Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at BMW er designet for AutoBahn. Det kreves litt av bilen om man skal banke disse motorveiene på kryss og tvers i toppfart. Det er det som gjør BMW så bra. Alt fra 1-serie til 7-serie er designet for høy fart. Kjøper man en 316i er den bygget på samme "lest" i stor grad som M3/annen motorsterk 3-serie.

Jeg har noen kamerater som har både Tahoe 5,3, Tahoe 6,5TurboDiesel og Chevy Van G30 6,2.
Pickup-gjengen kjører Silverado Duramax 6,6 og Ford F250 Superduty 6.0(de har hatt en del 7,3ere også med chip).

Man har behov for hva de er kapable til å dra/dytte/slepe 5% av årlig kjørelengde, ellers bare bråker de(Den ene F250en har en lyktestolpe som eksosrør, rett ut av turboen og ut), dårlige bremser(ja de nærmest gløder..) og sluker bensin/diesel. Kjøreegenskaper som en skoeske. Pedalfølelsen på bremsen er som en lastebilbrems rett og slett du mangler liksom bare lydene fra ordentlig lastebil..

Jeg fikk låne Tahoe 5,3enav han som har det. Kjørte Oslo-Kragerø-Oslo på rett over 100 liter bensin. Jeg tråkka på som jeg bruker å gjøre i BMWen min og marsjet høyt, men du verden og den slukte :) Følelsen av at man må holde seg fast i passasjerstolryggen gjennom svingene er også ganske spesiell.

De er artige på sin måte, men det er ikke så greit å reparere når alt er av lastebildimensjoner.
Han som nå har Silverado Duramax er egentlig Superduty-fan og Excursion er favorittbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Har knapt sett sesong en jeg. Tror jeg har sett to eller tre episoder. :?

Det var noen lysglimt men forrige sesong var Top Gear mye bedre etter de fjernet den ene Chris.. 

Denne sesongen har de gjort litt justeringer på konseptet. 

Første episode starter de med Rimac Concept One (Aventador S og NSX) episoden med ulykka. 

De har slutta å ‘’ta livet av kjendiser’’, og har nå besøk av kjendiser som kjører bil, på en kombinert asfalt og grusbane 😂 I en Jaguar F-Type 😮

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Ja, sesong to av «nye» Top Gear likte jeg, men har ikke tatt meg tid til å se alt der heller. :oops:

Godt å høre det kjendisgreiene er fjernet. Det var bare teit.

http://m.side3.no/motor/anmeldelse-the-grand-tour-2-sesong/3423396747.html

Da må du se hele, for den tar seg mer og mer opp mot sesongslutt.

Gi The Grand Tour en sjanse, dette var mer likt gode gamle Top Gear 😃 Flirte høyt flere ganger 🤩

David Hasselhoff og en annen kar var gjester, men mener det er mye kortere sekvens enn det var tidligere. Morsomt med en litt utradisjonell bane og en heftig bil til å kjøre med. Tipper F-Typen får hard medfart. (Aner ikke om det blir det i hver episode, men jeg skal følge med 😃)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎06‎.‎12‎.‎2017 at 20.00, Fredrik 90 skrev:

 Har vært i Oslo de siste dagene, jeg er helt rystet over hvilken saltsørpe det er i denne byen. Hadde jeg bodd i Oslo og brukt E34en min så mye som jeg gjør så hadde det ikke vært mye igjen av den etter alle disse årene. De salter her hos oss også, men ikke i de mengdene og så kontinuerlig som de gjør i Oslo. Nå skal det sies at vinterene kan være tørre her i landsdelen min, men det gjør at jeg kan kjøre bilen uten å være redd for at den skal ruste opp. 

I Oslo er det ganske store temperatur-svingninger som igjen øker risikoen for is på veien på morgenen markant. Senest denne uken var det masse snø og 8 minusgrader, før det dagen etterpå kom storm, regnvær og 8 plussgrader. Så selv om det saltes ekstremt mye er det i det lange løp positivt for trafikkavviklingen og redusering av ulykker. Det holder med at en bil havner i grøfta på E6 for å skape milevis med kø og forsinkelser. Så mye av saltingen kan på sett og vias forsvares - dog ser jeg ofte saltbilene ute i Oslo/Akershus/Østfold på nettene når det er 7-9 plussgrader, og det er litt provoserende. 

 

8 timer siden, FredrikE24 skrev:

Jeg fikk låne Tahoe 5,3enav han som har det. Kjørte Oslo-Kragerø-Oslo på rett over 100 liter bensin. Jeg tråkka på som jeg bruker å gjøre i BMWen min og marsjet høyt, men du verden og den slukte :) Følelsen av at man må holde seg fast i passasjerstolryggen gjennom svingene er også ganske spesiell.

Bare husk at disse ulempene Fredrik90 og du nevner gjelder trucks og SUV/lett lastebiler. Viktig å ikke dra alle amerikanere over samme kam :wink:  Personbilene (selv om det ikke er så mange av de) er mye lettere å leve med i det daglige når det kommer til forbruk og praktisk bruk.  Min med 5.0 V8 bruker 0.9 på normal langkjøring/landevei og 1.0l pr mil på blandet med bykjøring. Bremsene er helt ok og den klarer faktisk aktiv kjøring på svingete landevei uten å bli "stresset" (dog har min Caprice "sportsunderstell" fra fabrikk...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at mindre amerikanske biler kan være langt bedre. De bilene jeg nevner og som min omgangskrets har er SUV og pickup. Eneste jeg har å utsette på de mindre amerikanske bilene(dog full-size) er at understellet er såpass tungt at bilen kan flyte litt på ujevnheter i veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes knapt noe mer irriterende med bruktbilannonser  (når man leter etter en spesiell bmw for seg selv) enn biler som har fått slengt på noe kopifangere også kalles de for "M-sport". Gjerne uten at noe av plasten (altså under, luftstyring) er rettet på.

En bil blir ikke M-sport om den har aldri så mye M-sport fangere... Da kjøper jeg heller en helt uten M-sport i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.12.2017 at 11:41 AM, Gorg said:

http://m.side3.no/motor/anmeldelse-the-grand-tour-2-sesong/3423396747.html

Da må du se hele, for den tar seg mer og mer opp mot sesongslutt.

Gi The Grand Tour en sjanse, dette var mer likt gode gamle Top Gear 😃 Flirte høyt flere ganger 🤩

David Hasselhoff og en annen kar var gjester, men mener det er mye kortere sekvens enn det var tidligere. Morsomt med en litt utradisjonell bane og en heftig bil til å kjøre med. Tipper F-Typen får hard medfart. (Aner ikke om det blir det i hver episode, men jeg skal følge med 😃)

Meget enig, husker jeg gleda meg stort til TGT sesong 1, men det ble for mye fjas og for lite bilkjøring for min del. Top Gear har også blitt bra når de fikk vekk Evans, for komboen Matt/Chris/Rory er faktisk tålig morsomt.

Sesong 2 av TGT derimot føler jeg fikk en god start, her tror jeg de er tilbake på rett spor - det gledes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...