Werther Skrevet i går, 20:48 Skrevet i går, 20:48 On 2/24/2025 at 8:31 AM, KireS said: Krav til bil: - Plass til 4 - Høvelig driftsikker uten mye skruing da den i utgangspunktet skal fungere som bil nr 2 i sommerhalvåret, så enten vinterlagre eller selge til høsten for å kjøpe en elbil kjøre i vinter. - Budsjett; 250k. Holder jeg meg til det kan jeg vinterlagre og kjøpe noe annet å kjøre på vinteren. Skal det være helårsbil kan det økes. - Bensin En cabriolet gir veldig mye "billig" kjøreglede. En 2+2 er også mye lettere å leve med i hverdagen enn en 2-seter uavhengig om du skal ha med to barn - veldig kjekt å ha tilgang til bakseter for å slenge ryggsekker, bæreposer og diverse baki istedenfor å måtte bruke bagasjerommet. Helårsbil som kan kjøres i saltlake og brukes uten å bli hysterisk - E93 325/330i bensin. Sommerbil - E46 330Ci eller E36 323/325/328i. Jeg tror du får mye mer utbytte av sommerbil-opplevelsen hvis du kjøper en "old school"-bil fra 90-tallet. 2000-talls BMW slik som E93 eller 6-serie tror jeg lett kan bli for komplisert og ødelegge litt av kosen. Hadde en Z3 i nesten 6 år, og den deler jo mye med E36. Lite kompliserte biler med bra og billig deletilgang, og så lenge de har strøm og bensin funker de ganske greit uten store problemer. Har også den gode gamle BMW-følelsen. Kan hende E36 cab kan være noe for deg. Et annet alternativ er Mercedes W124 (A124) cabriolet. God plass i baksetet og bra byggekvalitet - gir klassikerfølelse samtidig som den er relativt trygg og solid. Ron Jeremy reagerte på dette 1
KireS Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Takk for dine betraktninger @Werther. Enig med dine betraktninger ang E93/E63. E36 har aldri helt fenget meg så heller muligens mot E46. Har hatt to E46 tidligere men disse var uten sekser.
Fredrik 90 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 1 time siden, KireS skrev: Har hatt to E46 tidligere men disse var uten sekser. Sekser er helt essensielt for E46 opplevelsen, det er iallfall helt klart. sveigis, KireS og tambur4 reagerte på dette 3
Ron Jeremy Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Sekser er helt essensielt for E46 opplevelsen, det er iallfall helt klart. Det gjelder dobbelt eller trippelt ifht takløs bil. Ser det er noen takløse 2+2 med diesel firer, det er jo skandaløst. Er det noen plass hvor sansene spiller, er det i cabrioleter. E46 med I6 er en nydelig kombo, stofftak men moderne nok. sveigis og Fredrik 90 reagerte på dette 2
StigJ Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Her er det ingen tvil! Alpinaen til @tambur4 😍 Ultimate sommerbilen med plass til fire 👍 sveigis, Ron Jeremy, Orjan og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå