Absolutt ikke, da skulle du ha merket det hele tiden. Det virker mer som du mangler trykk på lave turtall og dermed har du en feil med det.
Mulig feil med vakuum eller regulator som ikke fungerer skikkelig.
Jeg vet ikke så godt hva som styrer hva, men det kommer nok noen andre her som kan dette.
Mulig du mangler turbotrykk, det kan du se med rette verktøyet. Som du sier, staget kan sitte fast eller bli feil dirigert. Vakuumlekkasjer er ganske populært på litt eldre M57.
Om bremselysbryter er feil justert, så vil du få feilkoden "brake-light switch plausibility". Den koden settes når du oppnår mer enn 15 bar trykk, før bremselys tennes. Du må lese av bremselinje trykket og se når lysene tennes. Lysene skal ikke tennes før du har oppnådd 2 bar trykk.
Evt så er trykk sensor defekt, da kan begge koder settes.
Så konklusjon er, se med diagnose verktøy etter hvilket trykk du har på bremsene. Om det virker sannsynlig.
Vi får se hva han svarer.
For om antispinn er helt av, så skal det egentlig aldri skje noe som helst mht bremsing av hjul. Så da er det noe annet som er feil.
Da typisk noe med motoren.
Jojo, men jeg får ikke slått av alt i min bil, før jeg har holdt inne knappen i 8 sekunder eller noe. Ved ett trykk så er det delvis utkoblet og tillater mer hjulspinn.