Saltkjelen Skrevet Onsdag kl. 15:06 Skrevet Onsdag kl. 15:06 Kjekt med venner som stiller opp når en trenger det! Ellers bra å se du fikk has på taklukeprosjektet, selv om du til slutt måtte ofre vippen på bakre del (som er helt greit). Det er nesten litt rart at oppsmøring av taklukemekanisme, spesielt i de tilfeller der vi har en komplisert mekanisme med to bevegelige glass, ikke er en del av ordinært serviceprogram. BrokeBoi og sveigis reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 06:25 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 06:25 15 timer siden, paukri skrev: Det skal vi nok få fikset en dag.. bare minn meg på det for jeg glemmer det Glimrende ,da hadde jeg / vi blitt glade her 😊 Men kom bort på befaring først ,for da kan vi prate litt bil og igjen 🙏 paukri reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 06:37 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 06:37 15 timer siden, Saltkjelen skrev: Kjekt med venner som stiller opp når en trenger det! Ellers bra å se du fikk has på taklukeprosjektet, selv om du til slutt måtte ofre vippen på bakre del (som er helt greit). Det er nesten litt rart at oppsmøring av taklukemekanisme, spesielt i de tilfeller der vi har en komplisert mekanisme med to bevegelige glass, ikke er en del av ordinært serviceprogram. Ja Lasse det er veldig fint det .😊 Jeg er priveligert som har mange venner rundt meg som kan både det ene og andre ,ikke minst hjelpe til . Nå er ikke jeg den personen som spør om for mye heller ,da alle er opptatt med sitt ,noe jeg har respekt for . Men det lille jeg spør ,så er folkene der og jeg prøver det samme . Du ?Det var en befrielse uten sidestykke det med takluke ,ble rett og slett kjempeglad . For når den først er der så får den være iorden og som du nevner ,jeg ofret lett vippen bak for dette 😊 Men som sagt tidligere ,hadde dette vært 6er e91 da hadde det blitt full panorama bytte tror jeg. Hvertfall nå er det iorden og med takluke og iskald klima som virker ,ser vi frem til å ta denne i bruk. Helt enig ,ganske utrolig dette med service på takluke ,og burde jo vært endel av service for lengst da disse bilene med panorama ikke var gamle før det gikk i stykker . Vet allerede da e34 begynte med disse så var de ikke gamle før tullet begynte . Og angående panorama ,så skal jeg være så frekk og spørre den lokale huggeren om han ofre et ødelagt til meg ,for jeg vil lære å plukke det fra hverandre del for del og sette det sammen igjen . Greit for meg og ikke minst hjelpe andre om noe skjer 😊
sveigis Skrevet Torsdag kl. 07:04 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 07:04 (endret) Blitt lite e91 denne uken her da hverdagen har gått med på masse opptrening hos spesialister som er viktigere enn bil 😊 Bortsett for pumpen har det vært rolig . Siden hverdagen har begynt igjen både med jobb for fruen ,så står e61 mye stille igjen og sparer seg for unødvendig kjøring ,for den har jo gått svimlende langt nå . Hele 184000 km .🥳 Og sagt det før at det er så gøy å ha en sånn type bil som faktisk er original og ikke tuklet med og ser kjip og vanlig ut ,men hel og 100% iorden . Det blir stadig mindre og mindre av de ,trøsten er jo at gode eksemplarer holder seg godt i pris og det liker jeg . Måtte ta en sjekk her igår på div: Vann holder seg . Olje helt der den skal være : Børstet bort snøen på bil bare for å ha gjort det : Og det ble en lynrask handel igår og på dekk . Jeg elsker folk som skal bare ha bort ting som ligger i veien og anser det som skrot og søppel🥳🥳. Man kan virkelig gjøre gode kjøp på feks dekk da . Må ha to nye til e91 og på den er det kun to krav : -Runde -Nok mønster til eu og litt til . Inn på marketplace og se og der står der en annonse med følgende tekst : To stk 205 55 16 med godt med mønster selges billig ! Skal bort og kom med bud . Da sender man melding selvsagt og får greie på at der er 7 mm igjen og ikke kantslitt . Spør om pris og selger bud . Vel jeg tok en sånn klassisk drittsekk bud og sa 200 for begge kan hente imorgen 😅 Kom og hent de er dine . Hvor gamle de er vet jeg ikke ,men runde uten sprekker og er Nokian så fint for meg . Igjen til denne og Combo så er det kun billig og brukt som gjelder så lenge det funker . Så når de er hentet skal sommerhjul på nå . Om bil leverer når den tid kommer så skal 17 toms på og jeg er i dialog med felger og vil ha denne typen : Enkle og holde rene og passer fint på grå e91 . Men som vanlig svares det jo sånn en gang i uken på Finn så om noen vet om sånne her i gruppen ,si ifra . Kan se ut som en dass bare de er runde . Skal lakkeres uansett og få de fine .