Gå til innhold

Vår 24’ iX1


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, papertiger skrev:

Synes personlig Packline og Skiguard sine ser langt bedre ut enn Thule sine, om det er lov å si om et slikt onde som en takboks er. Thule sine er mer lastebokser, så om det er det du er ute etter er nok det veien å gå. Skulle gjerne hatt noe mer høyde i vår Packline NX Premium, men fungerer for bager i en høyde også. Fordelen med disse glassfiberboksene kontra plastbokser er hvor solide de er, og hvordan de tåler et kræsj. Er mye ymse ute å går der i forhold til hvordan de holder på lasten. 

Ser helt klart best ut med lave bokser hvor takstativet går igjennom boksen. Men de har ikke lastehøyde, så man får jo ikke i pose og sekk. Dessuten er disse mer "permanente" enn Thule sin som du løsner og løfter av alene, alt på 2 minutt. Thule er gode lastebokser, noen Thule har metallstang rundt kanten, Force har forsterket plast. Usikker hva Motion har. Dette stiver opp og gjør at boksen er stabil. Alle disse har tre låsepunkter på hver side, hvor alle tre låsepunktene må være 100% i lås for å få vridd om og få ut nøkkelen. Får man ikke vridd om, vel da er ikke lokket skikkelig på eller noe blokkerer et låsepunkt. En sikkerhetsmekanisme. I tillegg er det sideåpning, begge sider. Enkelt inn og utladting. Med til sammen 6 låsepunkt og feste/hengsling foran og bak som holder lokket på plass så anser jeg Thule som trygge. Jeg tar som en selvfølge at lasten blir stroppet fast oppi boksen(iallefall det av vekt). :)  Pent er det derimot ikke nei, men 🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, papertiger skrev:

Synes personlig Packline og Skiguard sine ser langt bedre ut enn Thule sine, om det er lov å si om et slikt onde som en takboks er. Thule sine er mer lastebokser, så om det er det du er ute etter er nok det veien å gå. Skulle gjerne hatt noe mer høyde i vår Packline NX Premium, men fungerer for bager i en høyde også. Fordelen med disse glassfiberboksene kontra plastbokser er hvor solide de er, og hvordan de tåler et kræsj. Er mye ymse ute å går der i forhold til hvordan de holder på lasten. 

Takboks er ikke et vakkert skue.

Har selv ingen erfaring med slikt, men litt mer plass og en plass til å kaste skiene i, høres lurt ut.

Hvorfor Thule tja, liker tanken på tilgang til begge sider, kontra bakfra som enkelte andre løsninger tilbyr.

Er Thule Flow 606 jeg har sett på @Marius2002

 

IMG_9469.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Flow er ikke dum. Får du den brukt til en fornuftig pris så peis på. Motion tok vel over for Flow og har oppgradert låsesystem. De er ganske lik designmessig. Ser noen nettsider annonserer Flow enda, mens Thule sine sider har fjernwt den. For nypris ville jeg gått for Motion. Brukt, spiller nada rolle. :) Motion vant NAF-test i 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
32 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Da kommer bilen i uke 9, litt forsinket men det får gå.

Gleder meg til å få X-drive gitt, dette har vært en heftig vinter her på Østlandet, både i form av kulde, snø og glatt føre.

Så sent men godt. 

Spennende! Gleder meg til å se hvordan bilen blir med de nye oppdateringene fra november. Dette har utvilsomt vært året hvor xDrive er bra å ha! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eier av x3 med xdrive og i3 på Vestlandet , var jeg sjeleglad for å ha førstnevnte denne vinteren. 
Hvordan er det med plass i ix1? Må inn med et barnesete og to, litt bagasje og evt skiboks, men bilen er jo litt romslig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, F25x3 skrev:

Som eier av x3 med xdrive og i3 på Vestlandet , var jeg sjeleglad for å ha førstnevnte denne vinteren. 
Hvordan er det med plass i ix1? Må inn med et barnesete og to, litt bagasje og evt skiboks, men bilen er jo litt romslig?

Ja, feil å ha RWD på en «vanlig gammeldags vinter», hadde nesten glemt hvordan disse var…

Vel, bagasjerom er vel i tall, 10 liter mindre i U11, den er også noe mindre i baksete enn G01, men den er samtidig «endel større» enn F48.
Så en mellomting mellom F48 og G01.
Så totalen vi landet på, er at plassen er stor nok for vår del.

Så i sum tilfredsstiller nok iX1 flere enn tidligere generasjoner, men du må nok prøve selv om den passer ditt og deres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her har det vært stille lenge, bilen skulle egentlig bli levert uke 51.
Så ble det levering før vinterferien, så Påskeferie.

Når det også røk, tenkte jeg derfor sommerferie var neste «mål».

Men plutselig var den på plass, mulig levering denne uken, må klargjøres og preppes litt.

 

IMG_0137.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil, tenker du er gleder deg litt når levering kommer, har handlet 2 nye biler hos Bilsalongen(nå er det èin del år siden)  og er èin utrulig go følelse å seg inn i nybilen ved mottakelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Vår 24’ iX1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...