mslello Skrevet Juli 12 Skrevet Juli 12 For en oppgradering! Helt rått, må gi en deilig følelse 🙂👏👏 mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Juli 12 Forfatter Skrevet Juli 12 4 hours ago, Dusy said: Rett og slett helt rått! Utrolig kult at du fikk dette til 💪🏽 Takk! Ja det var virkelig utrolig kult å få til. 4 hours ago, Saltkjelen said: Ja, dette var utrolig moro å få til! Ja og ikke minst å få oppleve det øyeblikket med folk som gleder seg like mye over det 3 hours ago, Tony Soprano said: Kanonflott oppgradering 👏 Cred ! Takk takk! ☺️ 3 hours ago, ///M-ini95 said: Helt rått Det er akkurat det det er 3 hours ago, E.C. said: Bra jobbet Takk takk 😊 3 hours ago, sveigis said: Dette er knall 😊 Du er flink . Takk for fine ordene. Gøy at finnes så mange forskjellig ord å beskrive denne oppgraderingen her 3 hours ago, mslello said: For en oppgradering! Helt rått, må gi en deilig følelse 🙂👏👏 Jeg satt kjørte med en stor glis til Gardermoen i går. Det er utrolig deilig følelse, sammen følelse som når jeg hentet bilen mslello reagerte på dette 1
ahj Skrevet Juli 13 Skrevet Juli 13 Har lest igjennom hele tråden og jeg er meget imponert. Dette har virkelig blitt en OEM+ bil mr.pingu reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Juli 16 Skrevet Juli 16 Helt slått i bakken av disse oppgraderingene. Her snakker vi virkelig OEM+! Komfortseter er noe helt eget. Kjørte rundt i iX3 i halvannen måned, både småkjøring og langkjøring. Sportssetene er greie nok de når du ikke er vant til annet, men å komme tilbake til komfortsetene i F11 var som å komme hjem. Så utrolig gode på langtur, det er egentlig først da du virkelig setter pris på de, gled deg! mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Juli 22 Forfatter Skrevet Juli 22 On 7/13/2025 at 12:13 PM, ahj said: Har lest igjennom hele tråden og jeg er meget imponert. Dette har virkelig blitt en OEM+ bil Takk. Bilen føler nå endelig ferdig 😛 On 7/16/2025 at 2:51 PM, papertiger said: Helt slått i bakken av disse oppgraderingene. Her snakker vi virkelig OEM+! Komfortseter er noe helt eget. Kjørte rundt i iX3 i halvannen måned, både småkjøring og langkjøring. Sportssetene er greie nok de når du ikke er vant til annet, men å komme tilbake til komfortsetene i F11 var som å komme hjem. Så utrolig gode på langtur, det er egentlig først da du virkelig setter pris på de, gled deg! 100%. De er så mye mykere enn sportseter og mye lettere å få en god sittestilling pga at man kan knekke ryggen. Sammen med comfort access er dette en av de retrofits jeg setter mest pris på. ahj og CHNilsen reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 19:55 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:55 (endret) Edit: Beklager for daffe farger på noen av bildende, har gått noe galt med konverteringen en eller annet sted. Etter så mange flotte reisebrevet har jeg begynt å føle på presse. Vet ikke om jeg er på lik nivå på dere men gjerne tar dere med på min liten roadtrip. Det er vel ikke noe bedre måte enn å teste de nye komfortseter på en bedre måte enn en god gammeldags Norge roadtrip. Det begynt med en tur til Gardermoen for å hente en kompis Utover det hadde vi ikke planlagt så mye utenom at jeg hadde en ønske å dra til Loen eller Skjolden igjen men etter en titt på værmeldingen ble det bestemt at Åndalsnes var en bedre idé. Det var allerede ganske sent når jeg plukket opp kompisen fra Gardermoen så første overnatting ble et sted mellom Røyka og Dokka langs 34. Jeg har ofte tenkt at jeg kunne tenkt meg en litt lavere bil (mer morsom) men akkurat sånne steder minner meg på hvorfor en X1 passer meg. Så bestemte vi oss å kjøre oppover til neste mål: Ridderspranget. Men selvfølgelig med en liten omvei og flere stop. Første stop ble veldig 6000 år gamle tegninger litt utenfor Dokka (Møllerstufossen) Så fortsatte vi videre til Lunde