Rambo_ Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 (endret) Noen som vet hva jeg burde gjøre for bedre fuel economy, før jeg går konkurs. Endret August 4, 2023 av Rambo_ ball reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ball Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 Noen som har erfaring med denne bilen? Anbefaler dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 På hva slags kjøring bruker den 1.1? For kun småkjøring er det helt på det jevne. Er det kun langkjøring er det for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rambo_ Skrevet August 4, 2023 Forfatter Share Skrevet August 4, 2023 (endret) 12 minutter siden, *MrB* skrev: På hva slags kjøring bruker den 1.1? For kun småkjøring er det helt på det jevne. Er det kun langkjøring er det for mye. Småkjøring. Men lang r den på sånn 0.70. har manuell versjonen så det litt bedre har jeg hørt, men jeg får ikke gjort særlig mye langkjøringer siden jeg bor midt i byen nesten Endret August 4, 2023 av Rambo_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 Du får nok ikke gjort stort med det forbruket da. Høres ut som den bruker ca det den skal. Otis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ball Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 8 minutter siden, *MrB* skrev: Du får nok ikke gjort stort med det forbruket da. Høres ut som den bruker ca det den skal. Skal den ha 95 eller 98? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 1 time siden, ball skrev: Skal den ha 95 eller 98? 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 4, 2023 Share Skrevet August 4, 2023 Primært 95, 98 kan også fint brukes (ulempen: dyrere L/pris.) Det er også ting som kan påvirke bensinforbruk, som f.eks dårlige gamle tennplugger, gammelt skittent bensinfilter, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 5, 2023 Share Skrevet August 5, 2023 Min brukte vel 0,8-1,0 alt etter hvor og hvordan. 1,1 er nok ikke helt på viddene, selv om det er litt i overkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 5, 2023 Share Skrevet August 5, 2023 (endret) Er N53 såpass dyre i drift ja? Har en del kilometer med forgjengeren E39 523iA (M52B25), og disse gikk sjelden over literen. Helårsforbruk inkludert småkjøring og kalde vintere var 0.91, men gikk fint ned på 0.7-0.75 på turkjøring selv i høye hastigheter. For en person som heter Rambo og sliter økonomisk - har du vurdert motorsykkel? Endret August 5, 2023 av Werther Tore Høgvold, Olaandref, Otis og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet August 6, 2023 Share Skrevet August 6, 2023 Kommer an på hvordan kjøringen din egentlig er mye småkjøring rundt i byen og sånn så havner den brått borti det forbruket der. Min ligger på 0.9 på rask butikk tur. Eller så får jeg den fort ned i 0.75 til og fra jobb. Vært nedpå 0.65 på tur.. F11 vel og merke med N53 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet August 8, 2023 Share Skrevet August 8, 2023 Det der er helt normalt på småkjøring. Jeg hadde en slik en (525 i) 2004-modell. Den brukte noe slikt og mer på vinteren - da var jeg oppe i 1,2 - 1,3. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet August 8, 2023 Share Skrevet August 8, 2023 12 minutter siden, Ove67 skrev: Det der er helt normalt på småkjøring. Jeg hadde en slik en (525 i) 2004-modell. Den brukte noe slikt og mer på vinteren - da var jeg oppe i 1,2 - 1,3. Støttes. Min E61 525i (M54B25) bruker også nærmere det på småkjøring hvis man ikke er observant og prøver å kjøre økonomisk. På E6'n i 100/110 sone snitter den dog enkelt 0.7 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet August 9, 2023 Share Skrevet August 9, 2023 Vår E39 med automat og M54b22 motoren brukte også over literen på småkjøring. Tror det minste jeg hadde på langkjøring og fullpakka for ferie med den var 0,7. Når forbruksmåleren kan gå opp til 3 liter på mila er det nok bare sånn. Det som kan hjelpe litt som folk har nevnt, er å sjekke tennplugger, filter, dekktrykk og kjørestil - men gratis blir det aldri. Du kan kanskje trøste deg med at du betaler for bruken av bilen litt pr mil fremfor mange andre som får kostnaden senere i form av turboras eller annet gøy ( har n20b20 motoren og venter bare på at turboen sier god natt - det vil skje på et tidspunkt ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 9, 2023 Share Skrevet August 9, 2023 N53 skal gå (og går) litt billigere enn M54, men det er ikke enorm forskjell, og du klarer lett å havne på 1.1 (og vel så det) på småkjøring med mange kaldstarter osv. Jeg har klart å kjøre den under 0.7 på langkjøring da, så det er mulig å få den til å gå ganske billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå