Gå til innhold

Evopower

Medlem
  • Innholdsteller

    3808
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Evopower vant dagen sist Desember 17 2022

Evopower hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Evopower

  • Bursdag 09/14/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    530xd

Nylige profilbesøk

9421 profilvisninger
  1. De var ikke noe serviceinnstilt, noe som ble rapportert til trf. Uelamd er klart nærmest meg, men de sluttet å svare, så jeg måtte dra bilen på henger til østlandet for å få det utført 😅
  2. Det er helt rett. For meg er trf og quickfix det samme. Men selvfølgelig driver jo trf med sitt, om ikke ute på markedet i den grad. Mine kommentarer gjelder quickfix og ikke trf alene, selv om produktet som ble levert var trf sitt.
  3. Trf var vel ute å informerte om at driften var lagt ned. Trf og skryten der var grunnen til at jeg valgte dem selv i sin tid. Plusser: Bra kvalitet på mekaniske deler som downpipe, egr delete og utført arbeid. Minus: Vanskelig å få tak i (flere måneder for å få kommet til enighet om tid og sted) samt at jeg hadde forventet enda mer av draget i 530d etter dpf delete og steg 2. Den var mer enn kvikk nok, men var ikke noe m5 skyv liksom. Det kan skyldes dårlige dyser på motoren jeg hadde, det vet jeg ikke. minuset med å velge en lokal garasjetrimmet som levrer chiptuning (og dette er kun min egen mistanke) er at disse tar bare de eksisterende filene og booster alt et hakk opp. Uten å kjøre dynotester og stresstesting på hver enkelt modell i forkant. Eksempel: mer diesel = mer sot og tettere dpf etterhvert.
  4. Vært å sett på denne i butikken, og fargen er nydelig. Vireklig en bil å velge dersom man vil ha noe annet enn sort skinn (gjesp).Men det kommer fra meg som liker gamle jaguarer og italienere (ekte og farget skinn), brune skinnsofaer og antikke møbler, mer enn nymotens funkishus og minimalistisk design. De fleste andre har nok annen smak enn meg, dette gjør at bilen har ligget ute lenge. samt at 430i nok ikke er optimal. Bedre med 440i eller 320d 190hk. 430i havner mellom to stoler for meg, selv om den jo er kvikk for all del.
  5. Fine felger og x1 er en litt undervurdert bil gummien er kanskje 5 eller 10 i profil for små på 225 dekkene? Hadde kledd noe som fyller hjulbuene mer.
  6. Kjedelig når man sto på posten med en pakke fra autodoc til 9000kr ink mva, og fikk beskjed om å betale over 2000kr i mva oppå der igjen. Kan jo ha skjedd feil i postvesenet og. Og dette var i 2018. Har ikke brukt autodoc etter det
  7. Må alltid betale ekstra mva når jeg henter autodoc pakker hos posten, selv om ordren sier inkl mva. Hvorfor, har jeg aldri forstått. Og frakten er dyrere. Så totalen blir dyrere enn tilsvarende deler hos eurodel (min erfaring) i tillegg har det vært 2 tilfeller av feil leveranse fra autodoc, og vanskelig returprosedyre. Mens eurodel har levert rett hele veien (så langt)
  8. E60 uten xdrive bør ha et20. Så med et32, da tenker jeg at du bør ha 15mm spacer på
  9. Oljetemp henger ofte litt etter kjølevæske temp. På en vw t6 jeg har kjørt så er det oljetempmåler så her ser jeg at når motoren blir 90 grader på vannet, så er olja 50-60. Deretter siger olja oppover til 90-100 grader. For å dra på med en motor så har jeg alltid tenkt at vann og oljetemp må være over 75 grader. Så gjerne la motoren komme opp til 90 grader, vent 10 minutter ekstra for å la olja komme etter i temp. Så kan man dra på. Hva som er å dra på, er vel øyet som ser. Jeg er aldri over 2000 o/min før nådde 50 grader, deretter 2500 til nådde 80 grader. Herfra vil jeg si alt under 4000 er "normalt" og alt over 4000 er å dra på.
