Gå til innhold

Garantiutløpstest hos Viking.


 Share

Anbefalte innlegg

Fikk denne på mail fra If i går.  Er det noen som har erfaring med dette, og om det er verdt å ta dette hos de? G20en min fyller 5 år i desember, og tenkte kanskje dette kunne vært en idé 🤔 

IMG_20240612_072202.thumb.jpg.66d8823c6906f73124a3f10d1bbfbd06.jpg

https://www.vikingredning.no/kontroll/garantiutlopskontroll-if?utm_campaign=b2c_24_campaign&utm_content=re&utm_term=110748084736&eid=1e0111ea-f46f-4aa0-9ea0-4a639d2b55e9&utm_source=mapp&utm_medium=email

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren som jeg kjøpte min F48 fra hadde gjort det hos NAF, de fant ingenting men som kjøper var det vel greit å vite :)

litt usikker hva de tester og finner ikke tilbake mailen, dessverre. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dette hos NAF og fikk utbedret skifte av knirkeforinger som hadde gått 180k km. Er jo mest en trygghet, men har lest om folk som har forskjellige erfaringer. Spørs jo hvor flinke de er på verkstedet du tar testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, F25x3 said:

Kan man ikke ta dette hos forhandler? Eller er det bukken og havresekken? 

Det er vel å avdekke om forhandler må utbedres noe eller ikke. De tjener mer penger når du / forsikring må fikses det etter garanti er utløpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke snakke for Viking sin, men NAF sin er noe av det mest patetiske jeg noen gang har opplevd. Skrev om det på en annen post for noen år siden.

" Jeg tok NAF garantiutløpstest av bilen min i Mai 2021 for 3000kr og kan ærlig si at det ikke var verdt det... De sjekket ikke så mye, de sjekket noen foringer, tykkelsen til dekkspora, karosseriet, batteri ladinga mens bilen var på og det var det. Jeg trodde at det kom til å være litt mer "dybde" i testen, men de fortalte meg ingenting som jeg ikke allerede viste. De åpnet ikke en gang plastikk lokket for å komme inn til batteriet for å sjekke idle tilstand, de klarte ikke å finne lade kabelen som kom med bilen når den satt tydelig i original veska i bagasjerommet, og når jeg spurte dem om motoren hadde register kjede eller register reim så sa de "vet ikke". IMO Bortkasta penger, de gjorde ingenting på den testen som jeg ikke allerede gjorde den timen jeg hadde bilen på testkjøring før jeg kjøpte den. I senere tid så har jeg snakket med flere andre som har hatt dråpedannelse i baklyktene og fått de byttet på nybil garanti, men det nevnte heller ikke NAF selv om de originale LCI baklyktene mine var fulle av kondens og dråper. Dette var hos NAF Fredrikstad, og jeg kommer aldri til å dra dit igjen. Når jeg klaget til NAF kundeservice så fikk jeg heller ikke pengene tilbake selv etter jeg forklarte hvor dårlig jeg synes testen var, de bare støttet det testeren gjorde. De støttet til og med det at NAF Fredrikstad ikke en gang klarte å skru av plastikk lokket til batteriet for å måle idle tilstand... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MagnusAG99 skrev:

Jeg kan ikke snakke for Viking sin, men NAF sin er noe av det mest patetiske jeg noen gang har opplevd. Skrev om det på en annen post for noen år siden.

Samme som jeg opplevde, 2x prisen av EU og 1/3 av jobben. De titta og det var det. Enden på visa ble at jeg brukte an dag på å sjekke ALT mulig smått og stort og ga beskjed til forhandler at jeg mener dette og dette ikke er som det skal. De retta endel, men mye forklarte de bort med bla bla og regelrett juging fant jeg ut i ettertid. Nb! Ikke BMW. Da ville jeg reist innom Alf Lie eller Netlandet for å få en ordentlig gjennomgang, du kan notere ned hvis de ikke vil gi deg ett dokument ( kan jo være policyer som må hensyntas)

Endret av PIIIPower
Mer tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dette hos forhandler. De får betalt fra BMW Norge for evt reparasjoner og har ingen egeninteresse av å underrapportere ting. Kostet ca 3000kr, mener jeg å huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er man noenlunde oppegående selv og har mulighet til å ta en titt rundt og under bilen, inklusive det å skru av deksler for å sjekke etter lekkasjer/rust og bruke brekkjern på litt foringer så er mye gjort sammenlignet med en slik test.

For en person som må google seg fram for å ikke putte spylervæska inn i ekspansjonstanken er det selvfølgelig langt mer fordelaktig med en slik test for 2500 kr. Det er nå knapt noe arbeid eller delebytting som kan utføres for denne summen, så om testen avdekker noe som helst er de pengene veldig fort tjent inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Tja, er man noenlunde oppegående selv og har mulighet til å ta en titt rundt og under bilen, inklusive det å skru av deksler for å sjekke etter lekkasjer/rust og bruke brekkjern på litt foringer så er mye gjort sammenlignet med en slik test.

For en person som må google seg fram for å ikke putte spylervæska inn i ekspansjonstanken er det selvfølgelig langt mer fordelaktig med en slik test for 2500 kr. Det er nå knapt noe arbeid eller delebytting som kan utføres for denne summen, så om testen avdekker noe som helst er de pengene veldig fort tjent inn igjen.

For min del fant NAF ingenting, men skulle jeg har reparert alt jeg fikk hadde det kosta meg over 75.000 en måned etterpå. Testa forhandler og de fant noe småplukk til ett par 1000 før jeg kom med lista... Rart folk er skeptiske til verksteder?

Selv om merker gjør det bra, er det generelt dårligere med de som fronter merket (merkeverksted og distributør) og verksteder, f.eks havner NAF laaangt nede på lista her; https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2023/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...