Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det hadde jeg, men den var norsk og det var over 10 år før jeg flyttet til Danmark... :)

By the way... jeg hadde heller ikke like fine felger som Emil (de skrudde BBS felgene var latterlig dyre)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Werther, pløyer igjennom nå med noen kalde :) Tenkte å ta et høyttalerbytte midtveis :)

Jeg kjøpte et par Cerwin Vega DC10 på Onsdag, fikk dem til en symbolsk sum da de røde kantene hadde smuldret opp :P 

Nå kjører jeg på to par Cerwin Vega DC12 med rørforsterker, setter vel på enten Klipsch Heresy III eller Klipsch RF-7 snart :)

 

Har også et par DC15, disse skal det bli gøy å teste, men disse fikk jeg veldig veldig billig da forrige eier har vært litt hard på volumet.. Så må ny talespole til der på bassene, så blir litt ekstrajobb før de er oppe å gå :) Deler er allerede skaffet :)

 

Ikke at Cerwin Vega låter så skrekkelig bra, men det er faktisk ekstremt morro å høre på om man legger litt i elektronikk og signalkilden.

 

Så er det noe som heter at man skal eie maks syv par høyttalere, eller så eier høyttalerene deg.. Høyttalerene eier meg..! :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT RS :) Har alltid hatt lyst på turbofemmer med ok effekt og 4wd helt siden jeg var bitteliten og lastet ned filmer fra napster av Hans Dahlbäck :D Haha

 

Kult! Skikkelig tøffe biler, har hatt lyst på en siden jeg ble forbikjørt av en "guttunge" utenfor Stavanger for noen år siden. Rart hvor lite som skal til før man blir helt frelst. Legg ut noen bilder her, selv om det er feil forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at Goodyear vant piggfritt i fjor, mens R2 var på andre plass og nå er det omvendt. Lurer på om dekkene har endring i det hele tatt. 

Både i pigg og piggfrittlistene ligger Nokian som nr1 i år, og i fjor var de på nr 1 (pigg) og nr 2 (piggfritt). :P

 

I tillegg sto det i fjor at Nokian dekkene var soleklart best på snø og isdekke, men at de var noen av de verste, om ikke de verste, på våt vei. 

Goodyear dekket som nå er på andre plass i piggfritt, som vant over R2 i fjor ligger helt i toppsjiktet på vinterføre OG våt vei. Ikke lett å få til, virker det som, så rart at disse ikke vant i år også. Hvert fall det dekket jeg hadde valgt. 

 

Is er vektet høyere enn snø og våt vei, så Nokian tar igjen mye av det de taper på dårlig bremselengde på tørr og våt asfalt der. Det er jo de dagene det kommer speilblank is på asfalten at mange smeller og virkelig trenger best mulig dekk. Man kan kanskje si at Nokian er best de (få) gangene man trenger det mest. Mens Goodyear sine (piggfrie) er best største delen av tiden for folk flest. Spesielt på vestlandet.

Scoren fra 2014 var identisk for Nokian og Goodyear. 8,2 på begge. Men Goodyear fikk seieren.

I år fikk Nokian seieren med en margin på 0,1. Jeg synes ikke det er merkelig at en slik forskjell kan skje fra år til år. Differensen er tilnærmet null.

 

Her er karakterkort for 2014 testen, piggfri:

karakterkort_piggfritt3.jpg?noresize=tru

De fleste av karakterene er basert på resultat fra disse testene. (bremselengder og slikt).

 

Karakterkort for 2015 har jeg ikke sett på nett, men det viser i Motor bladet. Synes NAF (og kompani) sine dekktester er mye bedre å lese og studere i blad, men bremselengder og slikt for 2015 er her for de som ikke har tilgang til bladet.

 

(Piggfrie) Goodyear er generelt anbefalt i Bergensområdet siden de er best på våt asfalt. Men folk må jo selv vurdere hvordan de vil vektlegge egenskapene til de forskjellige dekkene. :)

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Skikkelig tøffe biler, har hatt lyst på en siden jeg ble forbikjørt av en "guttunge" utenfor Stavanger for noen år siden. Rart hvor lite som skal til før man blir helt frelst. Legg ut noen bilder her, selv om det er feil forum ;)

Ja, jeg synes også at de er tøffe. Det er ikke de peneste bilene sammenliknet med f.eks. M3, men jeg føler(tror) at TT RS er mye bang for the bucks. Den er nyere, billigere OG sprekere enn E9x M3 som jeg kikket på i utgangspunktet. Min har i tillegg Milltek eksos hele veien fra turbo, og det er heller ikke noe minus.

Kan slenge opp et bilde senere i dag[emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sia kvasi slang ut bilde av firhjulstrekkern sin så får jeg slenge ut av nye trekkdyret mitt og,

 

rykker stadig opp i hengervekt, (men ned i størrelse :lol: ) begynte med e38 med 2tonn hengervekt, så ford ranger med 2200kg hengervekt.

 

nå pajero med 2800kg hengervekt,

20151003_112108.jpg

 

ikke et smykke, men hel og grei til prisen (7500kr) men girkassa har bare 4gir da :lol: så plukker opp delebil mandag til 6k  ;)

 

få seg grei trekkbil for under 15k da ;) men best av alt mange ekstra deler, derfor rangern ikke lever lenger, kødd å finne deler til den :P

 

 

hadde dog vært morro å slengt på non grove hjul og heva den litt, men stress det hehe :P

 

 

 

 

går videre nedi  hk og :lol:

 

193 til 109 til 99 :P så går nok ikke fort langs veien akkurat med 2.8tonn på slep :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...