Ingvaldsen Skrevet Torsdag kl. 13:59 Share Skrevet Torsdag kl. 13:59 hvordan opplever du at bilen har blitt etter denne jobben du har gjort ? står den til forventningene ? spesielt nysgjerrig på om det ble noe høydare med powerflexinnsats bak, har mine fortsatt liggende i en reol. ser også at du har webasto i bilen, snasne greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Torsdag kl. 15:35 Share Skrevet Torsdag kl. 15:35 Jeg og TRF har jo tidvis vært meget velsignet med spisskompetanse på feilsøking og reparasjoner fra proffe verksteder, deriblant lekkasjesøk som ikke førte fram, fordi "regnvann kryper annerledes" og dermed ikke kan gjenskapes med bøtte, slange eller HT-spyler. Når det gjelder anleggsflate på hjullager så mener jeg at min FAG kom med samme anleggsflate som SKF-en du har på bildet. Ellers er jeg enig i at forskjellig spring-rate på luftbelg går de fleste hus forbi. E61 har faktisk 3 ulike delenumre fra BMW: standard, sport/M-sport og M5. Når man setter seg litt inn i tematikken på luftfjær så finner man ut at det nærmest er enda bedre muligheter til å designe en komponent man ønsker sammenlignet med standardfjærer av stål som består av én del. Så at folk ukritisk kjøper det første de finner skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Torsdag kl. 16:04 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 16:04 @Ingvaldsen og den fungerer! Bortimot et nytt konsept for meg 😅 Powerflex foringene, jeg har ikke fått gjort meg opp en skikkelig mening da jeg er på vinterdekk. Jeg er litt i tvil om det er "godt nok", men valgte å montere det på begge bilene likevel. Finnes ikke noe mer irriterende enn vinkler som endrer seg under kjøring. @E.C. ja det er liksom like imponerende hver gang.. han ene hos Sulland skulle forklare meg om "tretthetsbrudd" i den UTVENDIGE sprekken i termostathuset... like ved der det stod en bolt som fungerer som brakett for et deksel (altså ikke de som presser den mot motoren) som de hadde skrudd av. Altså... hvis ikke du mestret ungdomskole matte og fortsatt ikke forstår hva "naturfag" skulle være... ikke belær meg om sånt. At plasten tåler mindre nå enn når ny? Ja. At den sprakk når noen dro til for å få av eller på det dekselet? Ja. Men det er jo ikke et tretthetsbrudd av den grunn. Og fiks det! Ikke lever ut en bil med kjølevæskelekkajse. Og når jeg ringer etter å ha ordnet opp i fjaset, ikke vær nedlatende. Dette kom oppå "vet ikke helt hvor mange EGRer du har demontert" så begeret var litt fult. Det hele minner meg skremmede mye om vannlekkasje saken din. Husker enda hvor lang jeg ble i maske når du snakka om fukt inni den bilen. Det som er så søtt er at det handler naturligvis ikke om de 600,- for et termostathus, det handler om å vise en vilje til å rydde opp. Jeg fikk huset, men med en underliggende tone om at dette var de ikke skyld i. Ikke noe beklager for noe av det. Edit: Det kan til og med diskuteres om ikke jeg kanskje burde dekke det huset (dog litt usikker på en tilbakekalling fra BMW). Men det fordrer jo at man for en gangs skyld i hele livet er interessert i den faktisk saken, ikke bare drar en av flere innøvde strofer for å bli kvitt ansvaret. Dersom det mot formodning skulle være noen hårsåre her inne som føler at jeg nå rakket ned på intellektet til en hel yrkesgruppe; jeg påberoper meg retten til å stereotype en yrkesgruppe jeg tross alt har vært en del av. ahj, Otis, Ingvaldsen og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Torsdag kl. 19:20 Share Skrevet Torsdag kl. 19:20 (endret) ja denne bilen kunne jeg tenkt meg nå, passer også fint som donorbil også om den skulle bli vrak men ser dere snakket litt om luftbelger og hvordan de er satt opp mot bil. på min 530d så satt det originale msport belger som er kortere en standard, men uansett hvilket ettermarkedsbelger du kjøper så har de standardlengde. håpet jeg skulle merke forskjell men jeg klart ikke å merke noe som helst forskjell på tross av lengere belg. jo mer luft jo mer kompresjon, så hemeligheten må jo ligge mest i tankene under bilen. på e39 er det jo to tanker under bilen, har ikke sett etter disse på e70. men leste en på tyske på e39 forum som har montert tanker fra e53 i tillegg for å få mer komfort i sin e39. Endret Torsdag kl. 19:25 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Torsdag kl. 20:20 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 20:20 Nja, er ikke helt så enkelt. Kraft = trykk x areal. Derfor vil høyden alltid kunne bli det man ønsker, bortimot uavhengig av "fjærrate". Det som lager fjærraten er kraftøkningen ved en viss vertikal beveglse, og i en "luftfjær" vil da utformingen av "kammeret", totalt volum og hvor mye volumet endres ved et gitt fjæringsutslag definere dette. Derfor vil jeg tro at utofrmingen av den "konen" i bunn har mye å si. Dette sammen med totalt forskjellig design i toppen, og helt forskjellig tversnitt (diameter) gjør at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne for å beregne en gang på en praktisk gjennomførbar måte som ikke tar for lang tid og ikke krever at jeg skjærer opp den nye belgen @E.C. ? Når det er sagt så er alt alltid for salg til en pris man blir enige om. Men denne er jeg veldig glad i Pleier å referere til uttrykket du brukte for en stund siden; "livets bil". Helt fantastisk kombinasjon av egenskaper i en e70 med noenlunde riktig oppsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Torsdag kl. 21:05 Share Skrevet Torsdag kl. 21:05 Jeg kan se om jeg finner igjen det samme Continental-dokumentet om belger, men jeg skrev en liten bit og klippa ut en illustrasjon her: https://bimmers.no/forums/topic/826642-bmw-f11-senk/?do=findComment&comment=3395473 Der ser man hvordan geometrien til den faste delen av belgen kan påvirke fjæringa. TRF og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Torsdag kl. 21:22 Share Skrevet Torsdag kl. 21:22 1 time siden, TRF skrev: Når det er sagt så er alt alltid for salg til en pris man blir enige om. Men denne er jeg veldig glad i Pleier å referere til uttrykket du brukte for en stund siden; "livets bil". Helt fantastisk kombinasjon av egenskaper i en e70 med noenlunde riktig oppsett. ja det vil jeg tro, men det beste blir nok å finne donorbil til min egen x5 så kanskje den blir livets bil også men det er ikke flust av e70 50d, må sette meg ned en kvell å se om f15 50d kan fungere som donor. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå