@Fredrik 90 Jeg liker naturligvis finn.nos konsept (og finn.no er nok allerede såpass godt innarbeidet at det vanskelig skal la seg gjøre å "ta knekken på dem"), men de nye sidene er som en protest å regne mot finn.no og deres monopolsituasjon. Dette vil på sikt medføre at finn.no reduserer prisene/forbedrer produktene, og kanskje de nye sidene samler seg og lager en finn.no 2.0?
For å illustrere hvor lite forbrukervennlig finn.no har blitt i boligsektoren: Tidligere hadde alle annonser samme størrelse (men med mulighet for ekstra eksponering, ekstra interntjenester, ukens bolig etc. som tilleggsprodukt). Finn.no mente de kom på et genialt produkt ved å lage tre forskjellige annonserlayouter - liten, medium og stor. Den lille annonsen (som var det gamle standardformatet) ble skrapet ned til beinet innholdsmessig, men beholdt den gamle prisen (eller så var det en marginal prisøkning der). Den store pakken var i all hovedsak gammel annonse i stort format og med ukens bolig til dobbel/trippel pris. Da den lille annonsen blir usynlig blant de store og mellomstore annonsene, tvinges altså forbruker over til å kjøpe den største annonsepakken (uten nytt innhold) til en dobbel/tredobbel pris. Ukens bolig som tidligere hadde effekt, har nå ingen effekt siden "alle" har dette i den store annonsepakken.
Ellers synes jeg ikke det er så ille at bilannonser og bilrelaterte ting (tilbehør) finnes på én side. Det er jo slik på finn.no i dag, bortsett fra at man går inn via en "felles inngangsdør". Det fungerer jo fint på mobile.de, uten at folk klager på at de ikke kan finne brukte sofaer, jobber og feriereiser der i tillegg.