bru i Etnadal med en liten lunsj der Tiden går fort når man tar seg tid å stoppe her og der; men det var fint vær så det ble Taco på Heggenes P For så kjører videre med litt regn og solnedgang over Valdresflya. Når vi fant et sted for putte opp telt i nærheten av ridderspranget var det allerede mørkt igjen. I lyset neste dagen var spotten ikke så verst Liten tur ved Ridderspranget på morgenen for å så sette kurs mot Åndalsnes over Geiranger. Hvor vi spiste middag, tok den obligatoriske bilde og så gikk en liten tur til fossen fra den store utsiktspunktet(Ørnessvingen). 70429594-01B7-422C-8961-AF272748FCC9.mp4 Så kjørte vi videre til ferje men så møte vi på en veldig fint spot og det var regnbue i lufte, så måtte bare parkere bilen og knipse noen bilder. Dessverre synes regnbuen ikke så godt på bilde men ble likevel fine bilder og en gang til beviser dette at en X er riktige bilen for meg Så skjørte vi videre mot Trollstigen og fant dette teltspottet for overnatting kort langs veien! Når vi kom an hadde det allerede begynt å skumre og regne så vi satt opp teltet så raskt vi kunne. Det gikk ikke uten oppmerksomhet, neste morgen ble vi traktert på en kopp varm kaffe fra en hyggelig tysker som stod der med bobil. Han var imponert hvor raskt vi kunne sette opp telt så han synes det var verdt en kopp kaffe. Bilde er tatt hvor bobilen til han sånn sirka var parkert. Til høyre ser man bilveien. Til venstre våre naboer som kom enda senere enn oss. Etter en overnatting på det fine stedet kjørte vi videre til selve trollstigen, her ble det en kopp kaffe og kanelbolle samt obligatorisk bilde. Neste 3 dagene forble vi i venjedalen og gikk romsdalseggen. Vi var heldig med været (kanskje ikke når vi ankom Romsdaleggen panorama Etter noen dagen satt vi kurs mot Dovre, her ble det flere stopp langs E136 for å drikke kaffe og knipse noen bilder. Slettafossen: Stuguflåttbrua På vei mot Dovre (sirka Lesja) Ankommet i Dovre overnattet vi 2 netter på campingplass. Deilig med en ordentlig dusj etter en uke med bare bading i sjøvann og kalde innsjøer. En av de dagene tok vi turen til snøhetta den andre dagen ble bare slappe av og kose seg i de fine fjellene i Dovre. Så ble det hjem til Tønsberg igjen med selvfølgelig en obligatorisk kaffe pause på en viss sted. Ankommet hjem sa iDrive det følgende: akkurat ikke 1400km og fint kjøretid av mer enn 25 timer på 9 dager. Dermed kan jeg ikke konkludere noe annet enn at komfortsetene har bestått testen med glans. Endret Torsdag kl. 20:45 av mr.pingu laffe, Otis, sveigis og 9 andre reagerte på dette 12
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 20:26 Skrevet Torsdag kl. 20:26 Kjekt reisebrev av en flott X1! Jeg forstår hva du mener med en litt høyere bil som dette. Noen Xer er verdt å ra bare på! Dusy, mr.pingu, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Eystein Ose Skrevet Torsdag kl. 21:54 Skrevet Torsdag kl. 21:54 Artig å lese reisebrev fra "min" side av landet. Ser ut som x1’en er en ypperlig turbil! mr.pingu og sveigis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Fredag kl. 06:52 Skrevet Fredag kl. 06:52 Kjempekoselig reisebrev dette @mr.pingu 😊. Man trenger liksom ikke reise så langt for å føle at man har vært på tur ,og Norge har jo så mye fint og by på .😊 Bmw X biler er knakende fine turbiler . mr.pingu reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Fredag kl. 12:09 Skrevet Fredag kl. 12:09 Dere må ha gjort litt research før turen ser jeg, for det er ikke helt uten videre dere finner disse stedene 🙂 Nedte gang må dere ta fergen fra Geiranger og kjøre ut her jeg og @Eystein Ose holder til, så kan vi ta en felles roadtrip, mye å se rundt om kring her 🙂 mr.pingu og Eystein Ose reagerte på dette 2
Eystein Ose Skrevet Fredag kl. 12:21 Skrevet Fredag kl. 12:21 11 minutter siden, Olaandref skrev: Dere må ha gjort litt research før turen ser jeg, for det er ikke helt uten videre dere finner disse stedene 🙂 Nedte gang må dere ta fergen fra Geiranger og kjøre ut her jeg og @Eystein Ose holder til, så kan vi ta en felles roadtrip, mye å se rundt om kring her 🙂 Enig! Her er mange skjulte skatter rundtom her. Blant annet turen jeg teaset om i Snapshot tråden. Fra Hellesylt til Øye gjennom Norangsdalen er soleklart min favoritt. Så fergen fra Leknes til Sæbø. mr.pingu og Olaandref reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 14:54 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:54 17 hours ago, Saltkjelen said: Kjekt reisebrev av en flott X1! Jeg forstår hva du mener med en litt høyere bil som dette. Noen Xer er verdt å ra bare på! Ja hadde jeg hatt noe med mindre bakkeklaring hadde jeg aldri kunne komme meg inn på den første teltplassen for eksempel. Veien dit var nemlig litt trerøtter og stein, med en lav bil blir det fort problematisk. Jeg tar vare på den, akkurat byttet både indre og ytre styrestagg på begge sider og nesten hele bakstilling. Nå skal den også få ny girkasse og LCI baklykter. Mer om det i neste post 16 hours ago, Eystein Ose said: Artig å lese reisebrev fra "min" side av landet. Ser ut som x1’en er en ypperlig turbil! "Din" side er ekstremt fint, kommer gjerne tilbake. For meg er X1 helt topp turbil, romslig, litt bakkeklaring og nå også gode seter. (synes ikke de sportssetene var så dårlig egentlig). Jeg bruker den som BMW har ment den «Sports Activity Vehicle» 7 hours ago, sveigis said: Kjempekoselig reisebrev dette @mr.pingu 😊. Man trenger liksom ikke reise så langt for å føle at man har vært på tur ,og Norge har jo så mye fint og by på .😊 Bmw X biler er knakende fine turbiler . Takk Jan Helt enig x2 Man trenger ikke å dra til utlandet for oppleve noe fint her til Lands. Kjører heller E136 eller 51 enn autobahn. Og ja X biler passer veldig godt til turbruk 2 hours ago, Olaandref said: Dere må ha gjort litt research før turen ser jeg, for det er ikke helt uten videre dere finner disse stedene 🙂 Nedte gang må dere ta fergen fra Geiranger og kjøre ut her jeg og @Eystein Ose holder til, så kan vi ta en felles roadtrip, mye å se rundt om kring her 🙂 Ikke så mye «målrettet research» egentlig, men over årene har jeg samlet litt spots utenfor de vanlige turiststeder, som jeg marker på Google Maps. Også unngår jeg veier som jeg har kjørt før eller tar en liten detour uansett for å se hva man finner. Lundebru var sånn eksempel, tok bare av hovedveien fordi vi kunne Liker å utforske ze steder hvor ikke alle andre går men setter samtidig pris på de hotspots. Trenger ofte ikke å gå langt utafor de «vanlige» veiene for å finne perler. Sånn ser mitt Google Maps ut; Telt = Camp spot Furu = gåtur / Fjelltur Vanndråpe = foss Grønn flagg = Vil besøke / til senere / generelt fint Teltplassene på dette reisebrevet er de fleste oppdaget spontant ved å kjøre litt rundt utenfor de vanlig veier og holde øyene åpent Utenom Venjedalen da, siden jeg har campet der før. Neste gang skal jeg si fra, hadde vært gøy med liten felles roadtrip og det er nok ikke siste gang jeg tar meg en tur opp dit. Via Ferrata i Åndalsnes gjenstår høyt på listen. 2 hours ago, Eystein Ose said: Enig! Her er mange skjulte skatter rundtom her. Blant annet turen jeg teaset om i Snapshot tråden. Fra Hellesylt til Øye gjennom Norangsdalen er soleklart min favoritt. Så fergen fra Leknes til Sæbø. Ja Norangsdalen er nå markert som "vil besøke" her. Dette er måte jeg gjør "research" på, ofte lokale folk som sier noe som er ikke kjent og så bare markerer jeg det på Google Maps til en annet gang. Hva er også fin er at Norge har utrolig mange brune skilt, bare følg de og se. Mange perler som er ikke kjente men likevel har sånn brun skilt. Eystein Ose og Olaandref reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå