Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har selv kjørt 124-bil med kappa fjører, og det er faktisk ekstremt forskjellig fra min egen.. Det gikk tregt på landeveien for å si det sånn! Å skli på tomgang rundt i en sentrumsgate er det neppe store forskjellen utenom totalt mangel på komfort da demperne blir liggende helt i bånn, men på landeveien er det ikke mye ålreit å kjøre med.

Kappa av en runde av toppen(de var knekt) på en 124-4Matic en gang fordi originalfjærer ikke kan skaffes nye fra Mercedes-Benz visstnok(de er noe spesielt utformet..) og monterte. Det ble helt forferdelig :P

post-50093-0-85028200-1438175249_thumb.j

Litt komisk hvordan disse er laget.. Det er også en artig detalj av Mercedes-Benz satt opp en helt egen produksjonslinje for 4Matic-modellen. Forskjellene i forstilling, girkassetunell, mellomakseltunell og interiør er så ekstremt forskjellig fra standardmodellen.. Den aktuelle bilen jeg nevner, ble det også montert overstyring av 4Matic systemet på, hjernen ble fjernet og istede ble det satt på brytere. En bryter for sperra bak, og en for firehjulstrekken. Bilen viste seg å bli ustoppelig, dro opp en bilhenger med en bil oppå "uten problem" i en svært bratt bakke der en Patrol først måtte si seg tapt :P

Endret av FredrikE24
Skrevet

Formann denne veka ja. Siden igår har eg hatt vondt i ryggen igjen (har/hatt) skiveprolaps i korsryggen og har vært sjukemeldt i ca 8mnd fram til mai.Siden det har eg jobba 8-12h skifter og merket på ryggen i det sista. Godt eg kan bare sitte i brakka denne uka, ta telefoner, bestille ting og passe på at dei 3 andre gjør jobben. Litt kjedlig og siden det skal regne fra idag og eg skulle ha pussa og malt ferdig huset utvendig

Hehe, så det er sånn en fomann er hos dere? Ble ansatt formann 1.4, og kan vel egentlig bare si at jeg har fått mer ansvar, og flere møkkajobber. Ingen slappe dager her overhodet... Er vel ikke så godt å male med prolaps heller?

Skrevet

Hehe, så det er sånn en fomann er hos dere? Ble ansatt formann 1.4, og kan vel egentlig bare si at jeg har fått mer ansvar, og flere møkkajobber. Ingen slappe dager her overhodet... Er vel ikke så godt å male med prolaps heller?

Vel. Vi har 1 formann og baas på hvert prosjekt på fabrikken. Nå er vi 4stk, og eg ringer, bestiller osv. I tilleg pga ryggsmerten så får eg ikk gjort så mye. Klarte å ta andre strøket på trebiten idag, så pussa murveggen imåro!

Skrevet

Tror di blinket på rettstrekkene. Lysa justere seg ved oppstart ja.

Bør sjekke om de er justert riktig, kanskje?
Skrevet

Ferie er ikke lenger tid for å slappe av, merker jeg... Etter man har etablert familie går det i et, denne sommerferien har jeg ordnet uteområdet her, planlagt garasjebygging, fikset og montert solskjerming... Solgt to biler... Kjørt Norge rundt i diverse barnepark... Sikla på femti biler men vært fornuftig og ikke kjøpt noen :)

Skrevet

Den store Amerikanske kvalitetsundersøkelsen J.D Power har kåret BMW 2-serie F22, BMW 4-serie F32 og BMW 5-serie F10 til de beste bilene i sin klasse :) Stemmer jo bra med undersøkelsen den tilsvarende tyske ADAC har, greit å vite at man har den beste bilen :P

http://autos.jdpower.com/ratings/quality.htm

Ser forøvrig ikke noe til Mercedes i denne undersøkelsen Wicky :P

Skrevet

Jeg klarer ikke forstå dette.. Nå har jeg nettopp lest her på forumet at omtrent alle f10 ruster bare noen år gamle.. Hvordan er da bilene om 10 år, med ikke bilinteresserte eigere?

Og jeg tørr rett og slett ikke kjøpe Bmw etter 2000 med bensinmotor da det virker som alle bruker olje. og 4er dieselen får reg. haveri..
En kompis sin 06 750 kan knapt stå på tomgang, for da stinker det olje. Den har gått 150.000 og allerede fått skiftet girkasse..

Jeg har inntrykk av at e90 med 6er diesel funker bra, og lyden er vel levbar imotsetning til ekle diesel 4ere.. Så jeg satser på en slik :)

Skrevet

Har hatt mange BMW produsert etter 2000 og kan bare anbefale disse. Er bedre med litt oljeforbruk enn at bilen ruster i filler som er tilfellet med Mercedes ifra samme periode, MB entusiaster glemmer fort dette ser det ut som.... Av de moderne BMW bensinmotorerne er det kun M54 som har merkbart høyt oljeforbruk, ellers så kan alle motorer bruke litt olje og det er ikke noe negativ i det. Firer dieselene har gitt BMW en solid ripe i lakken med sine register havari, på lik måte som at rust har gitt MB en ripe i lakken. Og den rusten alle snakker om på F10 står det ingen andre plasser om en her på Bimmers, er også godt gjort å få aluminiums dører til å ruste... Jeg har ikke noe av dette på min F10, men tipper heller det er lakken på det aktuelle stedet som er dårlig. Faktisk, så kom F10/F11 best ut hos Svenske Vi Bilägare på rustbeskyttelse :)

E90 med sekser diesel er knall, jeg hadde min E90 325d i 3,5 år og 70 000 km. Jeg fylte diesel, byttet bremser foran og bak, en foring og byttet olje på motoren. Beste bilen jeg har hatt, tror ikke E60 525d LCI skal være noe verre heller :)

Skrevet

Satan for et regn det var da jeg kjørte igjennom Oslo for 2 timer siden. Så godt som null effekt i vindusviskerne og flere cm med vann i veibanen. Ekkelt

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...