Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 14.2.2025 den 10.43, Eystein Ose skrev:

Jeg kjøpte denne i April i fjor:

https://www.finn.no/mobility/item/333749477

Fikk den for 340k, men ved levering viste det seg at ene drivakslingen foran var gåen. Selger dekket heldigvis dette. Utenom det har det vært problemfrie 10 000km i mitt eige hittil. Strålende fornøyd og planlegger å ha bilen en del år. 

Har nå montert senkefjærer fra ACS.IMG_6769.thumb.JPG.56b0a2613621a9354f07d00fe9159c41.JPG

Ser ut til å være ett godt kjøpe dette, håper jeg kan gjenskape det! Mer «fornuftig» pris der enn hva som ligger ute nå. Kledelig med senken🤩 

Skrevet

Ja er svært fornøyd hittil. Det er naturligvis litt småplukk jeg gjerne burde vært foruten, men sann er det når det er en bruktbil. Fikk lakkert opp alle 4 dørene på rustgaranti med BMW i fjor sommer.

Denne låg faktisk ute veldig lenge, men da til 400++. Jeg noterte den når jeg begynte letingen, men ble ikke vurdert siden den var over budsjett. Etter hvert justerte han ned til 370 og da bydde jeg 340. Ser føre meg folk var litt skeptiske siden den sto et stykke nord. Men det ordnet seg med Hurtigruten fra Bodø-Ålesund.

Skrevet
På 16.2.2025 den 15.43, Gustav C. skrev:

R6, Touring, ACC, Adaptive led lys, komfortseter, oppgradert anlegg og km stand under 150.000 km er mine krav nå fortiden. Jeg ser på fra 2014 og oppover.

En 530d F10/F11 som bikker 400.000 solgt av privatperson virker stivt priset i mine øyne. Lav km stand burde ikke trumfe over 535D/M550D og blir for liten prisforskjell opp til G30 530d. Ikke glem at M5 F10 går for 500K nå så at han skal få 430K er urealistisk.
Jeg hadde send selger linken på den over, nevnt at den gikk for 340K i fjor også lagt inn bud på 300-340K avhengig av hva som har vært skiftet nylig og tilstand på hjulsett osv. Han sier garantert nei, men etter null respons så i en måned eller 2 så kan det for hende han ringer deg opp igjen 😁

Han har bud på 370 alt, så den går ikke til meg denne gang

Skrevet
8 timer siden, Eystein Ose skrev:

Ja er svært fornøyd hittil. Det er naturligvis litt småplukk jeg gjerne burde vært foruten, men sann er det når det er en bruktbil. Fikk lakkert opp alle 4 dørene på rustgaranti med BMW i fjor sommer.

Denne låg faktisk ute veldig lenge, men da til 400++. Jeg noterte den når jeg begynte letingen, men ble ikke vurdert siden den var over budsjett. Etter hvert justerte han ned til 370 og da bydde jeg 340. Ser føre meg folk var litt skeptiske siden den sto et stykke nord. Men det ordnet seg med Hurtigruten fra Bodø-Ålesund.

Det er klart med bruktbil, det kommer man vel ikke foruten. Med mindre man kjøper tilnærmet ny-bruktbil. Rust på alle fire dørene faktisk.. godt du fikk det på garanti da. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Faulken said:

Det er klart med bruktbil, det kommer man vel ikke foruten. Med mindre man kjøper tilnærmet ny-bruktbil. Rust på alle fire dørene faktisk.. godt du fikk det på garanti da. 

Det er det såkalte sink-slipp problemet på F10/F11. Prøv å finn en som ikke har fått utbedret, det vil være tilnærmet umulig. Noen her inne har til og med fått nye dører pga individualfarge som har vært vanskelig å matche. Min var allerede utbedret når jeg kjøpte den. 
Det går vel egentlig på lakkgarantien som er 5 år, men på denne problematikken har BMW utvidet garanti til 12 år, samme som rustgarantien. 

Endret av papertiger
Skrevet

Prater med en som har en 550d nå, sier nå at han aksepterer 380. Egentlig utstyrsnivå som får meg tilbake til 550d https://www.finn.no/389730687

tenker å prøve mer pruting

3 eiere og full historikk fra bavaria

tanker? Føler kanskje litt jeg ikke helt klarer å holde den «nye» mer fornuftige bilkjøp strategien. 

Skrevet (endret)

Nydelige farger og utstyrsliste. Skjønner godt at du mister hodet for denne.  Trenger bare en titt i "snapshot of the day" tråden og se @Saltkjelen sin bil for å se hvor nydelig denne fargen er sammen med senk og BMW-felger.

Har jo en kilometerstand som gjør det mulig å tegne maskinskadeforsikring hos IF fortsatt også selv om det sikkert er en ganske dyr bil å ha sånn dekning på. IFs "Bruktbilgaranti" kan jo være et alternativ også for å holde på nattesøvnen de første 6/12mnd. Kanskje et alternativ til videre pruting å få selger til å dekke det - vil tro selger også ser fordelen med en slik forsikring.

Endret av laffe
Skrevet
4 timer siden, laffe skrev:

Nydelige farger og utstyrsliste. Skjønner godt at du mister hodet for denne.  Trenger bare en titt i "snapshot of the day" tråden og se @Saltkjelen sin bil for å se hvor nydelig denne fargen er sammen med senk og BMW-felger.

Har jo en kilometerstand som gjør det mulig å tegne maskinskadeforsikring hos IF fortsatt også selv om det sikkert er en ganske dyr bil å ha sånn dekning på. IFs "Bruktbilgaranti" kan jo være et alternativ også for å holde på nattesøvnen de første 6/12mnd. Kanskje et alternativ til videre pruting å få selger til å dekke det - vil tro selger også ser fordelen med en slik forsikring

Det ser brutalt vakkert ut! Må få på noen  bmw felger hvis det blir kjøp

Kan være 9000,- billige kroner for 6/12 mnd  garanti gjennom IF for å sikre nattesøvnen. Venter på mer service info fra selger, han virker klar for å selge bilen og vil helst sikkert slippe noe ansvar. Forsikring blir sikkert en del på en sånn bil ja.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...