😊 Med sånne bør det bli noe sånt : Enkelt men fint nok for meg . Endret Torsdag kl. 07:09 av sveigis Mortenej, RemyNG, HakonLimseth og 5 andre reagerte på dette 8
sveigis Skrevet i går, 11:21 Forfatter Skrevet i går, 11:21 La merke til et varsel på e61 sist den ble brukt ,men tenkte ikke noe på det igrunn før igår kveld . Varselet: At klossene bak var slitt ,visste jeg ikke var sant da de ble byttet for ikke mange km siden . Så da måtte man gjøre noe ulovlig for min del nå ,nemlig tung skruing og løfting men litt må man vel tåle 😊 Hvertfall en kjent positur endelig sier nå jeg !🙏: Og fant synderen som var slitt sensor : Da var det bare å klippe den og tvinne ledninger sammen som en Quick fix til skiver skal byttes etterhvert : Så litt div krympestrømpe ,varme osv : Stripset og gjemt : Så inn med diagnose og slette og da fikk man det man liker best: Så ned på nivå igjen : Små ting som gjør at man får sjelefred . Og trenger vel ikke si at det var morro og kjenne lukten av verktøy ,stål og wd40 igjen 😊. Det går sent merker jeg men likevel takknemlig at man kan gjøre små ting . Gårsdagens handel ligger her : Produsert i 23 ser jeg så ikke gamle . Og idag er det jo nydelig vær og selvsagt så må forrige ukes jobb brukes ,nemlig takluke og lufting : Fra terasse : Er så morro at dette virker nå 😊 Såvidt man er inntil knapp og det fyker opp og ned ,hit og dit man vil . Imorgen om været er der så vil jeg polere inni dører samt lyktene på den . Aller helst legge på sommerhjul på den men vet ikke om jeg får lagt om dekkene jeg kjøpte . Ting går gradvis fremover . viggo E34, Ampera, BimmerFan! og 9 andre reagerte på dette 12
sveigis Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Da er endelig ferdig med en drittjobb faktisk som tok tid og krefter . Polering av lykter og dørpartier . Og vi starter fra begynnelsen . Lyktene var første pri og frem med tingene: Dette: Og polere lykter anser jeg som en kosejobb ,men disse var leie . De var veldig slitt på toppen og krevde mye puss . Utgangspunkt: Andre siden: Rekkefølgen var : 400 800 1200 2000 Og igang : Klar for polering: Her var blå Rupes og KC heavy cut i to omganger avsluttet med KC polering . Ga det resutater? Vil si det : Andre siden : Uafettelig hva lykter gjør med bilen og nå ser den jo mye nyere og freshere ut: La på voks etterpå ,så får man bare fortsette og holde de vedlike 😊 Bakre potte : Etter vask og gnikk: Så til den mer omfattende jobben her . Ha det rent inni dører og partiene der liker jeg og hvertfall når det er hel ved . Så frem med denne : Her var det bare å begynne fra en kant : Dette: Og etter mye gnikk ble det som jeg ønsket : Blankt og rent ved dør: Og endelig sånn ; Bak: Etter: Dør: Ferdig : Og når man kan få Titansilber til å speile grusen er fornøyd og dette er inni døren : Summen av alt godt å få bort møkk og dritt og se at det blir fint og greit igjen . Ikke minst lett og holde rent . Ville vasket bil men gidder ikke før sommerdekk er på . Sånn,det var lørdagen nå er det niks mer bil !😊😊 Ampera, Heik80, viggo E34 og 4 andre reagerte på dette 7
HakonLimseth Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Det ble skikkelig bra 👍 Det hjelper også mye å ta inngangen rundt døra - et område som ofte blir glemt, men som gjør en stor forskjell for helhetsinntrykket. Blå Rupes-pads og Koch Chemie Heavy Cut er en solid kombinasjon. Jeg har selv brukt den på noen riper på bakluka, og det funker fjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå