Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Pen bil, men kanskje litt klumpete? Forfra kommer jeg til å slite med å skille den ifra X1. Synes at de mer stramme linjene på F25 LCI er litt penere. Interiøret var en stor oppgradering, det ser ut som om material valget blir en del bedre 😀 

Jeg er spent på motorvalgene, det er jo rykter om X3M med over 400 hester. Det må vel nesten komme nå som GLC (eller hva den nå heter) kommer i AMG versjon. Testbiler med fire enderør har blitt sett under test på Ringen. Ellers så er det vel motorer som i dag, pluss en plug in 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gledet meg til release på Mandagen, så dukker det (alltid en "overaskende") lekasje noen dager før. Nuvel, hva skuer vi, fronten på F25 LCI har jeg aldri likt, så G01 var jeg spent på.

De kamuflerte bilene har vitnet om en forsiktig overgang, aka F1* til G3*, fronten minner meg litt om lyktene til E70, det er en god start. Interiørbildene får jeg ikke opp, men det er vel her F25 har fått mest kritikk, så snakker vi G3* interiør, kan det vanskelig være noe negativt. Blir spennende å se hybrid og el løsning, konkurrentene er på ballen, la oss se om BMW også følger med i timen. Har hatt E83 og nå F25 som jeg rattet i disse dager, kan skje at G01 havner i søkelyset, etter å ha sett disse bildene, må jeg si at jeg er positivt innstilt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg som gledet meg til release på Mandagen, så dukker det (alltid en "overaskende") lekasje noen dager før. Nuvel, hva skuer vi, fronten på F25 LCI har jeg aldri likt, så G01 var jeg spent på.

De kamuflerte bilene har vitnet om en forsiktig overgang, aka F1* til G3*, fronten minner meg litt om lyktene til E70, det er en god start. Interiørbildene får jeg ikke opp, men det er vel her F25 har fått mest kritikk, så snakker vi G3* interiør, kan det vanskelig være noe negativt. Blir spennende å se hybrid og el løsning, konkurrentene er på ballen, la oss se om BMW også følger med i timen. Har hatt E83 og nå F25 som jeg rattet i disse dager, kan skje at G01 havner i søkelyset, etter å ha sett disse bildene, må jeg si at jeg er positivt innstilt.

 

Jeg er også spent på elbil-løsningen. Jeg ser Audi allerede har åpnet muligheten for å reservere E-Tron som blir el-X3 sin konkurrent, litt ala samme opplegget som hos Tesla. Regner med BMW kommer inn kjapt og tilbyr en fullgod elbil med 4x4 og stor plass. Jeg synes ellers G01 var kjempefin :)

http://www.aftenbladet.no/bil/Elbilene-nordmenn-venter-pa-9815b.html

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Bygger ikke denne på den nye CLAR plattformen? Isåfall kan dere se langt etter en elbil versjon av X3. Men Plug in kommer garantert, på høy tid får man si 😉

Bygger på CLAR og elbil-utgave kommer :)

 

Edit:

http://www.bmwblog.com/2017/03/21/bmw-focused-highly-flexible-electric-architecture-future-vehicles/

 

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/97612/confirmed-all-electric-bmw-x3-suv-and-mini-ev-models-by-2020

og generelt alle andre artikler om G01 tar for seg at den kommer som helelektrisk utgave innen 2020. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå får vi se da, I5 skulle også komme som en slags crossover....er lenge til 2020. Slik CLAR plattformen er konstruert nå så er den i følge tidligere uttalelser ifra BMW ikke egnet til helelektrisk bruk. Mulig det gjøres endringer i denne når neste 3-serie kommer (som X3 er basert på), men det hadde jo vært merkelig når den er såpass ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i5 ble kansellert til fordel for elektrisk X3.

BMWs Harald Krüger har selv gått ut med de elektriske planene for ikke så lenge siden. Idag er ca. 5% av årlig salg (ca. 100 000 av ca. 2 000 0000) elektrisk eller plug-in fra BMW. Innen 2025 har BMW som mål å være helt opp i 25%. De har også bestemt at det "elektriske" skal integreres i kjernemodellene. I tillegg til dagens modellprogram, kan vel etterhvert også sikkert 8-serien, X2 og X7 også få elektrisk drivverk i tillegg til stempelmotoralternativ, hvis de blir noe av. Jeg tror ikke alle får det med en gang, men at 1, 3, 4 og 5 serien får muligheten til ren elektrisk drift "tidlig" tror jeg nok, på 2020-tallet engang. Det er allerede rykter om helektrisk 4-serie GT (tidl. 3GT).

Som jeg skjønte fra møtereferatet hvor Krüger uttrykte dette med X3, så er de i full gang med utvikling av batteri og drivverk. Rekkevidde, batterilevetid og sikkerhet er nøkkelord og de mener selv de har fordeler i forhold til konkurrentene, så kanskje de bare sitter på gjerde og vil levere et knallsterkt produkt istedetfor å spy ut semiferdige modeller. Kvalitet - Kvantitet....

Inntil videre sier BMW de er svært fornøyd med salg av i3 og salget av denne bare øker og øker...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mer og mer på bildene av G01, og etter å ha sovet på det har jeg kommet fram til at jeg liker den! Spesielt skrått bakfra, der kommer virkelig linjeføringen til sin rett. Tror denne kommer til å selge bra - utgående X3 har jo også holdt stand, bare GLC som slår den pga PHEV-utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Har sett mer og mer på bildene av G01, og etter å ha sovet på det har jeg kommet fram til at jeg liker den! Spesielt skrått bakfra, der kommer virkelig linjeføringen til sin rett. Tror denne kommer til å selge bra - utgående X3 har jo også holdt stand, bare GLC som slår den pga PHEV-utgaven.

GLC slår X3 med 200 biler hittil i år, beregn så at halvparten av alle GLC er solgt som plug in. Da får man perspektiv på hvor godt X3 selger, ikke bare i Norge men også i Europa. 

Med ny 5-serie og ny X3 så tror jeg at 2017 blir året BMW tar tilbake tronen som mest solgte premium merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

GLC slår X3 med 200 biler hittil i år, beregn så at halvparten av alle GLC er solgt som plug in. Da får man perspektiv på hvor godt X3 selger, ikke bare i Norge men også i Europa. 

Med ny 5-serie og ny X3 så tror jeg at 2017 blir året BMW tar tilbake tronen som mest solgte premium merke. 

Har lest de samme tallene selv. Når er det beregnet at x3 er klar til bestilling?

Med leveringstider osv tenker jeg at 2018 kommer til å bli et bra år for BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...