Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 2/24/2025 at 8:31 AM, KireS said:

Krav til bil:

- Plass til 4

- Høvelig driftsikker uten mye skruing da den i utgangspunktet skal fungere som bil nr 2 i sommerhalvåret, så enten vinterlagre eller selge til høsten for å kjøpe en elbil  kjøre i vinter.

- Budsjett; 250k. Holder jeg meg til det kan jeg vinterlagre og kjøpe noe annet å kjøre på vinteren. Skal det være helårsbil kan det økes.

- Bensin

En cabriolet gir veldig mye "billig" kjøreglede.  En 2+2 er også mye lettere å leve med i hverdagen enn en 2-seter uavhengig om du skal ha med to barn - veldig kjekt å ha tilgang til bakseter for å slenge ryggsekker, bæreposer og diverse baki istedenfor å måtte bruke bagasjerommet. 

Helårsbil som kan kjøres i saltlake og brukes uten å bli hysterisk - E93 325/330i bensin.  

Sommerbil - E46 330Ci eller E36 323/325/328i.

Jeg tror du får mye mer utbytte av sommerbil-opplevelsen hvis du kjøper en "old school"-bil fra 90-tallet.   2000-talls BMW slik som E93 eller 6-serie tror jeg lett kan bli for komplisert og ødelegge litt av kosen.    Hadde en Z3 i nesten 6 år, og den deler jo mye med E36.  Lite kompliserte biler med bra og billig deletilgang, og så lenge de har strøm og bensin funker de ganske greit uten store problemer.  Har også den gode gamle BMW-følelsen.  Kan hende E36 cab kan være noe for deg. 

Et annet alternativ er Mercedes W124 (A124) cabriolet. God plass i baksetet og bra byggekvalitet - gir klassikerfølelse samtidig som den er relativt trygg og solid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...