Øyvind L. Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 10 timer siden, E.C. skrev: Jeg har vært i BMWCCN siden 2015 og alltid hatt medlemsskapet registrert hos både GS og Koed. Jeg registrerte meg hos Koed kundeklubb for to år siden, men det virket ikke å gi noe utslag på prisene utover BMWCCN-rabatten. Jeg lurer litt på om de har flere nivåer av rabatt. Vi har hatt noen diskusjoner her på forumet hvor jeg tidligere opplevde at GS pleide å være billigst, mens andre opplevde at Koed var billigst. Nå er jeg selv blant sistnevnte. GS har dog fordelen med gratis frakt ved kjøp over 500kr, så mindre bestillinger kan være aktuelt å sjekke ut begge steder siden Koed fort blir opp mot 200 kr i frakt. Det er også litt forvirrende hos Koed at det ikke er noe sperre for når du kan velge "pakke i postkassa" for billigst frakt. Jeg vil jo helst bestille (ærlig) og bli ferdig og få pakken raskest mulig, men ikke betale mer enn jeg må. Så her kunne de kanskje ha kjørt litt mer "flat frakt". Mener de har 3 rabatt nivåer hos Koed. mr.pingu og Sand1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 (endret) Hos meg er altid GS billigere enn Koed, registret CCN-rabatt / konto på begge 🤔 Her forresten ikke hatt noen problemer med GS men aldri trengte å returnere noe. For små greier som klips pleier faktisk lokal Bilia å være billigst med CCN-rabatt, slipper frakt og garantert levering* onsdag (bestillinger før mandag kl 10.00) eller fredag (bestillingen før kl 10.00 onsdag) *: Med mindre man skal ha EGR-kjøler Endret September 2 av mr.pingu Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Dessverre er de som alle andre som blir stor. Da GS startet, eller de første årene iallefall var servicen upåklagelig. Jeg har fått åpnet dørene etter stengetid i Bud fordi "vi har litt papirarbeid uansett, så du kan bare komme inn å se". Jeg fikk feil startmotor til E36 og fikk bytte inn uten problem. Det samme med noen baklykter som ikke var slik jeg så for meg(den tiden Seidel og Rieger var poppis), fikk byttet til noen originale. Høydepunktet var alltid når GS-katalogen kom på vårparten og man så igjennom alt fra frontfangere til spoilere hva man ønsket seg. Jeg hadde lyst på Rieger Infinity II med M-tech bakfanger den gang. Tror stoltheten berget seg til dags dato da Infinity ikke er så ulik M-tech/M3-frontfangeren. Uansett, det var kjekt å dra til Bud. Frontfangere, lepper, felger og lykter fylte veggene. De hadde stylede biler inne i lokalet for show som ble byttet ut ved jevne mellomrom. Hvem glemmer vel E36 Cab Seidel som gjorde at den så ut som E46? Husker også da de tok inn K-Sport bremser, de ble vel aldri godkjent til gate(?), men de oransje kalipterne lyste opp når en kom inn og man fikk en "vil ha"-følelse. Good times. Jeg var på omvisning hos GS i Bud i fjor, fikk se på lageret deres, fikk se plukkemaskinen og egentlig hele prosessen. De maskinene/robotene som de har er imponerende og de får effektivisert plukkingen. Men som de sa på GS, det er mer og mer fokus på bilpleie og verksted(herunder også dekk og felg). Folk bestiller bilpleie som aldri før. Så til tema, jeg opplever også at GS har mistet sjarmen. De har mistet kvalitet på kundebehandlingen og tydeligvis da også reklamasjon. Det er ikke det samme å besøke GS i Bud idag, det er kjekt, men ikke det samme. Foruten bilpleie, som er godt representert i butikk og til en lavere pris enn på nett(tok en stikkprøve). Bavaria er like greit å besøke, der står det iallefall biler utstilt og er ikke langt unna GS i merchandise utstilt. Jeg liker GS, da de er lokal, men de lever nok på gode minner. Noe må skje iallefall. Dette skjer alt for ofte med de som blir stor. Hvis vi ser på høytrykkspylermerke AVA, så er det samme greiene. Liten og vil bygge seg opp - bunnsolid kundeservice. Blitt stor, servicenivået daler i takt med antall solgte maskiner. Ellers er jo GS-treffet hyggelig. Nå har jeg ikke vært der på år og dag, men byen og omegn fylles med freshe biler som man ikke ser hver dag E.C., Sand1, ///M-ini95 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 1 hour ago, Rune-K said: Alternativet til originaldeler er jo og stikke bortom merkeforhandleren og bare bestille det du skal ha. Med BMWccn rabatten så ligger man omtrent på prisene til Koed Sett vekk fra at BMWCCN ikke har greid å forhandle en rabatt hos alle merkeverkstedene til BMW i Norge. Så om du sitter med Sulland slik som meg så får ikke du noe rabatt med mindre du skal prøve deg på koseprat med selgeren. Det synes jeg faktisk er litt dårlig av BMWCCN. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Akkurat nå, E.C. skrev: Sett vekk fra at BMWCCN ikke har greid å forhandle en rabatt hos alle merkeverkstedene til BMW i Norge. Så om du sitter med Sulland slik som meg så får ikke du noe rabatt med mindre du skal prøve deg på koseprat med selgeren. Det synes jeg faktisk er litt dårlig av BMWCCN. Ikke noe problem med rabatt hos Sulland i Sarpsborg. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Ja, Sulland Østfold er de eneste med avtale, oss andre har ikke det. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Jeg var vel aldri handlet stort hos GS pga deres prisnivå og uoversiktlige nettside. Men jeg har vært god kunde hos Koed og kan egentlig bare anbefale dem, meget bra kundeservice også. Det er liksom en plass det går an å ringe til og de tar faktisk telefonen når du står fast og trenger hjelp til å finne noe. Jeg fikk en vindusheis til E39en som jeg monterte, ved testing så hoppa vaieren av. Dette reklamerte jeg på og etter noe tid så fikk jeg refundert pengene for varen. Jeg kunne jo i prinsippet ha montert den feil og det hele kunne vært min skyld, nåe var ikke dette tilfellet med de ordnet likevel opp. Så jeg handler mine BMW deler hos Koed eller rett og slett hos Bavaria, ofte så er merkeforhandler vel så greit. Iallfall når man trenger ting fort, hadde lakkerer i gang på å ta bakluka på E39en og da ble det oppdaget at den løftbare glassluka...eller ramma glasset sitter i var long gone pga rust. Bavaria skaffet ny på 24 timer.. mr.pingu, sveigis og Sand1 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Har brukt GS mye, men jeg bruker alltid og søke opp delene på realoem og legge det direkte inn i handlekurv selv, da vet jeg nøyaktig hva jeg får, når jeg får delene da så dobbelsjekker jeg at jeg har fått riktig, har også kjøpt en del av Koed. Marius2002, mr.pingu og Sand1 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 (endret) Ref kommentaren om at Brakes er samme gjengen som GS. Jeg så etter EBC bremseslanger, på Brakes sin nettbutikk kom det opp to varianter, men uten delenummer (se bildet), så det var ikke lett og navigere. Så jeg ringte og spurte hvilke jeg skulle bestille. Bestilte da den jeg ble enig med selgeren om at var riktig til min bil. Når bremseslangene kom var det så klart feil. Og hvem sin feil var det? Jo det var så klart min feil, og at jeg hadde snakket med de på telefonen før kjøp kunne ikke stemme 🤯 Og ikke hadde jeg brukt reg.nr. 🤠 Fikk kranglet meg til retur, noe som skulle vært en selvfølge i slike tilfeller. Endret September 2 av A.A mr.pingu og Sand1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 2 Forfatter Share Skrevet September 2 Oi dette var virkelig et tema som ikke har kommet frem i lyset. Det er tydelig at det har vært endel folk innom reklamasjons avd til GS Bildeler. Tydligvis har det vært et stort antall som har hatt samme erfaringen som meg. Dette var ikke ment for å henge/”Oute” GS jeg føler det har kommet mye bra utfordringer som GS burde jobbe videre med. Vi som kunder har makta over inntjeningen demmes. Jeg mener at riktighet og saklighet er viktig i en slik sammenheng dette føler jeg dem ikke har klart i fra GS. Jeg veldig stor forståelse av at ting kan gå galt, feil kan skje den beste. Jeg har gjort feil før og kommer til og gjøre det igjen. Jeg hadde vært veldig i møte kommende ved et forslag til en løsning. Det er jeg ikke lenger. Nå har irritert meg over dette i en uke. Først i dag har jeg fått mail i fra IT at de ønsket og se på saken. Men ingen ting om løsning. Jeg er ikke avhengig av å handle fra GS. Så jeg er ikke redd for å gi dem tilbakemeldinger som kommer frem her. Jeg vil si at det er absolutt noe som kommer demme til gode. mr.pingu og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marlo Skrevet September 3 Share Skrevet September 3 (endret) Har brukt GS mye selv og har ingen dårlige erfaringer. Kun returnert en gang og det gikk smertefritt, men da hadde ikke delene vært montert. Stort sett billigere enn KOED også når jeg har sjekket(CCN rabatt begge steder)+raskere frakt er min erfaring. Det jeg misliker er at det ikke lenger er mulig å søke via delenr, her er KOED bedre. Synd å høre om dårlige erfaringer og at de ikke vil ordne opp for feil de selv er ansvarlige for. Men bra at det kommer frem. Håper de ser dette og skjerper seg, viktig å ta vare på gode kunder. Endret September 3 av Marlo Skrivefeil Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 3 Share Skrevet September 3 @Marlo: du kan legge til (søke) varer via delenummer i kassa. Marlo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 3 Share Skrevet September 3 1 time siden, E.C. skrev: @Marlo: du kan legge til (søke) varer via delenummer i kassa. Verdt og nevne at dette ikke fungerer med mobilen, selv om man har valgt sider for datamaskin i innstillingene i nettleseren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 3 Share Skrevet September 3 Ja, du får heller ikke opp "Væskemengder" via mobil uansett hva du gjør, noe som er ganske kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet September 3 Share Skrevet September 3 15 minutes ago, Haug530D said: Verdt og nevne at dette ikke fungerer med mobilen, selv om man har valgt sider for datamaskin i innstillingene i nettleseren. Sett prosenten (tekststr) ned og snu telefonen 90grader da går det an. Veldig tungvint… Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå