skoglund Skrevet Mai 30, 2023 Share Skrevet Mai 30, 2023 7 timer siden, Ingvaldsen skrev: Har faktisk prøvd akkurat den der💩 En ting jeg ikke har prøvd på skinn i bil men nevene når det blir for gæli er margarin, kan være mulig at man får løsne misfarging i skinne med fettet, så får man bruke skinnerens til å fjerne fettet etterpå. Det er ikke skadelig i seg selv i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 30, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2023 Car spa i oslo hadde ikkje tid, noen forslag om dyktige folk å sette jobben til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mai 30, 2023 Share Skrevet Mai 30, 2023 @Slavearbeider'n er flink 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 30, 2023 Share Skrevet Mai 30, 2023 37 minutter siden, Flataas skrev: @Slavearbeider'n er flink 🙈 Nei jeg tar ikke på meg jobber med andres interiør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2023 Kom hjem fra jobb for litt over en uke siden med en klar visjon om garasjeprosjekt, og la bilinteresse ligge litt på vent… men tror du ikke det sto en oppbrukt e39 på tunet som ikke startet💩 jaja, da vet jeg hva jeg har å gjøre! litt kult med denne bilen er 2 ting Første er at det er en original imola rot msport 530dat det andre er at den ble importert i 2005 og registrert ved otta trafikkstasjon, første norske eier hadde den til 2009. Andre eier som også var voksen kar hadde den fra 2009 til 2020/21, i løpet av dette eie har den fått mye teknisk påkost. Som feks ny topp, stempel og 6 nye injektorer ette virvelspjellhavari. Dessverre kom den i eie hos yngre lokal helt som ødela den med jallasenk, hjul som ikke passer og spinning. Samtidig har rusten fått godt tak og kun blitt lakket over. jeg som har sagt at jeg ikke skal redde noen flere biler har altså nå kjøpt helt feil bil bilen ble kjøpt billig(dyrt) siden ikke startet og lak diesel fra pumpe på motor. på forhånd har jeg fått tak i brukt pompe istedenfor å bruke tid på tetningbytte her er jeg i kjente trakter bilen startet umiddelbart med tett pumpe! Den går veldig fint. Fant også typisk lekasje som har kommet snikende utenom denne lekasjen var dette det tørreste motorrommet jeg har sett på e39 diesel på tross av at det ikke har fått seg en vask på lenge. har ikke bilder men det ble også byttet pompe i tank som var defekt. byttet også motstand til kupevifta siden den var død!, klimaanlegget fungerer veldig bra! cd veksler har kilt seg, hadde heldigvis en liggende! da ble det ikke mangel på hits mk4 modul som faktisk virker blir oppdatert med siste programvare Tidligere eier har EU-godkjent bilen, og hadde nok mangel på kunnskap/penger? Men teip hadde vedkommende er det noe galt med bilen vil jeg gjerne se det😁 og jammen var det noe galt å! den klaget først på defekt sensor venstre bak men speedo fungerte fortsatt bare sporadisk/aldri, så kom fram til at det var muligens abs modul som var problemet. Ny brukt påtur. største fordelen med kjøpet er at nå har jeg bil som nesten produserer drivstoff og den har hengerfeste. jalla effektboks på tur ut, gikk like dårlig med og uten. bilen mangler hjul, hjul som passer. Slet noe høvelig med å finne noen siden ingenting bra ligger ute og ingen ville selge noe jeg etterspurte. men etter å kontaktet forskjellig folk jeg vet har noe tøft fikk jeg napp. fikk også entur blant svingete flotte veier påtur for hente hjul. denne gangen kjørte jeg på feil side av lusterfjorden, og fikk ta antikk liten ferge som måtte rygges inn på. Morro var det å være tilskuer når turistene skulle inn på med campingbiler sine. kom endelig fram til vik i Sogn og fikk stjålet hjulene til @RF91 , da var drt å komme seg hjem igjen! av med kinafelg med alt for å dekk! ta en titt på jallasenken og på med ekte bbs😁 3/4 jekkfester var enige, venstre bak lagde uhyggelige lyder dessverre dette ble noe bedre siden bilen ikke har noe hastighetssignal så fungerer ikke speedo, servotronik er satans tung, girkasse er på bærtur og jeg har en haug med lamper. fikk modul idag fra @Evenlode idag, gamle påtur ut og etter prøvetur og resetting av rattvinkel i tool32 så var speedo lampefri som dere ser så mangler det endel lys og piksler, for se når det blir ordnet. Tror ikke jeg tar sjansen på den jobben entur til. nye sachsdempere, tårnlager og eibach fjærer er på tur, men tror ikke det kommer før jeg reiser på jobb igjen. men allerede nå er bilen bedre å kjøre en den svarte jeg hadde, merkelig greier men sånn er det bare. per nå står det igjen fjærbein framme, muligvakumlekasje siden den mangler effekt i bunn og firhjulskontroll. Ellers er den egentlig bra teknisk karosseri er dårlig, den har fått rust de fleste steder, menst noen steder overrasker. Uten om møkkette interiør, jallasenk, svarte nyrer og hjul så er bil totalt urørt og original. bilen er simpelt utstyrt, den har faktisk manuelle alcantara stoler. Første e39 jeg har ute elseter. Per idag kan den bare forbli slik, er litt kult at den har hullfri sjåførstol. den har tett tak, flott for tyngdepunkt, rust, og vindsus på autobahn. planen er at den forblir bruksbilen min, den har gått 308 000km, og har vært i nord gudbrandsdalen siden 2005 da med cirka 60 000 km på telleren. kun sikkert gjort penger på denne eller gått i null, men da har den nesten sikkert en rask død framfor seg. Det er arti med en ekte lokalbil har noen bilder fra 2019, da var den litt friskere og den hadde fortsatt style 66 sommerhjul.. ahj, Saltkjelen, HakonLimseth og 21 andre reagerte på dette 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 21, 2023 Share Skrevet Juni 21, 2023 Se her ja, gratulerer med ny brukis! Imolarød E39 touring er flott. Synd den har vært igjennom en rånerperiode, men satser på at du får kustus på den. Ron Jeremy og Ingvaldsen reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 21, 2023 Share Skrevet Juni 21, 2023 Fin E39 og fine hjul du har ordnet deg, ble vel nesten dobling i verdien på bilen der? Manuelle alcantara seter er da ikke noe å kimse av, hvis man ikke bytter sjåfør hele tiden så er det bare å stille inn én gang så er man ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2023 10 minutter siden, E.C. skrev: Fin E39 og fine hjul du har ordnet deg, ble vel nesten dobling i verdien på bilen der? Manuelle alcantara seter er da ikke noe å kimse av, hvis man ikke bytter sjåfør hele tiden så er det bare å stille inn én gang så er man ferdig Dobling ble det nok ikke, e39 diesel under 100k er et merkelig marked. Har du sinterkløtsj å jallasenk å rakrør har du plutslig bil til 80-100k. Denne gikk for nesten 70 slik den sto før jeg reparerte alt, jeg betalinge heldigvis ikke i nærheten av det. Heldigvis rakk Ingen å kappe den originale eksosen på denne var litt spessiell opplevelse når jeg skulle justere ryggen mens jeg kjørte og plutslig lå jeg i baksetet😂 E.C., Ampera og Larssoyl reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 21, 2023 Share Skrevet Juni 21, 2023 Regner med at du rydder såpass opp i denne at vi ser en OEM+ bil med konturseter? Larssoyl og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 21, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2023 19 minutter siden, Saltkjelen skrev: Regner med at du rydder såpass opp i denne at vi ser en OEM+ bil med konturseter? Det er nok langt bak i prioriteringslista å gjøre noe som helst oem+ men konturstoler kommer aldri i noe bil jeg eier, ser bra ut men ikke noe gode å sitte. Komfårstoler er mange hakk bedre, jeg har hatt begge deler💩 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 21, 2023 Share Skrevet Juni 21, 2023 Der var den ja Jostein og allerede har du forbedret den betraktelig .😊 Ble meget pen med BBS ,ikke minst bra du forbarmer deg over den og redder den . E39 diesel må vel ha vært den mest populære rånebilen i senere tid . Dæven det har gått mange gode eksemplarer tapt gitt.. Blir spennende å se her nå fremover .😎 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juni 22, 2023 Share Skrevet Juni 22, 2023 Du har gjort sopass mykje med den alt, ja. Den har komt i rette hender, med andre ord 😎 Og takk for handelen, btw. Utvilsomt dan greiaste felghandelen eg har vore borti nåken sinne 😄 sveigis og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Juni 22, 2023 Share Skrevet Juni 22, 2023 Flott e39, fant du noe som klarte å ta fargen i sete på E70? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 22, 2023 Share Skrevet Juni 22, 2023 Gratulerer/kondolerer😅 med ny brukis, ett skruprosjekt er vel gjerne litt ugunstig når man skal bygge.. Men imola rød er Bmws flotteste farge 🥰 Meeen jeg må jo flire litt av hvor hardt ut man går mot billige coilovers.. Du sier jo selv at bilen er bedre og kjøre enn din forrige ( vet du hadde problemer med den ) Er det da virkelig verdt 15k(?) I nye dempere og fjører, når bilen faktisk er grei og kjøre med billigsenk? Eystein Ose og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 22, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2023 1 time siden, Skulebollen skrev: Gratulerer/kondolerer😅 med ny brukis, ett skruprosjekt er vel gjerne litt ugunstig når man skal bygge.. Men imola rød er Bmws flotteste farge 🥰 Meeen jeg må jo flire litt av hvor hardt ut man går mot billige coilovers.. Du sier jo selv at bilen er bedre og kjøre enn din forrige ( vet du hadde problemer med den ) Er det da virkelig verdt 15k(?) I nye dempere og fjører, når bilen faktisk er grei og kjøre med billigsenk? mange takk! ja det passer ikke helt bra men på sikt så blir det en billig brukis, karosseriarbeidet kommer når det passer. det var bakparten som er merkelig stiv å spretten på flere e39 touring jeg har prøvd inkludert den jeg hadde som var meget påkostet under, men ja du kan lure å flire. men heldigvis kostet nye fjørbein forran fra sachs med alt tilbehør(originalt/sahcs) for å få montert dette sammen underkant av 6000kr, og det er med eibach senkefjører. fronten er for stiv å ubehagelig med coilovers, bakparten er stiv... men ikke på langt nær så stiv som den jeg hadde men alt nytt i understell, den er også ristfri i autobahn hastigheter der min gamle omtrent hoppet av veien. tror faktisk hemmeligheten bak å få en touring til å være komfårtabel i rompa er å kjøpe originale hovedforinger, disse mener jeg er oljefylt. de er utgått fra lemførder så de må kjøper med bmw logo til litt høyere pris. jeg var i god tro å kjøpte meyle hovedforinger på den jeg hadde, tviler veldig på at det var noe olje inni der. på touring blir jo alle støt og vibrasjoner overført via hovedforinger da alt utenom luftbelger er montert i travers, så det gir jo mening. derfor har også touring helt egne hovedforinger som er større en de du finner på sedan. 2 timer siden, skoglund skrev: Flott e39, fant du noe som klarte å ta fargen i sete på E70? takk, har ikke samlet mot enda for å prøve mer. men har funnet endel kjærringråd på nett som jeg kan prøve ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå