Gå til innhold

Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, KireS skrev:

Blir denne for gammel?

Nydelig 2018 M4 i sprek farge.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=256138822

Har absolutt vurdert den bilen da det er en nydelig farge og mye mer bil for penga enn M2, men jeg kan ikke ha lyst interiør. Og den er import. Men sikkert et bra kjøp for noen!

 

@Orjan Ja det frister mer med den norske. Den er komplett/ferdig mens importbilen mangler det lille ekstra. 

Burde vært bortover i helga å handla, men har andre planer så håper den er til salgs neste uke også.

 

Har jo innbyttebil i i3en.

Har fått en levelig innbyttepris, men er det en fordel å heller gjøre en ren handel for å så selge selv? Har aldri kjøpt fra forhandler før... 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lars89 skrev:

Har jo innbyttebil i i3en.

Har fått en levelig innbyttepris, men er det en fordel å heller gjøre en ren handel for å så selge selv? Har aldri kjøpt fra forhandler før... 

Om det er lite å tjene på å selge selv (noe det ofte er med relativt billigere biler som i3) så er det mye mindre ansvar å la den gå i innbytte enn å selge selv. Så en priser jo bort den risikoen. Hvis det er snakk om 10-20.000 kroner så ville jeg derfor latt den gå i innbytte, er det mer enn dette ville jeg vurdert å selge selv. Ved innbytte er det jo totalprisen som teller, blir litt hipp som happ om de gir en bra pris på innbyttebilen eller et godt avslag på bilen som kjøpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I faktiske tall har de bydd 115 for i3. Bavaria bydde 150 ved kjøp av bil hos dem, men den var ekstremt overprisa. 

Ved privatsalg hadde jeg kanskje fått 130-40 så det er en bra innbyttepris.

Det er uansett ikke aktuelt å selge privat pga potensielt styr. Selger evt til Bavaria.

Spørsmålet er vel egentlig om man har større prutningsmuligheter hvis man ikke har innbytte da det kan oppfattes som "heft" for forhandler med innbyttebil?

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med @Walkabout her. Jeg tror ikke det er allverdens forskjell på prutningsmonnet med eller uten innbytte. En innbyttebil er ikke heft for forhandler, men en mulighet til å tjene mer penger - såfremt det er en kurant bil da.
Men det går jo an å spørre om det er noe å hente på «ren» handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2Cen i Bodø er jeg 99% sikker på er gammelbilen til en kjenning. Er jo ikke kjørt så langt men kan isåfall gå god for at han er en bilfyr som tar vare på ting, så tenker at den nok har fått litt pisk som alle andre men skulle det ha vært noe underveis har det blitt tatt hånd om tvert.
Han hentet ut en ny svart M3C nylig på samme butikk så går ut fra at M2Cen ble byttet inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt kul 1M, men ville gått for den orange som er til salgs hvis jeg evt skulle hatt 1M. 

Pisk må man regne med at bilene får, men man blir jo litt skeptisk hvis bilen f eks står på "smelta" cup2 og har lakkflass bak bakhjula. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng!

Har selv booka kjøring på E30Meet (spor) så at bilene blir brukt må man jo bare regne med, men man kjøper jo helst ikke et pensjonert ringtool hvis man kan unngå det ;)

Salt/vinterkjøring er helt krise for biler ja så jeg får se hva jeg gjør til vinteren, men bør jo være en kapabel vinterbil også dette. 

Har observert at Porscheklanen er relativt delt i synet på vinterkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars89 changed the title to Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...