opp. Når G31 gjør en såpass god jobb som bruksbil kan man kose seg litt i jakten… Litt irritert av prisoppgangen på 992. Det var definitivt en missed opportunity, selv om de nok holder seg godt fremover.
Dusy Skrevet Mandag kl. 21:35 Skrevet Mandag kl. 21:35 Grattis med lekker vogn! humpfy reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå