Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    19673
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

Otis vant dagen sist Januar 1

Otis hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2009 X5 30d

Nylige profilbesøk

25826 profilvisninger
  1. Finner håndtak fra Kina da, koster jo nesten ingenting. Men antar de ikke har rette følelsen eller utseende.
  2. Det som er problemet på vår bil, tror jeg er pga min samboer og hennes kremer. Det brukes endel krem på hud, og det virker å reagere med gummi/plast på indre del av håndtaket. Det er på vei til å gå i oppløsning. Meget sticky å ta på. Men det henger godt fast i døra. Problemet finnes ikke våre andre dører. Jeg er stort sett den som kjører, bestandig. Og jeg og barna bruker ikke noe særlig med krem på vår hud. Ikke på hender hvertfall.
  3. Er det noen som har noen erfaringer med ikke-oe del, når det gjelder det indre delen av indre håndtak på dør? OE fra BMW koster jo 1600,-!! Tenker på denne delen.
  4. Minner om oppdatert versjon av vedlikehold på denne bilen. Den er ganske komplett, men ikke 100%, kanskje 99%. Det kan være interessant for flere å se hva ting faktisk koster. Kom gjerne med tips til bedre/andre måter å dokumentere på, om det er relevant. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HmgTdfaZDRGnhspDLaeBkT2raX6PtQbZbXmqOZmOkXc/edit?usp=drive_link
  5. Hva er det som danner slik "snerk" inni oljen på haldex?
  6. Et tips for de som evt holder på med VAG/Volvo med Haldex. Ta service på haldex, før det blir et problem. Jeg tok en service på Haldex på en Octavia Scout fra 2015 med 2 TDI 180HK, som hadde gått rundt 100kkm. Ukjent om det var gjort service på Haldex i følge eier. Sånn så det ut inni pumpa.
  7. Det er nesten enklere å ettermontert nbt, tror jeg. Men det er himlanes mye dyrere. Dette forutsetter at man skal ettermontert cic helt rett. Det finnes vel emulator for cic som fikser noen problemer.
  8. Saft suse! Det var en godt utstyrt bil! Gratulerer!
  9. Flashe og oppdatere blir vel det samme.
  10. Ja, jeg har skrevet ned alle mine kodinger, så det er vel den beste måten å fikse det på. For når man ettermonterer, så er det bestandig litt vanskelig å vite hvilke verdier man skal sette, og i hvilke moduler.
  11. Eneste ulempen, såvidt jeg vet, er at når man standard koder de evt moduler som trengs koding, etter en retrofit. Så forsvinner jo all personlig koding også... Men ellers er jeg enig.
  12. Otis

    BMW dieselmotorer

    Mitt er også fra ebay.. Men det så veldig likt ut. Mulig at ditt kitt har noen millimeter lenger skruer og dermed får du mulighet for å holde reima fast når du tørner motor.
  13. Otis

    BMW dieselmotorer

    Jeg har en sånn, men får den ikke til å passe skikkelig på vib demper. Den gaper ikke høyt nok. Og på ac passer den hvertfall ikke. Hmmm
  14. Otis

    BMW dieselmotorer

    Kan utdype det litt til, for ordens skyld. Jeg tar av reima ved å trekke den mot radiator når motor tørnes. Med en gang man får den på kanten/ut av sporet, så er det plankekjøring. Men man tørner motor litt og litt, mens man drar i reima. Man jobber den av ac og ikke motor. For å sette den på, mener jeg at jeg setter den på motor helt og jobber den inn på ac. Trikset er å få den litt på, så klarer man å jobbe den videre på. Den er relativt tøyelig og tar ingen skade av å bli satt på skjevt eller på skrå. Jeg har hvertfall ikke opplevd det.
  15. Otis

    BMW dieselmotorer

    Jeg bruker bare hånden/fingre for å ta av og sette på reima. Men den koppen med 4 spor til mutterne, må du ha for å tørne motor.
×
×
  • Opprett ny...