Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gin er undervurdert og smaker stadig fabelaktig bar (hvis det er god kvalitet), med tonic eller med eple/appelsinjuice. Gin er også et bra utgangspunkt for longdrinks, men det er ikke helt min greie... :)

Hva med å prøve god italiensk grappa (Nardini)?... ikke mange kjenner til det brennevinet som holder 40-50%... :)

Flott! Gin-erfaringen min strekker seg ikke særlig lengre enn Bombay Sapphire, tonic og sitron, så bør kanskje utforske det mer.  Har du noen tips?

Beklager dobbeltpost, så ikke Fredriks innlegg før etter jeg hadde publisert det forrige.

Skrevet

Flere som ikke drikker noe særlig alkohol? :P

Jeg hverken drikker, røyker eller snuser, i motsetning til mange på min alder.. :P (Så kjedelig) Men blir mer penger å bruke på bil da. :)

Skrevet

Jeg hverken drikker, røyker eller snuser, i motsetning til mange på min alder.. :P (Så kjedelig) Men blir mer penger å bruke på bil da. :)

Jeg er også røyk- og snusfri, og har et begrenset alkoholkonsum. Det blir stort sett bare vin/øl til maten en gang i blant.

Har sansen for godt øl fra små uavhengig bryggerier, ala Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Ægir, etc. Leker med tanken på å begynne å brygge litt selv (til eget konsum).

Skrevet (endret)

Som Dweezil drikker jeg og minimalt, lenge siden sist jeg tok en øl for å ta en. Men jeg drikker også sjeldent og lite, etter en smell i fjor høst har jeg ikke klart å nyte det og ser ikke poenget. Når man jobber med øl dagen lang og har drittlukta i trynet en hel dag frister det lite (jobba mye for et års tid siden), men kunne finne på å ta med en sekser hjem fra jobb. det gjør jeg aldri lenger :P Endret av Shattered
Skrevet (endret)

Blir det et hyggelig lag er jeg ikke den som gir seg sist, men alkohol skal kunne nytes og det bør være rom for det for at jeg skal kunne gjøre meg ukjørbar. Jeg nyter vel alkohol maks seks ganger per år.

Gin er stadig noe jeg prøver å ta meg et glass av(når sjansen byr seg), hva som er god og dårlig gin har jeg ingen formening om annet enn at jeg foretrekker Beefeater forran Gordons.  Bar-smaken er for meg litt vel kraftig, selvom det både smaker godt i små slurker og minner meg om barndommen da man syklet på høyfjellet og kjørte ut i brisk og kratt og veltet, lukten er akkurat den samme :) Er dog ikke noe jeg klarer å kose meg med i lengden.

Nardini Grappa fikk jeg smaken på i Kroatia ifjor faktisk, og har hørt mye om det på forhånd(Det er i enkelte kretser en motegreie). Var absolutt noe jeg likte.

Det var ikke bare bare med den grappaen heller, var visst lagret på eikefat i 15 år og hadde en alkoholprosent på 50%. Synes det er fint å prøve litt forskjellig :)

Endret av FredrikE24
Skrevet

Min generasjon drakk alt for mye da vi var unge, men med årene har jeg blitt mer nøktern og kvalitetsbevisst. Det er definitivt bedre å drikke god kvalitet moderat enn å bøtte nedpå. Jeg liker skikkelig vin (spesielt en god rosévin eller hvitvin nå som det blir varmere), god belgisk klosterøl (Leffe eller Chimay) eller en lettere tysk øl fra f.eks Köln (Kölsch). Jeg liker også god Whisky i små mengder (peated fra Islay i Skotland) etter et bedre måltid. Av og til kan det være godt med Linjeakevitt, men da som akkompagnement til sild. Ellers liker jeg gode italienske og australske rødviner, men også det i moderate mengder. Røyker gjør jeg ikke, men en god snus tar jeg gjerne i perioder (holder det på avstand så jeg ikke blir avhengig). Brus drikker jeg aldri, men eplejuice går det mye av til daglig. Vann drakk jeg mye av da jeg bodde i Norge, men det danske vannet smaker forferdelig så det har jeg sluttet med... :)

Skrevet

Alle på Bimmers har blitt så fornuftige...Dere prøver å omvende folk fra å kjøpe E30 og generelt ha en bilinteresse, ikke drikker dere, ikke røyker dere, ikke banner dere...Hadde det blitt arrangert Bimmers-grillfest hadde nok jeg vært den nissen som drakk billig øl og vin (kjøpt med kredittkort) til kl 06 om morran mens jeg danset til Modern Talking på full muring.

Skrevet

Tror nok fort vi kunne vært to stykker som drakk billig øl i lystig lag til langt utpå morgenkvisten Werther! ;) Hehe! Skal bli herlig med varmt vær og lyse kvelder fremover, med skikkelig bygdefest!

Skrevet (endret)

Jeg syns bare at de tingene jeg har smakt som har alkohol generelt smaker bittert og jævlig, noe som ikke faller i smak for min del :P Men så har jeg kun smakt pils, cider og rødvin så ja. Er selvfølgelig "åpen" for å prøve nye ting og sånt, men føler for å drikke egentlig. Holder meg til cola og iste ;)

Syns nå veldig mange her banner jeg, eller er det bare meg? :blink:
Og tror nok ikke det er noen som prøver å omvende folk fra å være bilinteressert heller.

Endret av DanielStance
Skrevet

Jeg får bare melde meg i rekken for dem som ikke drikker alkohol. Ikke snuser eller røyker jeg heller, pengene jeg sparer der går til bil gitt :) Kunne nok forøvrig kuttet litt mer ned på søtsaker og usunn mat, ikke bra det heller.

Tror aldri jeg kunne drukket alkohol, jeg har en tvangstanke som går ut på at jeg må være mobil til enhver tid. Må liksom ha med bilen og er ekstremt avhengig av den, nesten mer enn mobiltelefon. Det er litt på samme måte som med de som ikke kan gå på dass noe annet sted en hjemme, har en kamerat som er slik og det er ett styr av og til :P

Skrevet

Jeg drikker veldig sjelden. Blir vel ordentlig full et par ganger i året. Men med den jobben jeg har og så synes jeg ikke det tar seg ut og ta seg en øl dagen før jeg skal på jobb. Jeg kommer jo under loven for pliktmessig avhold. Også er det så mye ekstra jobb med den drikkingen. Skaffe sjåfør etc. da er det mye greiere og kjøre selv.

Når jeg først drikker så har jeg prøvd mye rart av vin og brennevin men aldri funnet noe som smaker ok. Da holder jeg meg heller til øl. Og da mener jeg ikke pils. En god bayer eller Guinnes smaker jo mye bedre. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...