Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    19747
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

Otis vant dagen sist Januar 1

Otis hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    2009 X5 30d

Nylige profilbesøk

26092 profilvisninger
  1. Nei, selvsagt ikke, men det kan jo tenkes at ledningen ble lagt frem som en feil, på din bil.
  2. Virker som det kan være til Dynamic Drive ja.
  3. Ting kan ikke sitte fast om det er flytende. Enten mer varme og veldig mye vibrasjon. Eller knekke å skifte.
  4. Da er det på tide med feilkode lesing.
  5. Inne i rattet sitter det en modul som heter "eletronic steering wheel module", den kommuniserer med resten av bilen på LINbus, så det virker å være en høy sannsynlighet for at den modulen er defekt. Knappen for rattvarme virker å gå utenom selve "eletronic steering wheel module", så jeg regner med at lyset fint kan gå på, uten at selve rattet får varmen påslått. Alle symptomer stemmer 100% overens med ledningsdiagrammet.
  6. Ta bilde av feilkoder eller si nøyaktig hvilke moduler som ikke snakker. Du kan evt ta bilde av ista sitt nettverksbilde. Da vil vi enkelt de hvem som er grå.
  7. Men du har jo ista, les ut feilkoder, velg så add to testplan, og velg videre feilsøking på turbotrykket. Da vil du få førsteklasses hjelp som du sannsynligvis vil kunne følge.
  8. Ta å se på Electric Power Steering. Den henger litt under/foran motor, når du står foran bilen. Du burde se kablene nede på førersiden rundt midten av motorrommet. Ta av kontaktene og se på de. Wake UP signalet sendes fra CAS, det er 12v signal som går til mange viktige moduler, for å gi de beskjed om å starte opp. Uten WUP, så starter de ikke opp. WUP ledninger er grønn med rød og er 0.35mm2.
  9. En ting jeg kom på. Bistod en kar med en e91 som også hadde EPS. Der var ledningene til EPS korrodert noe alvorlig, så mulig du kan ha det samme problemet og dermed kortslutter WUP, som igjen drar ned WUP. Et langt skudd, men jeg slipper ikke WUP helt.
  10. Nå er jeg på tynn is, men jeg våger meg utpå... Om bilen er tunet "dårlig" så kan bilen lade for mye turbo trykk og jeg tror dette kan da oppstå. Evt så er det mulig at turboaktuator er defekt og ikke klarer å regulere turbotrykket ditt. Evt signalet til turboaktuator kanskje også/eller.
  11. Jeg har nå sittet å spekulert litt på denne utfordringen. Jeg tør ymte frempå om at du kanskje mangler enten WUP signalet, men ting stemmer ikke helt overens med feilkodene dine. Men det er mulig du har hatt andre koder fra før av, og dermed blir man litt lurt av de. Eller så kan du ha problem med PT-CAN, men den heller stemmer ikke 100% med dine feilkoder.Men det er mulig du har hatt andre koder fra før av, og dermed blir man litt lurt av de. Eller så har du problemer med OBD porten din. En ting til som også er mulig at WUP signalet er ødelagt fra CAS fordi jordingen som var ødelagt har klart å jorde seg gjennom CAS. Men det tar normalt sett lengere tid... Jeg ser at EC har svart, og det er også et godt tips.
  12. Det er såpass ja, ikke i det hele tatt borti støtfanger. Det er jo veldig nice da.
  13. Spørs hva du legger i ordet "ødelegge". Du MÅ jo endre på noe for å få hengerfestet montert, så det ikke krasjer i støtfanger. Det er svært usannsynlig at hengerfestet ikke kommer til å komme i konflikt med støtfanger.
  14. Holder du vannpumpetangen rett vei?
  15. Kan du ta et bilde av situasjonen?
×
×
  • Opprett ny...