Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Første tanken i hode mitt når jeg så den i profil var at den minner om en 1984 Ford Sierra. Eller en eller annen slags Citröen pga fasongen...

Pent var det iallfall ikke. Litt dårlig timing for Mercedes å slippe denne samtidig som BMW slapp designperlen over her. 

Ja... "bananformen" kan faktisk minne om Ford Sierra XR4 og Citroen C5/C6. Jeg postet bildet av AMG'en fordi den er en direkte konkurrent til M8 Gran Coupé, men jeg liker faktisk ikke designet på Mercedesen. BMW´en ser betydelig mer sexy ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.3.2018 at 15.08, Walkabout skrev:

Nå snakker vi! Rett og slett fantastisk, den fronten der er jo bare helt perfekt. Litt bulkete bak, men ellers helt fantastisk :D Får vi bare håpe BMW legger produksjonsmodellen tett opptil konseptmodellen.

Enig, fronten er veldig vellykket, med sterke nyrer men ikke overdimensjonert. Stilig coupélinje med fantastisk fargekombo. Fikk svar av BMW at fargen heter Savele Vert, spennende å se om den når produksjonsstadiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fysiske målene for M8 er 508 cm lengde, 215 cm bredde og 141 cm høyde. Mercedes S klasse Coupe er 502 cm lang (mangler riktignok to dører), 189 cm bred og 141 cm høy. Så dimensjonene er på plass for å konkurrere mot S Coupe, nå må bare BMW følge opp med luksus, V8 og V12 motor 👍

La meg legge tilsvarende mål for F06 Gran Coupe. Den er 501 lang, 189 bred og 136 høy. Så M8 er betraktelig større enn 6-serie Gran Coupe 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

44 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

8 serien er hva BMW trengte, et dytt fremover fra uengasjerende G30 og G10! Spennende, få inn 12’ern nå og ikke kødd for mye med dette konseptet, så har BMW her en vinner!

Helt enig! Nå skal visstnok både grillen og lyktene (med unntak av det gule lyset) være produksjonsutgaver. Jeg er ingen fan av den sammenkoblede grillen, men det kan fungere med tynn omramming slik det er her. Ved tykkere omramming (slik spionbildene til f.eks G2x viser) får grillen et "brilledesign". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ogee1 skrev:

Virker som det ikke er konsekvent hvordan bredden blir målt. 215 må være inkludert speil, mens 189 sannsynligvis er bredde på karosseri uten speil?

Det lurte jeg på og. 215cm er helt vanvittig bredt hvis det er uten speil - bilen vil ikke være brukbar på små landeveier og i europeiske byer. Den ene bilen min er 196cm bred, og det er spesielt upraktisk i en del gater i Oslo samt parkeringshus.

Apropos bredde, så leste jeg en tysk test av en Porsche 911 for et par mnd siden, og den fikk kritikk for bredden - det ble et kraftig handicap på artige landeveier der den egentlig burde være i sitt ess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrene blir betydelig større og sammenhengende. Sannsynligvis er det ikke langt unna det som blir levert til X7. Personlig synes jeg 6WA og 6WB-instrumentene er lekre og elegante med sine halvringer, men det er liten tvil om at det begrenser utnyttelsen av instrumentene betraktelig. Sånn sett er det nye instrumentet bedre, men ikke finere i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmwblog.com/2018/02/12/engines-2019-bmw-3-series-uncovered/

 

Litt interessant om motorer i nye 3-serien. Blant annet litt overraskende å se at de mest motorsterke variantene (og også 325e og 330e) kun kommer som X-drive, ikke RWD. Er dette skumle indikasjoner på at BMW har tenkt å kutte ut RWD på sikt? Håper det hvertfall lar seg "slå" av slik som på M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, macrorain skrev:

http://www.bmwblog.com/2018/02/12/engines-2019-bmw-3-series-uncovered/

 

Litt interessant om motorer i nye 3-serien. Blant annet litt overraskende å se at de mest motorsterke variantene (og også 325e og 330e) kun kommer som X-drive, ikke RWD. Er dette skumle indikasjoner på at BMW har tenkt å kutte ut RWD på sikt? Håper det hvertfall lar seg "slå" av slik som på M5.

Disse indikasjonene har man allerede ved G3x, hvorav flesteparten også selges kun med xDrive (i hvert fall her i Norge). Det er nok kun M xDrive som vil få muligheten til å veksle mellom 2wd og 4wd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge xDrive systemet har en karakterer som gjør at det føles som bakhjulstrekk så gjør det egentelig ikke noe for min del. Jeg er ingen forkjemper for ren bakhjulstrekk, bare basisen er basert på bakhjulstrekk. Men de modellene som har xDrive basert på fremhjulstrekk har en annen karakter, særlig med motor montert på tvers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...