  10. Dette kan du enkelt heve kjøpet på det kan bli motstand fra forhandler men det er bare å holde hodet kaldt og stå på kravet. Enkelt forklart er det slik at selger har ansvar for alle feil som lå i bilen på slagstidspunktet (selv om selger ikke visste om at feilene var der) Kjøper må bevise at feilen lå der i kjøpstidspunktet. Det kan kanskje bavaria hjelpe med, også regningen de skriver for å kjøre en slik diagnoserapport skal selger betale (når) han blir bedt om å heve kjøpet. for selger er det nok mest gunstig og få tilbake bilen og heve kjøpet, så tipper de vil går for det istedenfor å betale 160.000kr f+ saklige omkostninger for et nytt batteri. Det første du gjør er å kontakte selger skriftlig (dette blir gull verdt senere når tvistesaken setter igang) sier at du viser til kjlpslov paragraf 19. "Det følger av kjøpsloven § 19 bokstav c at en vare har en mangel hvis den er i “vesentlig dårligere stand” enn du hadde grunn til å regne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers. Når loven bruker ordet “vesentlig”, er det en høy terskel for at en feil skal anses som en mangel ved “som den er” forbehold. Hva som utgjør “vesentlig dårligere stand”, varierer fra sak til sak" I ditt tilfelle betyr vesentlig dårligere stand, at du har en hybrid som ikke er hybrid lengre. Formålet med å kunne bruke bilen er borte og du må drasse på masse døde batterier og få et lavere effektuttak enn bilen er oppgitt med. Også saken er som nevnt relativ til kjøpesum. Dette er jo 350.000kr biler så da skal de ikke ha feil som er halve bilens kjøpsverdi. Denne saken går nok bra i din fordel. Kjør krav mot selger. Lykke til
  11. På min e61 m57 så gikk dpf tett. I den forbindelse leste jeg meg opp på dpf og regenerering. Om alt på nettet stemmer vet jeg ikke. Men det var noe med at kjølevannstemp måtte over 87 grader i så og så lenge, kombinert med turtall over 2000 så og så lenge og km/t over 90. For at dpf skulle ha det optimalt ved regenerering. Altså ingen Faktorer jeg klarte å oppnå på mine veier. Men nye termostater hjalp på. Gikk fra par og sytti opp til nitti. Uansett var det for sendt, dpf måtte av bilen. Carly appen ga meg live verdier på at mottrykket var for høyt, selv om det ikke var enda litt senere at dpf feilmeldingen kom. Fjerne dpf og mappe bilen gjorde jeg. Kom billigere ut av det enn å bytte til ny dpf. Ulempen fant jeg ut på m57 er at det lukter og ryker værre enn et russisk kullkraftverk når dpf er fjernet. Ville ikke gjort det igjen 😅
  12. Har kjørt med b6 og det er ikke for stivt faktisk. Faktisk så er de fleste biler slik at originaldempere er av dårligere opplevd demperkvalitet enn de fleste anerkjente aftermarket leverandørene. Produsentene må tenke pris og lang holdbarhet, foran kjørbarhet. Selv også på msport biler. Man må over i rene M modeller eøler biler med edc før man merker at det er en annen opplevd kvalitet mot underlaget. Så b6 gir deg en fastere opplevelse i form av at den absorberer ujevnhetene uten for mye rykk og og dabbing som en slapp oem demper kan gjøre. Selve dempingen er tregere og noe pga monotube designet som b6 og b8 har. det gjør det mer behagelig. Den er fremdeles myk nok til å ta store ujevnheter nesten likt som en oem demper, men det er på de små ujevnhetene jeg føler b6 vinner over produsentene sine. Derfor ville jeg styrt unna b4 som bare er en standard demper med bilstein logo på. Da ville jeg mye heller gått for sachs som leverer med bmw spec, og ikke minst er en lett demper i forhold til mange andre. Og kvaliteten er helt super. Kjøpte sachs til mine bmwer sist. Bare bestill til bil uten msport. Men siden du allerede har msport pakken og dermed srivere fjærer er jeg ikke i tvil om at b6 er det rette, da de vil takle stivere fjærer (dermed kontrollere rebound bedre) enn om du setter på slappere non msport dempere ilag med msport fjærer.
  13. Jeg har byttet startere på m30 og da var en avkappa 17mm fastnøkkel tingen 😊 det er trangt fordi den øverste bolten ligger nedi glipa mellom starter og blokka på en måte, og i tillegg har du jo underkant innsug der også. Jeg tok av innsuget en gang, men det lar seg altså gjør med innsuget på
  14. 16" går ikke alltid på e60 e61. Kanskje bytte til 17" for å være sikker? Enormt mye tilgang på dekk og felg i 17"
  15. Om jeg ikke tar helt feil er felgen en kopifelg, men sterkt inpirert av bmws concept cs. Dermed en "bmw" felg. På min e61
×
×
  • Opprett ny...