F25x3 Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Heihei, tenker bytte ut den gamle purka med en nyere purke (2012’ x3 i dag). Diesel eller bensin, ikke hybrid, må kunne trekke henger (gjerne 2,4 eller der omkring). Gjerne litt mer sportslig enn x3, men liker plassen. Synes 4-serien er litt kul, og en 3 liter hadde vært gøy (men det koster). Trenger ikke noe spesielt ekstrautstyr, for eks manuelle seter men vanlig cruisekontroll er kjekt. Dette blir ‘min’ bil så her er det ikke like strenge krav som for nr 1! 😁 God sommer 😊
*MrB* Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Du må på X for å trekke 2.4 tonn. Selv F1x er ikke godkjent for mer enn 2 tonn. F34 ligger vel rundt 1800kg.
Fredrik 90 Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Mitt standardsvar her er som vanlig verdens beste bil…5-serie Touring med treliters diesel og xDrive. I dette tilfellet en F11 530d xDrive, litt mindre hengervekt men hva er det som veier 2,4 tonn som du absolutt må dra rundt på? Kan jo foreslå E70 30d også men de begynner å føles veldig gamle nå synes jeg. Problemet her er at det skal være en små sportslig bil som må kunne trekke 2,4 tonn, det finnes ikke. Eystein Ose reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet Juni 27 Forfatter Skrevet Juni 27 Er ikke så bastant på 2,4 tonn, men aldri feil å ha muligheten for å dra noe tungt. Dette blir bruksbilen så fint om den tåler det og er godkjent for det, men det er sjeldent det er nødvendig. X drive er veldig alright på vinterstid når snøen først kommer, da er det mulig å komme seg frem der andre spinner. 530 er nok kanonbil men vil tro det blir dyrt? Kan nok funke med en b47 for mitt bruk. Men allslags luftfjæring osv er helt unødvendig for mitt bruk og behov. Litt spartansk er ønske.
Skulebollen Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 740d har 2,2 tonn og er det soleklare valget her 😊 får en flott f01 for den prisen, ingen forståelse for grunnen til og velge en like dyr f10. fupsaker reagerte på dette 1
laffe Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 (endret) Vet ikke helt hva slags preferanser du har på årsmodell og kilometerstand, men antar du vil ha nyere bil enn dagens X3 og kanskje ikke alt for høy kilometerstand. Synes 4-serie virker ganske fornuftig jeg, mye fine biler tilsalgs, men vanskelig å finne noe bra med 6er innenfor budsjett. Men selv ville jeg fått mye glede med en 4er i disse. G20/21 3-serie fra 2019 og utover kan jo kanskje også være et bra alternativt til 4-serie selv om du kanskje må opp mot 400 000 for å finne et ok eksemplar. Blir jo et hakk nyere karosseri enn 4-serien. En nyere X3 kan jo kanskje også være et bra valg om man prioriterer hengervekt foran sportslig jeg. Ikke så mange av de i prisleiet 350 000, men denne nærmer seg jo: https://www.finn.no/401863817 Endret Juni 27 av laffe
F25x3 Skrevet Juni 28 Forfatter Skrevet Juni 28 Takk for tips 👌🏼 7-serie fant jeg noen fine men km og år spiller litt inn, vil ha litt nyere enn 2012 og prisen bør ikke være så langt unna 350’. Fin x3 og kunne fint kjøpt en slik igjen, man blir vandt med det man kjører og disse fungerer bra til mitt bruk. Kanskje litt høy km? Kikket selv på en 2015 til 349’x med 102’km , den ligger på Finn, men prismessig synes jeg den kommer dårlig ut om man sammenligner med den du linka til her. 3 år nyere og litt lenger km.
Ron Jeremy Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 Vil du ha en spartansk bil som du sier og 5 serie blir for dyr. Ville jeg vel ikke kikket så mye på en 7 serie..? 3/4 serien med F3* chassi med anstendig specs og drivlinjen er jo en glimrende løsning i så måte. En GC evt en F31 touring, 16’ og nyere ville jeg kikket på, da får du fremdeles en moderne (nok bil) med kjøreglede, lekkert utseendet (subjektivt dog) og en bil som kan gjøre «alt». fupsaker reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 Ligger en fin 330i xDrive GT til budsjettpris. https://www.finn.no/mobility/item/413456473 Men tilhengervekten drar ned?.. du må opp på 5/7/X5 for å få 2t +.
laffe Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 32 minutter siden, Marius2002 skrev: Men tilhengervekten drar ned?.. du må opp på 5/7/X5 for å få 2t +. De fleste G01/02 X3/X4 drar vel 2.4t også.
Marius2002 Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 9 minutter siden, laffe skrev: De fleste G01/02 X3/X4 drar vel 2.4t også. Ja, jeg trodde disse var utenom budsjett. Men ser 20d fås fra ca. 350 laffe reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet Juni 28 Forfatter Skrevet Juni 28 Det var en lekker bil Marius! Nå er den inaktiv så er kanskje solgt da. Skal kikke på 3/4 serie, tror disse og x3/x4 er aktuelle biler. X5 kan bli nr 1 bil neste gang 😊
Ingvaldsen Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 (endret) På 27.6.2025 den 13.49, F25x3 skrev: må kunne trekke henger (gjerne 2,4 eller der omkring). g11 740d å 750d trekker 2,3 tonn.... og jeg så ikke at andre har komentert så dette ble dobblet opp men på f01 som er innenfor ditt budsjett så er det maks 2100kg på alle diesel, mens 750i og oppover er 2,3 tonn. Endret Juni 28 av Ingvaldsen
F25x3 Skrevet Juni 28 Forfatter Skrevet Juni 28 Ja jeg må kanskje gi retrett på 2,4 tonn 😊 Hengerfeste og 1600+ kg holder nok til det meste! Marius2002 reagerte på dette 1
teerex Skrevet Juni 28 Skrevet Juni 28 Model Y altså papertiger, fupsaker, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå